Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ BİTKİ TAYİNİ VE HERBARYUM TEKNİKLERİ -Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fatma TOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Bitki Tayini ve Herbaryum Teknikleri ile ilgili bilgi vermektir
Dersin İçeriğiBu ders; Genel kavramlar,Tıbbi bitkiler,Arazi Çalışmaları İçin Gerekli Araçlar ve Materyaller ,Bitki örneğinin toplanması,Bitki örneğinin kurutulması,Herbaryum örneği hazırlanması,Etiketleme,Presleme,Herbaryum düzenlenmesi,Herbaryum örneklerinin korunması,Farklı herbaryumların incelenmesi,Arazi öncesi çalışmalar,Arazi çalışması-I,Arazi çalışması-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1. Tıbbi bitki ve herbaryum kavramlarını açıklar. 10, 14, 16, 19, 8, 9A, H
1.2. Bir herbaryumda bulunması gereken özellikleri açıklar.10, 12, 14, 16, 19, 8, 9A, D
1.3. Tıbbi bitkilerin önemini özetler. 10, 12, 16, 9A, D, E, G
2. Arazi çalışması için hazırlık yapar. 10, 12, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D, G, H
2.1. Arazi çalışması için gerekenleri hazırlar.10, 14, 16, 23, 9A, E, G
2.3. Etiketleme yapar.10, 11, 14, 16, 8, 9A, E, F, G
3. Bitki örneklerini herbaryum örneği olarak hazırlar.10, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, G
3.1. Tıbbi bitkileri uygun şekilde kurutur.10, 14, 16, 19, 6, 9A, D, G
3.2. Tıbbi bitkileri uygun şekilde muhafaza eder.14, 16, 6, 8, 9A, E, G
3.3. Arazi çalışması planlar. 10, 11, 14, 16, 19, 6, 9A, D, G
1. Herbaryum ve tıbbi bitkiler hakkında genel kavramları açıklar.10, 12, 14, 16, 19, 6, 9A, E
2.2. Presleme yapar.14, 16, 6, 8, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel kavramlarHarris, J. G., & Harris, M. W. (1994). Plant identification terminology: an illustrated glossary (No. QK9 H37 2001). Utah: Spring Lake Publishing.
2Tıbbi bitkilerHarris, J. G., & Harris, M. W. (1994). Plant identification terminology: an illustrated glossary (No. QK9 H37 2001). Utah: Spring Lake Publishing.
3Arazi Çalışmaları İçin Gerekli Araçlar ve Materyaller Harris, J. G., & Harris, M. W. (1994). Plant identification terminology: an illustrated glossary (No. QK9 H37 2001). Utah: Spring Lake Publishing.
4Bitki örneğinin toplanmasıMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
5Bitki örneğinin kurutulmasıMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
6Herbaryum örneği hazırlanmasıMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
7EtiketlemeMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
8PreslemeMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
9Herbaryum düzenlenmesiMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
10Herbaryum örneklerinin korunmasıMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
11Farklı herbaryumların incelenmesiMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
12Arazi öncesi çalışmalarMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
13Arazi çalışması-IMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
14Arazi çalışması-IIMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
Kaynak
Tibbi Bitki Tayini ve Herbaryum Teknikleri Ders Notları öğrencilere verilecektir.
Maden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz yapar
3
Farmakognozi konusunda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır.
X
4
Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir.
X
5
Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar.
X
6
Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar.
7
Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir.
X
8
Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar.
X
9
Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar.
X
10
Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
11
Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir.
