Dersin amacı Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini incelemek, rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırmak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımların uygulanmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında güncel uygulamalar ve yaklaşımlar taranacak, ders sonunda proje, patent veya faydalı model çıktıları istenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı,Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları,Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I,Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları,Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini bilir.
10, 12, 16, 2, 3, 5, 8, 9
A, E
Rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırarak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımları uygular.
10, 11, 12, 16, 2, 3, 6, 9
A, D, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı
2
Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları
3
Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama
4
Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I
5
Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları
6
Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri
7
Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları
8
Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri
9
Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları
10
Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri
11
Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
12
Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
13
Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
14
Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
Kaynak
-Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989.
-Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002.
-Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996.
-Australian Occupational Journal, British Journal of Occupational Therapy, Canadian Journal of Occupational Therapy
-Rehabilitasyonda Teknoloji Kitabı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
4
56
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
4
56
Performans Görevi, Bakım Planı
14
2
28
Toplam İş Yükü (Saat)
238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
REHABİLİTASYONDA İNOVASYON
ERGY1212776
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Pazartesi 07:00-07:45
Pazartesi 11:00-11:45
Pazartesi 23:30-00:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini incelemek, rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırmak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımların uygulanmasını sağlamaktır. Bu ders kapsamında güncel uygulamalar ve yaklaşımlar taranacak, ders sonunda proje, patent veya faydalı model çıktıları istenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı,Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları,Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama,Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I,Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları,Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları,Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri,Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları,Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri,Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar,Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fiziksel, Sosyal ve Psikolojik rehabilitasyonda güncel teknoloji destekli değerlendirme ve müdahale yöntemlerini bilir.
10, 12, 16, 2, 3, 5, 8, 9
A, E
Rehabilitasyon elemanları ve mühendisler arası interdisipliner çalışma metodolojilerini araştırarak proje temelli öğrenme yolu ile yeni yaklaşımları uygular.
10, 11, 12, 16, 2, 3, 6, 9
A, D, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Rehabilitasyonda inovasyonun tanımı
2
Rehabilitasyonda inovasyonun limitasyonları
3
Rehabilitasyonda inovasyon ile ilgili kanıta dayalı bilimsel çalışma tasarlama
4
Rehabilitasyonda inovasyon uygulama yöntemleri I
5
Sanal gerçeklik ve ergoterapi uygulamaları
6
Sanal gerçeklik ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri
7
Video bazlı oyunlar ve ergoterapi uygulamaları
8
Video bazlı oyunlar ve ergoterapi kanıta dayalı sonuç ölçümleri
9
Robotik sistemler ve ergoterapi uygulamaları
10
Robotik sistemler ve rehabilitasyonda kanıta dayalı tedavi yöntemleri
11
Nörolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
12
Sosyal rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
13
Psikolojik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
14
Pediatrik rehabilitasyonda teknolojik rehabilitasyon ile kanıta dayalı çalışmalar
Kaynak
-Trombly CA. Occupational Therapy for Physical Dysfunction, 3th edition, William and Wilkins, Baltimore, 1989.
-Cook AM, Hussey SM. Assistive Technologies Principles and Practice, Secon edition, Mosby, St. Louis, 2002.
-Pedretti L.W. Occupational Therapy Practice Skills for Physical Dysfunction, , 4th edition, Mosby Company, St.Louis, 1996.
-Australian Occupational Journal, British Journal of Occupational Therapy, Canadian Journal of Occupational Therapy
-Rehabilitasyonda Teknoloji Kitabı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.