Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE DEĞERLENDİRMELER | ERGY1114188 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirmek, değerlendirme metodolojilerinin tanımlanması, değerlendirmelerin yaygınlaştırılması bu yöntemleri kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla incelemek amaçlanır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar,Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler,Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Güncel literatürün tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirir. | 16, 5, 6, 9 | A, E, H |
Değerlendirme metodolojilerini tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, E |
Kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla inceleme yapar. | 10, 12, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Güncel literatürün tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. -Law M, Baum C, Dunn W. Measuring Occupational Performance , Suporting Best practice in Occupational Therapy, Second Ed. , Slack Incorporated, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE DEĞERLENDİRMELER | ERGY1114188 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirmek, değerlendirme metodolojilerinin tanımlanması, değerlendirmelerin yaygınlaştırılması bu yöntemleri kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla incelemek amaçlanır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar,Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler,Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Güncel literatürün tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirir. | 16, 5, 6, 9 | A, E, H |
Değerlendirme metodolojilerini tanımlar. | 11, 16, 5, 9 | A, E |
Kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla inceleme yapar. | 10, 12, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Güncel literatürün tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. -Law M, Baum C, Dunn W. Measuring Occupational Performance , Suporting Best practice in Occupational Therapy, Second Ed. , Slack Incorporated, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |