Motor kontrol ve öğrenmenin tanımı, üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerinin tartışılması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Motor kontrol ve öğrenme,Üst ekstremite biyomekaniği,Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri,Üst ekstremite hareket analizi,Kolumna vertebralis biyomekaniği,Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri,Kolumna vertebralis hareket analizi,Alt ekstremite biyomekaniği,Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri,Alt ekstremite hareket analizi,Normal ve patolojik yürüyüş,Yürümenin analizi,Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Motor kontrol ve öğrenmenin tanımını bilir.
10, 11, 12, 14, 16, 4, 5, 9
A, E
Üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerini tartışır.
10, 11, 13, 16, 3, 4, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Motor kontrol ve öğrenme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2
Üst ekstremite biyomekaniği
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3
Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4
Üst ekstremite hareket analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5
Kolumna vertebralis biyomekaniği
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6
Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7
Kolumna vertebralis hareket analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8
Alt ekstremite biyomekaniği
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9
Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10
Alt ekstremite hareket analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11
Normal ve patolojik yürüyüş
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13
Yürümenin analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14
Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Dersin öğretim üyesinin ders notları
-Motor Learning and Control for Practitioners - Cheryl A.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
4
56
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
4
56
Performans Görevi, Bakım Planı
14
2
28
Toplam İş Yükü (Saat)
238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AKTİVİTE VE HAREKET ANALİZİ
ERGY1212779
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Pazartesi 12:45-13:30
Pazartesi 13:30-14:15
Pazartesi 14:30-15:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Eylül Pınar KISA
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Eylül Pınar KISA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Motor kontrol ve öğrenmenin tanımı, üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerinin tartışılması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Motor kontrol ve öğrenme,Üst ekstremite biyomekaniği,Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri,Üst ekstremite hareket analizi,Kolumna vertebralis biyomekaniği,Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri,Kolumna vertebralis hareket analizi,Alt ekstremite biyomekaniği,Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri,Alt ekstremite hareket analizi,Normal ve patolojik yürüyüş,Yürümenin analizi,Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Motor kontrol ve öğrenmenin tanımını bilir.
10, 11, 12, 14, 16, 4, 5, 9
A, E
Üst ekstremite, kolumna vertebralis, alt ekstremite biyomekaniği, fonksiyonel aktiviteleri ve hareket analiz yöntemleri ile güncel hareket analiz çeşitlerini tartışır.
10, 11, 13, 16, 3, 4, 6, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Motor kontrol ve öğrenme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2
Üst ekstremite biyomekaniği
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3
Üst esktremite fonksiyonel aktiviteleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4
Üst ekstremite hareket analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5
Kolumna vertebralis biyomekaniği
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6
Kolumna vertebralis fonksiyonel aktiviteleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7
Kolumna vertebralis hareket analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8
Alt ekstremite biyomekaniği
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9
Alt ekstremite fonksiyonel aktiviteleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10
Alt ekstremite hareket analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11
Normal ve patolojik yürüyüş
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13
Yürümenin analizi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14
Güncel analiz yöntemlerinin literatür tartışması
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
Kaynak
-Dersin öğretim üyesinin ders notları
-Motor Learning and Control for Practitioners - Cheryl A.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.