Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİ | ERGY1214192 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 20:30-21:15 Pazartesi 21:30-22:15 Pazartesi 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Seda BOZDUMAN ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerinin yapılması, duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerinin tespiti ve bunlara yönelik müdahale programlarının yapılması ve güncel yaklaşımlara ait süreçleri içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mental sağlık ve ergoterapi tanımları,Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon,Relaksasyon Yöntemleri,Solunum Teknikleri,Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Çocuklarda katılım problemleri,Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Rekreasyonel terapi müdaheleleri,Alternatif terapi müdaheleleri,Literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerini yapar. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 9 | A, E |
Duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerini tespit eder. | 10, 12, 14, 16, 20, 37, 4, 6, 9 | A, D, E, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mental sağlık ve ergoterapi tanımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Nöropsikiyatrik Bozukluklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Relaksasyon Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Solunum Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Çocuklarda katılım problemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Yetişkinlerde katılım problemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Yetişkinlerde katılım problemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Rekreasyonel terapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Alternatif terapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Literatür tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
Crepeau EB, Cohn ES, Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupational Therapy, Lippincot Williams & Wilkins, 2003. Pendleton HM, Krohn-Schultz W. Pedretti?s Occupational Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 2006. Crouch R, Alers V. Occupational Therapy in Psychiatry and Mental Health. Whurr Publisher,, London, 2005. Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions Function and Occupations, SLACK Incorporated, 2008. Scaffa M. Occupational Therapy in Community-Based Settings, Davis Company, Philadelphia, 2001. Yayınlar ve dergiler: Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy., American Journal of Occupational Therapy (AJOT) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MENTAL SAĞLIK VE ERGOTERAPİ | ERGY1214192 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 20:30-21:15 Pazartesi 21:30-22:15 Pazartesi 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Seda BOZDUMAN ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerinin yapılması, duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerinin tespiti ve bunlara yönelik müdahale programlarının yapılması ve güncel yaklaşımlara ait süreçleri içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mental sağlık ve ergoterapi tanımları,Nöropsikiyatrik Bozukluklar,Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon,Relaksasyon Yöntemleri,Solunum Teknikleri,Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Çocuklarda katılım problemleri,Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde katılım problemleri,Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri,Rekreasyonel terapi müdaheleleri,Alternatif terapi müdaheleleri,Literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi perspektifiyle çocukluktan yetişkinliğe tüm bireylerin mental sağlık değerlendirmelerini yapar. | 10, 11, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 6, 9 | A, E |
Duygu durum bozuklukları veya psikopatolojiler sonucunda oluşabilecek katılım problemlerini tespit eder. | 10, 12, 14, 16, 20, 37, 4, 6, 9 | A, D, E, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mental sağlık ve ergoterapi tanımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Nöropsikiyatrik Bozukluklar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Vücut Farkındalığı, Propriosepsiyon ve İnteresepsiyon | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Relaksasyon Yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Solunum Teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Çocuklarda mental bozukluklar ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Çocuklarda katılım problemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Çocuklarda mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Yetişkinlerde mental bozukluklar ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Yetişkinlerde katılım problemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Yetişkinlerde katılım problemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Yetişkinlerde mental bozuklukların ergoterapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Rekreasyonel terapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Alternatif terapi müdaheleleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Literatür tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
Crepeau EB, Cohn ES, Schell BAB. Willard & Spackman?s Occupational Therapy, Lippincot Williams & Wilkins, 2003. Pendleton HM, Krohn-Schultz W. Pedretti?s Occupational Skills for Physical Dysfunction, Mosby, 2006. Crouch R, Alers V. Occupational Therapy in Psychiatry and Mental Health. Whurr Publisher,, London, 2005. Brown C., Stoffel Vc. Occupatıonal Therapy In Mental Health, Davıs Company, Phıladelphıa, 2011. Meriano C, Latella D. Occupational Therapy Interventions Function and Occupations, SLACK Incorporated, 2008. Scaffa M. Occupational Therapy in Community-Based Settings, Davis Company, Philadelphia, 2001. Yayınlar ve dergiler: Journal of Occupational Science, Canadian Journal of Occupational Therapy, Journal of Occupational Therapy, British Journal of Occupational Therapy., American Journal of Occupational Therapy (AJOT) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |