Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | 0+0 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma TOSUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma TOSUN, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ, Doç.Dr. Gülnur EKŞİ BONA, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Esra KARADAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farmakognozi ile ilgili konularda sunum yapmak Sunumların eleştirilerini yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması, Bilimsel kaynakların taranması, Bilimsel kaynakların taranması-2, Bilimsel kaynakların taranması-3, Bilimsel kaynakların taranması-4, Bilimsel kaynakların taranması-5, Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması, İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması,Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması,Ögrenci sunumları-1,Öğrenci sunumları-2,Öğrenci sunumları-3,Öğrenci sunumları-4,Öğrenci sunumları-5; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler sunuları eleştirirken kendi sunularını düzenleme yeteneğine sahip olur. Farklı bilim dallarındaki araştırıcılar ile iletişim kurabilirler. Ekip çalışması yapabilirler. Bağımsız çalışma yeteneği kazanırlar. Bilimsel literatürü takip etme, Türkçe ve İngilizce bilimsel dile hakim olurlar. Etik değerlerden haberdar olma ve bilimsel verilerin ne şekilde takdim edileceğinin öğrenilmesinden haberdar olurlar. | 11, 14 | C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Seminer, 14: Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması | |
2 | Bilimsel kaynakların taranması | |
3 | Bilimsel kaynakların taranması-2 | |
4 | Bilimsel kaynakların taranması-3 | |
5 | Bilimsel kaynakların taranması-4 | |
6 | Bilimsel kaynakların taranması-5 | |
7 | Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması | |
8 | İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması | |
9 | Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması | |
10 | Ögrenci sunumları-1 | |
11 | Öğrenci sunumları-2 | |
12 | Öğrenci sunumları-3 | |
13 | Öğrenci sunumları-4 | |
14 | Öğrenci sunumları-5 |
Kaynak |
SCI de indekslenen dergilerde yayınlanan makaleler, tıbbi bitkiler ile ilgili kitaplar. |
Farmakognozi kitapları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz yapar | ||||||
0 | Farmakognozi konusunda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır. | X | |||||
0 | Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir. | ||||||
0 | Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar. | X | |||||
0 | Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar. | ||||||
0 | Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
0 | Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar. | X | |||||
0 | Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar. | ||||||
0 | Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
0 | Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
0 | Bilim etiği hakkında bilgi sahibidir | ||||||
0 | Bilimsel araştırmada etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir | ||||||
0 | Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir | ||||||
0 | Belirli bitkilerle zehirlenmede tedavi konusunda bilgi edinir | ||||||
0 | Bitkilerdeki toksik maddelerin besin destekleri ve ilaçlar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibidir | ||||||
0 | Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir | ||||||
0 | Besinlerle alınan zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerine etkisi hakkında bilgi edinir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |