Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE KLİNİK ÇÖZÜMLEME | ERGY1212774 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Birey veya toplulukların performans problemlerinin tespiti, çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapılması, gerekli bilgilerin sağlanması ve ergoterapistlerin klinik problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımları,Pediatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümleme,Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümleme,Geriatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kanser ve ergoterapide klinik çözümleme,Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümleme,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümleme,Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümleme,Güncel literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Birey veya toplulukların performans problemlerinin tespitini yapar. | 10, 11, 13, 14, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapar. | 10, 12, 13, 14, 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
2 | Pediatrik ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
3 | Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
4 | Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
5 | Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
6 | Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
7 | Geriatrik ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
8 | Kanser ve ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
9 | Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
10 | Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
11 | Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
12 | Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
13 | Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
14 | Güncel literatür tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
Kaynak |
-Occupational Therapy Essentials for Clinical Competence : Karen Sladyk -Clinical and Professional Reasoning in Occupational Therapy book |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE KLİNİK ÇÖZÜMLEME | ERGY1212774 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Birey veya toplulukların performans problemlerinin tespiti, çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapılması, gerekli bilgilerin sağlanması ve ergoterapistlerin klinik problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımları,Pediatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümleme,Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme,Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümleme,Geriatrik ergoterapide klinik çözümleme,Kanser ve ergoterapide klinik çözümleme,Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümleme,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümleme,Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümleme,Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümleme,Güncel literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Birey veya toplulukların performans problemlerinin tespitini yapar. | 10, 11, 13, 14, 16, 5, 6, 9 | A, E |
Çevresel faktörlerin analizi için gerçek veya senaryo vaka üzerinden grup ile birlikte vaka çözümlemesi yapar. | 10, 12, 13, 14, 16, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapide klinik çözümleme yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
2 | Pediatrik ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
3 | Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
4 | Nörolojik bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
5 | Bilişsel bozukluklarda ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
6 | Psikososyal problemlerde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
7 | Geriatrik ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
8 | Kanser ve ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
9 | Yeme ve yutma bozukluklarında ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
10 | Kardiyopulmoner rehabilitasyonda ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
11 | Şiddet gören bireylerde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
12 | Görme engelli bireylerde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
13 | Bakım verenlerde ergoterapide klinik çözümleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
14 | Güncel literatür tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanır |
Kaynak |
-Occupational Therapy Essentials for Clinical Competence : Karen Sladyk -Clinical and Professional Reasoning in Occupational Therapy book |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |