Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | ERGY1212773 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Eylül Pınar KISA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi müdahale alanları ve yöntemlerinin araştırılması ve ülkemizde uygulama şekilleri ile kıyaslanarak derinlemesine analiz edilmesi hedeflenmektedir. Müdahale alanları ve yöntemleri hakkında öğrencinin geçmişten günümüze gelişimi inceliyor olması beklenmektedir. Öğrencilerin, belirlenen alanlarda gerekli beceriyi kazanmak için ihtiyacı olan bilgiye ulaşma yöntemlerini tanıması sağlanacaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Terapisi ve Uygulama Alanları,Asistif Teknolojilerde Güncel Yaklaşımlar,Bimanuel Aktivite Temelli Rehabilitasyon Yöntemleri,Ortopedik Problemlerde Ergoterapik Müdahale,Ortezde Yeni Yaklaşımlar,Oyun Temelli Teknolojik Sistemlerin Rehabilitasyonda Yeri,Ayna Terapisi ve Kullanım Alanları,DIR Flortime,Uyku Bozukluklarında Ergoterapi Temelli Müdahale,Relaksasyon Yöntemlerine Bakış,Biofeedback Temelli Ergoterapi,Nörorehabilitasyonda Aktivite Temelli Uygulamalar,Duyu Bütünleme ve Teknolojik Çözümler,Ergonomide Yenilikçi Uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi müdahale alanları ve yöntemlerini araştırarak ve ülkemizde uygulama şekilleri ile kıyaslayarak derinlemesine analiz eder. | 10, 11, 12, 13, 16, 19, 9 | A, E |
Müdahale alanları ve yöntemleri hakkında geçmişten günümüze gelişimi inceler ve araştırır. | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 9 | A, E |
Belirlenen alanlarda gerekli beceriyi kazanmak için ihtiyacı olan bilgiye ulaşma yöntemlerini tanır. | 10, 11, 14, 16, 2, 3, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Terapisi ve Uygulama Alanları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Asistif Teknolojilerde Güncel Yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bimanuel Aktivite Temelli Rehabilitasyon Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Ortopedik Problemlerde Ergoterapik Müdahale | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Ortezde Yeni Yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Oyun Temelli Teknolojik Sistemlerin Rehabilitasyonda Yeri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Ayna Terapisi ve Kullanım Alanları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | DIR Flortime | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Uyku Bozukluklarında Ergoterapi Temelli Müdahale | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Relaksasyon Yöntemlerine Bakış | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Biofeedback Temelli Ergoterapi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Nörorehabilitasyonda Aktivite Temelli Uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Duyu Bütünleme ve Teknolojik Çözümler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Ergonomide Yenilikçi Uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Occupational Therapy Approaches: Practical Classroom Strategies -Occupational Therapy: Current Trends and Techniques |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR | ERGY1212773 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI, Dr.Öğr.Üye. Eylül Pınar KISA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi müdahale alanları ve yöntemlerinin araştırılması ve ülkemizde uygulama şekilleri ile kıyaslanarak derinlemesine analiz edilmesi hedeflenmektedir. Müdahale alanları ve yöntemleri hakkında öğrencinin geçmişten günümüze gelişimi inceliyor olması beklenmektedir. Öğrencilerin, belirlenen alanlarda gerekli beceriyi kazanmak için ihtiyacı olan bilgiye ulaşma yöntemlerini tanıması sağlanacaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Terapisi ve Uygulama Alanları,Asistif Teknolojilerde Güncel Yaklaşımlar,Bimanuel Aktivite Temelli Rehabilitasyon Yöntemleri,Ortopedik Problemlerde Ergoterapik Müdahale,Ortezde Yeni Yaklaşımlar,Oyun Temelli Teknolojik Sistemlerin Rehabilitasyonda Yeri,Ayna Terapisi ve Kullanım Alanları,DIR Flortime,Uyku Bozukluklarında Ergoterapi Temelli Müdahale,Relaksasyon Yöntemlerine Bakış,Biofeedback Temelli Ergoterapi,Nörorehabilitasyonda Aktivite Temelli Uygulamalar,Duyu Bütünleme ve Teknolojik Çözümler,Ergonomide Yenilikçi Uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi müdahale alanları ve yöntemlerini araştırarak ve ülkemizde uygulama şekilleri ile kıyaslayarak derinlemesine analiz eder. | 10, 11, 12, 13, 16, 19, 9 | A, E |
Müdahale alanları ve yöntemleri hakkında geçmişten günümüze gelişimi inceler ve araştırır. | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 9 | A, E |
Belirlenen alanlarda gerekli beceriyi kazanmak için ihtiyacı olan bilgiye ulaşma yöntemlerini tanır. | 10, 11, 14, 16, 2, 3, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Terapisi ve Uygulama Alanları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Asistif Teknolojilerde Güncel Yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Bimanuel Aktivite Temelli Rehabilitasyon Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Ortopedik Problemlerde Ergoterapik Müdahale | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Ortezde Yeni Yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Oyun Temelli Teknolojik Sistemlerin Rehabilitasyonda Yeri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Ayna Terapisi ve Kullanım Alanları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | DIR Flortime | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Uyku Bozukluklarında Ergoterapi Temelli Müdahale | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Relaksasyon Yöntemlerine Bakış | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Biofeedback Temelli Ergoterapi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Nörorehabilitasyonda Aktivite Temelli Uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Duyu Bütünleme ve Teknolojik Çözümler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Ergonomide Yenilikçi Uygulamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Occupational Therapy Approaches: Practical Classroom Strategies -Occupational Therapy: Current Trends and Techniques |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |