Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fatma TOSUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Fatma TOSUN, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarmakognozi ile ilgili konularda sunum yapmak Sunumların eleştirilerini yapmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması, Bilimsel kaynakların taranması, Bilimsel kaynakların taranması-2, Bilimsel kaynakların taranması-3, Bilimsel kaynakların taranması-4, Bilimsel kaynakların taranması-5, Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması, İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması,Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması,Ögrenci sunumları-1,Öğrenci sunumları-2,Öğrenci sunumları-3,Öğrenci sunumları-4,Öğrenci sunumları-5; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler sunuları eleştirirken kendi sunularını düzenleme yeteneğine sahip olur. 14, 18E, H
Farklı bilim dallarındaki araştırıcılar ile iletişim kurar. 14, 18E, H
Ekip çalışması yapar.14, 18E, H
Bağımsız çalışma yeteneği kazanır.14, 18E, H
Bilimsel literatürü takip eder. 14, 18E, H
Türkçe ve İngilizce bilimsel dile hakim olurlar. 14, 18E, H
Etik değerleri bilir.14, 18E, H
Bilimsel verilerin ne şekilde sunulacağını bilir 14, 18E, H
Araştırma sonuçlarını tartışır14, 18E, H
Araştırmanın amacını açıklar14, 18E, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması
2 Bilimsel kaynakların taranması
3 Bilimsel kaynakların taranması-2
4 Bilimsel kaynakların taranması-3
5 Bilimsel kaynakların taranması-4
6 Bilimsel kaynakların taranması-5
7 Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması
8 İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması
9Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması
10Ögrenci sunumları-1
11Öğrenci sunumları-2
12Öğrenci sunumları-3
13Öğrenci sunumları-4
14Öğrenci sunumları-5
Kaynak
SCI de indekslenen dergilerde yayınlanan makaleler, tıbbi bitkiler ile ilgili kitaplar.
Farmakognozi kitapları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir.
2
Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz yapar
3
Farmakognozi konusunda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır.
X
4
Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir.
5
Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar.
X
6
Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar.
7
Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir.
8
Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar.
X
9
Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar.
10
Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
11
Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir.
12
Bilim etiği hakkında bilgi sahibidir
13
Bilimsel araştırmada etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir
14
Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir
15
Belirli bitkilerle zehirlenmede tedavi konusunda bilgi edinir
16
Bitkilerdeki toksik maddelerin besin destekleri ve ilaçlar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibidir
17
Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir
18
Besinlerle alınan zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerine etkisi hakkında bilgi edinir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1400
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi18080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1410140
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı13535
Toplam İş Yükü (Saat)286
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fatma TOSUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Fatma TOSUN, Prof.Dr. Gülden Zehra OMURTAG, Dr.Öğr.Üye. Tuğba İDUĞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarmakognozi ile ilgili konularda sunum yapmak Sunumların eleştirilerini yapmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması, Bilimsel kaynakların taranması, Bilimsel kaynakların taranması-2, Bilimsel kaynakların taranması-3, Bilimsel kaynakların taranması-4, Bilimsel kaynakların taranması-5, Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması, İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması,Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması,Ögrenci sunumları-1,Öğrenci sunumları-2,Öğrenci sunumları-3,Öğrenci sunumları-4,Öğrenci sunumları-5; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler sunuları eleştirirken kendi sunularını düzenleme yeteneğine sahip olur. 14, 18E, H
Farklı bilim dallarındaki araştırıcılar ile iletişim kurar. 14, 18E, H
Ekip çalışması yapar.14, 18E, H
Bağımsız çalışma yeteneği kazanır.14, 18E, H
Bilimsel literatürü takip eder. 14, 18E, H
Türkçe ve İngilizce bilimsel dile hakim olurlar. 14, 18E, H
Etik değerleri bilir.14, 18E, H
Bilimsel verilerin ne şekilde sunulacağını bilir 14, 18E, H
Araştırma sonuçlarını tartışır14, 18E, H
Araştırmanın amacını açıklar14, 18E, H
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Konunun belirlenmesi, bilimsel literatüre ulaşılması
2 Bilimsel kaynakların taranması
3 Bilimsel kaynakların taranması-2
4 Bilimsel kaynakların taranması-3
5 Bilimsel kaynakların taranması-4
6 Bilimsel kaynakların taranması-5
7 Verilerin değerlendirilmesi ve rapor hazırlanması
8 İlave literatürlerin temini ve eksiklerin tamamlanması
9Seminerin yazılması ve sununun power point kullanarak hazırlanması
10Ögrenci sunumları-1
11Öğrenci sunumları-2
12Öğrenci sunumları-3
13Öğrenci sunumları-4
14Öğrenci sunumları-5
Kaynak
SCI de indekslenen dergilerde yayınlanan makaleler, tıbbi bitkiler ile ilgili kitaplar.
Farmakognozi kitapları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Eczacılık eğitimiyle edindiği bilgi ve becerilere dayalı olarak Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki güncel bilgilere sahiptir.
2
Farklı kromatografik teknikleri kullanarak analiz yapar
3
Farmakognozi konusunda bilginin toplanması, yorumlanması, duyurulmasında ulusal ve uluslar arası çalışmalarda görev alır.
X
4
Mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir.
5
Meslektaşları ve sağlık alanındaki diğer meslek gruplarıyla iletişim halindedir, güncel konulardaki fikirlerini bu kişiler ve topluma sözlü/yazılı olarak sunar.
X
6
Farmakognozi alanında bir çalışmayı tasarlar, çalışmayı bağımsız veya ekip olarak yürütür ve sonuçları eleştirel gözle yorumlayarak rapor halinde sunar.
7
Bitkisel ilaç, drog preparatı, bitkisel çayların ve tıbbi bitkilerin; üretimleri, özellikleri, kaliteleri ve analizleri hakkında bilgi sahibidir.
8
Farmakognozi ve Fitoterapi alanındaki İngilizce yayınları okur, bu çalışmaları derleyerek “Seminer” dersi kapsamında sunum yapar.
X
9
Yürüttüğü veya yer aldığı farmakognozik bir çalışmayı bilimsel bir toplantıda sunar, makale haline getirerek bir dergide yayınlar.
10
Farmakognozik yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
11
Tıbbi bitkilerin biyolojik aktiviteleri hakkında bilgi sahibidir.
12
Bilim etiği hakkında bilgi sahibidir
13
Bilimsel araştırmada etik sorunlar hakkında bilgi sahibidir
14
Ülkemizde bulunan Bazı Zehirli Bitkiler, Özellikleri ve Toksik Etkileri hakkında bilgi edinir
15
Belirli bitkilerle zehirlenmede tedavi konusunda bilgi edinir
16
Bitkilerdeki toksik maddelerin besin destekleri ve ilaçlar ile etkileşimi hakkında bilgi sahibidir
17
Besinlerde bulunabilen mikrobiyal toksinler hakkında bilgi sahibidir
18
Besinlerle alınan zararlı kimyasalların insan sağlığı üzerine etkisi hakkında bilgi edinir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:30