12
Bilim etiği hakkında bilgi sahibidir
X
13
Bilimsel araştırmada etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir
X
14
Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir
15
Belirli bitkilerle zehirlenmede tedavi konusunda bilgi edinir
16
Bitkilerdeki toksik maddelerin besin destekleri ve ilaçlar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibidir
17
Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir
18
Besinlerle alınan zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerine etkisi hakkında bilgi edinir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ BİTKİ TAYİNİ VE HERBARYUM TEKNİKLERİ -Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fatma TOSUN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı Bitki Tayini ve Herbaryum Teknikleri ile ilgili bilgi vermektir
Dersin İçeriğiBu ders; Genel kavramlar,Tıbbi bitkiler,Arazi Çalışmaları İçin Gerekli Araçlar ve Materyaller ,Bitki örneğinin toplanması,Bitki örneğinin kurutulması,Herbaryum örneği hazırlanması,Etiketleme,Presleme,Herbaryum düzenlenmesi,Herbaryum örneklerinin korunması,Farklı herbaryumların incelenmesi,Arazi öncesi çalışmalar,Arazi çalışması-I,Arazi çalışması-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1. Tıbbi bitki ve herbaryum kavramlarını açıklar. 10, 14, 16, 19, 8, 9A, H
1.2. Bir herbaryumda bulunması gereken özellikleri açıklar.10, 12, 14, 16, 19, 8, 9A, D
1.3. Tıbbi bitkilerin önemini özetler. 10, 12, 16, 9A, D, E, G
2. Arazi çalışması için hazırlık yapar. 10, 12, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, D, G, H
2.1. Arazi çalışması için gerekenleri hazırlar.10, 14, 16, 23, 9A, E, G
2.3. Etiketleme yapar.10, 11, 14, 16, 8, 9A, E, F, G
3. Bitki örneklerini herbaryum örneği olarak hazırlar.10, 14, 16, 19, 6, 8, 9A, G
3.1. Tıbbi bitkileri uygun şekilde kurutur.10, 14, 16, 19, 6, 9A, D, G
3.2. Tıbbi bitkileri uygun şekilde muhafaza eder.14, 16, 6, 8, 9A, E, G
3.3. Arazi çalışması planlar. 10, 11, 14, 16, 19, 6, 9A, D, G
1. Herbaryum ve tıbbi bitkiler hakkında genel kavramları açıklar.10, 12, 14, 16, 19, 6, 9A, E
2.2. Presleme yapar.14, 16, 6, 8, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel kavramlarHarris, J. G., & Harris, M. W. (1994). Plant identification terminology: an illustrated glossary (No. QK9 H37 2001). Utah: Spring Lake Publishing.
2Tıbbi bitkilerHarris, J. G., & Harris, M. W. (1994). Plant identification terminology: an illustrated glossary (No. QK9 H37 2001). Utah: Spring Lake Publishing.
3Arazi Çalışmaları İçin Gerekli Araçlar ve Materyaller Harris, J. G., & Harris, M. W. (1994). Plant identification terminology: an illustrated glossary (No. QK9 H37 2001). Utah: Spring Lake Publishing.
4Bitki örneğinin toplanmasıMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
5Bitki örneğinin kurutulmasıMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
6Herbaryum örneği hazırlanmasıMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
7EtiketlemeMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
8PreslemeMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
9Herbaryum düzenlenmesiMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
10Herbaryum örneklerinin korunmasıMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
11Farklı herbaryumların incelenmesiMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
12Arazi öncesi çalışmalarMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
13Arazi çalışması-IMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
14Arazi çalışması-IIMaden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.
Kaynak
Tibbi Bitki Tayini ve Herbaryum Teknikleri Ders Notları öğrencilere verilecektir.
Maden, K. (2004). Plant collection and herbarium techniques. Our Nature, 2(1), 53-57.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz yapar
3
Farmakognozi konusunda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır.
X
4
Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir.
X
5
Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar.
X
6
Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar.
7
Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir.
X
8
Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar.
X
9
Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar.
X
10
Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
11
Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir.
12
Bilim etiği hakkında bilgi sahibidir
X
13
Bilimsel araştırmada etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir
X
14
Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir
15
Belirli bitkilerle zehirlenmede tedavi konusunda bilgi edinir
16
Bitkilerdeki toksik maddelerin besin destekleri ve ilaçlar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibidir
17
Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir
18
Besinlerle alınan zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerine etkisi hakkında bilgi edinir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:30