Ergoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı, Occupational Balance, Occupational Deprivation, Occupational İnjustice, Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri ile ergoterapi bilimine temel oluşturan esaslar hakkında bilgi verilir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapi biliminin tarihçesi ,Ergoterapi biliminin felsefesi,Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleri,Sağlık ve iyi olma hali ,Kişisel bağlamların irdelenmesi ,Okupasyonel denge ,Okupasyonel yoksunluk ,Okupasyonel adaletsizlik ,Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri ,Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları ,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları ,Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleri,Sürdürülebilirlik ve Ergoterapi Bilimi,Okupasyonel Ekoloji; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışını bilir.
10, 12, 16, 9
A, E
Ergoterapi bilimine temel oluşturan esasları bilir.
10, 16, 9
D, E
Okupasyonel denge, okupasyonel yoksunluk ve okupasyonel adaletsizlik kavramlarını detaylıca açıklar ve uygular.
10, 16, 4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ergoterapi biliminin tarihçesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2
Ergoterapi biliminin felsefesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3
Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4
Sağlık ve iyi olma hali
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5
Kişisel bağlamların irdelenmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6
Okupasyonel denge
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7
Okupasyonel yoksunluk
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8
Okupasyonel adaletsizlik
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9
Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10
Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11
Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12
Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13
Sürdürülebilirlik ve Ergoterapi Bilimi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14
Okupasyonel Ekoloji
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Bumin G, Öksüz Ç, Akel S. Ergoterapi Teorileri, Hipokrat Yayınevi, 2019
-Cole, M., Tufano, R. (2008) Applied Theories in Occupational Therapy: A practical Approach. SLACK inc.
--Schultz (1992) Occupational Adaptation: part II.
Willard & Spackman's occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott.
--Kielhofner, G. (2009). Conceptual Foundations of Occupational Therapy, 4th edition. Philadelphia, PA: F.A. Davis
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
4
56
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
4
56
Performans Görevi, Bakım Planı
14
2
28
Toplam İş Yükü (Saat)
238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ERGOTERAPİ BİLİMİ ESASLARI
ERGY1112765
Güz Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Çarşamba 19:30-20:15
Çarşamba 20:30-21:15
Çarşamba 21:30-22:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Prof.Dr. Burcu Semin AKEL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ergoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışı, Occupational Balance, Occupational Deprivation, Occupational İnjustice, Occupational Profil Oluşturma Yöntemleri ile ergoterapi bilimine temel oluşturan esaslar hakkında bilgi verilir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ergoterapi biliminin tarihçesi ,Ergoterapi biliminin felsefesi,Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleri,Sağlık ve iyi olma hali ,Kişisel bağlamların irdelenmesi ,Okupasyonel denge ,Okupasyonel yoksunluk ,Okupasyonel adaletsizlik ,Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri ,Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları ,Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları ,Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleri,Sürdürülebilirlik ve Ergoterapi Bilimi,Okupasyonel Ekoloji; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapi bilimi ve Ergoterapiye uygulanışını bilir.
10, 12, 16, 9
A, E
Ergoterapi bilimine temel oluşturan esasları bilir.
10, 16, 9
D, E
Okupasyonel denge, okupasyonel yoksunluk ve okupasyonel adaletsizlik kavramlarını detaylıca açıklar ve uygular.
10, 16, 4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ergoterapi biliminin tarihçesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2
Ergoterapi biliminin felsefesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3
Ergoterapi biliminin müdahele yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4
Sağlık ve iyi olma hali
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5
Kişisel bağlamların irdelenmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6
Okupasyonel denge
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7
Okupasyonel yoksunluk
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8
Okupasyonel adaletsizlik
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9
Okupasyonel profil oluşturma yöntemleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10
Sosyal bağlamlarda ergoterapi bilimi esasları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11
Dezavantajlı bireylerde ergoterapi bilimi esasları
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12
Sağlıklı bireylerde ergoterapi bilimi müdaheleleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13
Sürdürülebilirlik ve Ergoterapi Bilimi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14
Okupasyonel Ekoloji
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Bumin G, Öksüz Ç, Akel S. Ergoterapi Teorileri, Hipokrat Yayınevi, 2019
-Cole, M., Tufano, R. (2008) Applied Theories in Occupational Therapy: A practical Approach. SLACK inc.
--Schultz (1992) Occupational Adaptation: part II.
Willard & Spackman's occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott.
--Kielhofner, G. (2009). Conceptual Foundations of Occupational Therapy, 4th edition. Philadelphia, PA: F.A. Davis
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.