Hareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Normal motor kontrol,Normal Motor Kontrol,Normal postüral kontrol, Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi, Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı, Nöral Plastisite, Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler, Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler
9
A, E
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar
9
A, E
Nörolojik hastalıklardaki duyu ve motor bozuklukları listeler
Nörolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve rehabilitasyonunu tartışır
9
A, E
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik araç-gereçleri listeler
9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Normal motor kontrol
Mebis notları
2
Normal Motor Kontrol
Mebis notları
3
Normal postüral kontrol
Mebis notları
4
Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi
Mebis notları
5
Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu
Mebis notları
6
Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme
Mebis notları
7
Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu
Mebis notları
8
Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi
Mebis notları
9
Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi
Mebis notları
10
Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi
Mebis notları
11
Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı
Mebis notları
12
Nöral Plastisite
Mebis notları
13
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler
Mebis notları
14
Robotik rehabilitasyon
Mebis notları
Kaynak
Mebis Notları
Pubmed, Scholar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
5
70
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
14
2
28
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
3
42
Performans Görevi, Bakım Planı
14
4
56
Toplam İş Yükü (Saat)
252
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(252/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İLERİ NÖROLOJİK REHABİLİTASYON
PTRY1115074
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Perşembe 13:30-14:15
Perşembe 14:30-15:15
Perşembe 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Merve YILMAZ MENEK
Dersi Verenler
Doç.Dr. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Hareket sisteminin yapı ve fonksiyonlarını, nörolojik hastalıklarda görülen klinik semptomların mekanizmalarını incelemek, nörolojik rehabilitasyon alanında güncel klinik ve bilimsel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Normal motor kontrol,Normal Motor Kontrol,Normal postüral kontrol, Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi, Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu,Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme,Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi,Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı, Nöral Plastisite, Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler, Robotik rehabilitasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hareket sisteminin anatomisi ve nörofizyolojisini özetler
9
A, E
Nörolojik bozuklukları ve oluş mekanizmalarını açıklar
9
A, E
Nörolojik hastalıklardaki duyu ve motor bozuklukları listeler
Nörolojik bozuklukların değerlendirilmesi ve rehabilitasyonunu tartışır
9
A, E
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik araç-gereçleri listeler
9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Normal motor kontrol
Mebis notları
2
Normal Motor Kontrol
Mebis notları
3
Normal postüral kontrol
Mebis notları
4
Postüral bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi
Mebis notları
5
Postüral bozukluğu olan hastaların rehabilitasyonu
Mebis notları
6
Hareket bozuklukları ve klinik değerlendirme
Mebis notları
7
Hareket bozuklukları ve rehabilitasyonu
Mebis notları
8
Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi
Mebis notları
9
Tonus bozuklukları ve değerlendirilmesi
Mebis notları
10
Duyu bozuklukları ve değerlendirilmesi
Mebis notları
11
Duyu-Algı-Motor bütünleme yaklaşımı
Mebis notları
12
Nöral Plastisite
Mebis notları
13
Nörolojik rehabilitasyonda kullanılan teknolojik yenilikler
Mebis notları
14
Robotik rehabilitasyon
Mebis notları
Kaynak
Mebis Notları
Pubmed, Scholar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.