Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜST EKSTREMİTE REHABİLİTASYONU | ERGY1212778 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ekstremite problemlerinde Ergoterapi müdahalelerinin ve değerlendirmelerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencinin üst ekstremite rehabilitasyonunda güncel literatürü incelemesi ve araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Omuz ve kol anatomisi ve biyomekaniği,Dirsek ve ön kol anatomisi ve biyomekaniği,El bileği ve el anatomisi ve biyomekaniği,Üst ekstremite rehabilitasyonunda ergoterapistin rolü,Omuz ve kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,Omuz ve kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,Omuz ve kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,Dirsek ve ön kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,Dirsek ve ön kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,El bileği ve el yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,El bileği ve el yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,El bileği ve el yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ekstremite problemlerinde Ergoterapi müdahalelerini ve değerlendirmelerini bilir. | 13, 14, 16, 4, 6, 8, 9 | A, E |
Üst ekstremite rehabilitasyonunda güncel literatüre hakimdir. | 10, 12, 13, 14, 4, 5, 9 | A, E |
Üst ekstremite rehabilitasyonunda araştırma yapma becerisi vardır. | 10, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Omuz ve kol anatomisi ve biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Dirsek ve ön kol anatomisi ve biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | El bileği ve el anatomisi ve biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Üst ekstremite rehabilitasyonunda ergoterapistin rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Omuz ve kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Omuz ve kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Omuz ve kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Dirsek ve ön kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Dirsek ve ön kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | El bileği ve el yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | El bileği ve el yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | El bileği ve el yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Vaka çalışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Hunter JM., Mackin EJ, Callahan AD. Rhabilitation of the hand: Surgery and therapy, 4th edition, Mosby, 1995. -Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008. -Stanley Gb. Concepts In Hand Rehabılıtatıon, Phıledelphıa, 1992 -Yekutiel M. Sensory re-education of the hand after stroke, first edition, Athenaeum Pres, England, 2000. -El ve El Bileği Muayenesi (Hipokrat Kitapevi) -Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity, 2-Volume Set: Expert Consult: Online and Print, 6e. Terri M. Skirven |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜST EKSTREMİTE REHABİLİTASYONU | ERGY1212778 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üst ekstremite problemlerinde Ergoterapi müdahalelerinin ve değerlendirmelerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Öğrencinin üst ekstremite rehabilitasyonunda güncel literatürü incelemesi ve araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Omuz ve kol anatomisi ve biyomekaniği,Dirsek ve ön kol anatomisi ve biyomekaniği,El bileği ve el anatomisi ve biyomekaniği,Üst ekstremite rehabilitasyonunda ergoterapistin rolü,Omuz ve kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,Omuz ve kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,Omuz ve kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,Dirsek ve ön kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,Dirsek ve ön kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,El bileği ve el yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi,El bileği ve el yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları,El bileği ve el yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üst ekstremite problemlerinde Ergoterapi müdahalelerini ve değerlendirmelerini bilir. | 13, 14, 16, 4, 6, 8, 9 | A, E |
Üst ekstremite rehabilitasyonunda güncel literatüre hakimdir. | 10, 12, 13, 14, 4, 5, 9 | A, E |
Üst ekstremite rehabilitasyonunda araştırma yapma becerisi vardır. | 10, 14, 16, 4, 5, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Omuz ve kol anatomisi ve biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Dirsek ve ön kol anatomisi ve biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | El bileği ve el anatomisi ve biyomekaniği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Üst ekstremite rehabilitasyonunda ergoterapistin rolü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Omuz ve kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Omuz ve kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Omuz ve kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Dirsek ve ön kol yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Dirsek ve ön kol yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Dirsek ve ön kol yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | El bileği ve el yaralanmaları etyolojisi ve değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | El bileği ve el yaralanmalarında kullanılan ajanlar ve ergoterapi araçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | El bileği ve el yaralanmalarında güncel ergoterapi müdahele yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Vaka çalışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
-Hunter JM., Mackin EJ, Callahan AD. Rhabilitation of the hand: Surgery and therapy, 4th edition, Mosby, 1995. -Oatıs Ca. Kınesıology, The Mechanıcs And Patomechanıcs Of Human Movement, Lıppıncott Ww,2008. -Stanley Gb. Concepts In Hand Rehabılıtatıon, Phıledelphıa, 1992 -Yekutiel M. Sensory re-education of the hand after stroke, first edition, Athenaeum Pres, England, 2000. -El ve El Bileği Muayenesi (Hipokrat Kitapevi) -Rehabilitation of the Hand and Upper Extremity, 2-Volume Set: Expert Consult: Online and Print, 6e. Terri M. Skirven |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |