Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli çocukluk çağı hastalıklarına yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi, değerlendirmeler ışığında problem çözme ve etkin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak incelemek
Dersin İçeriği
Bu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar, Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler, Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları, Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım,Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım,Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları, Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları, Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi,Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pediatirk rehabilitasyona özel değerlendirme ve kullanılan özel tedavileri uygulayar
10, 16
A, F
Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeleri ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar
16, 9
A, F
Farklı pediatrik hastalıklarda yeni tedavi yaklaşımlarını ve serebral palsi rehabilitasyonu ile yenilikleri ifade eder
16, 9
A, F
Pediatrik rehabilitasyonda multidisipliner çalışma,yardımcı cihaz ve teknolojik destekli tedavinin önemini açıklar
10, 16
A, F
Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalara göre çalışır
10, 16
A, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pediatrik Rehabilitasyona Giriş
www.pubmed.com
2
Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar
www.pubmed.com
3
Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler
www.pubmed.com
4
Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler
www.pubmed.com
5
Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
6
Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım
www.pubmed.com
7
Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım
www.pubmed.com
8
Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
9
Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
10
Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
11
Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar
www.pubmed.com
12
Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
13
Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi
www.pubmed.com
14
Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma
www.pubmed.com
Kaynak
MEBİS NOTU
Pubmed/ Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi?de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası 2.Physiotherapy in Paediatrics, Roberta Shepherd, Third edition, Butterworth-Heinemann, 1995 3. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
14
3
42
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
3
42
Performans Görevi, Bakım Planı
14
4
56
Toplam İş Yükü (Saat)
238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PEDİATRİK HASTALARDA REHABİLİTASYON
PTRY1215077
Bahar Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Perşembe 17:30-18:15
Perşembe 18:30-19:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Merve YILMAZ MENEK
Dersi Verenler
Doç.Dr. Merve YILMAZ MENEK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Pediatrik fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan çeşitli çocukluk çağı hastalıklarına yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin seçilmesi, değerlendirmeler ışığında problem çözme ve etkin fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kapsamlı olarak incelemek
Dersin İçeriği
Bu ders; Pediatrik Rehabilitasyona Giriş, Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar, Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler,Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler, Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları, Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım,Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım,Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları, Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları,Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları, Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar,Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları,Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi,Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Pediatirk rehabilitasyona özel değerlendirme ve kullanılan özel tedavileri uygulayar
10, 16
A, F
Pediatrik rehabilitasyonda farklı hasta gruplarında özel değerlendirmeleri ve tedavi yaklaşımlarını tanımlar
16, 9
A, F
Farklı pediatrik hastalıklarda yeni tedavi yaklaşımlarını ve serebral palsi rehabilitasyonu ile yenilikleri ifade eder
16, 9
A, F
Pediatrik rehabilitasyonda multidisipliner çalışma,yardımcı cihaz ve teknolojik destekli tedavinin önemini açıklar
10, 16
A, F
Pediatrik rehabilitasyonda kanıta dayalı uygulamalara göre çalışır
10, 16
A, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Pediatrik Rehabilitasyona Giriş
www.pubmed.com
2
Pediatrik Rehabilitasyonda Karşılaşılan Sorunlar
www.pubmed.com
3
Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler
www.pubmed.com
4
Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait özel değerlendirmeler
www.pubmed.com
5
Serebral Palsi'de Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
6
Serebral Palsi'de Engellilik Süreci ve Yaklaşım
www.pubmed.com
7
Serebral Palsi'li Olgularda Yaklaşım
www.pubmed.com
8
Çocukluk Çağı Nöromüsküler Hastalıklarda değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
9
Brakial Pleksus Hasarında özel değerlendirmeler ve tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
10
Spina Bifidalı Olgularda Pediatrik Rehabilitasyona ait yeni tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
11
Pediatrik Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Uygulamalar
www.pubmed.com
12
Pediatrik fizyoterapide teknolojik destekli tedavi yaklaşımları
www.pubmed.com
13
Pediatrik Rehabilitasyonda ortez ve yardımcı cihaz seçimi
www.pubmed.com
14
Pediatrik Rehabilitasyonda Multidisipliner çalışma ekibini kurma
www.pubmed.com
Kaynak
MEBİS NOTU
Pubmed/ Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palsi?de Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası 2.Physiotherapy in Paediatrics, Roberta Shepherd, Third edition, Butterworth-Heinemann, 1995 3. Karaduman A., Yılmaz Ö.T.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ortopedik Rehabilitasyon Pediatrik Rehabilitasyon. Pelikan 2016
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
X
3
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
X
7
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
9
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
11
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
12
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
13
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
14
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.