Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAŞLANAN TOPLUM VE ERGOTERAPİ | ERGY1114189 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık koşullarının iyileşmesi ile dünya nüfusu yaşlanmaktadır. Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapmak, çözüm önerileri sunmak ve önerilen çözümlerin uygulanması hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları,Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi,Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi,Yaşlanmanın psikososyal boyutu,Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri,Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları,Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar,Yaşlıda düşmenin önlenmesi,Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları,Uzun dönem bakım programları,Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı,Literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapar. | 10, 13, 14, 16, 38, 4, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Yaşlanmanın psikososyal boyutu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Yaşlıda düşmenin önlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Uzun dönem bakım programları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Literatür tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998 Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Yaşlılar için Ergoterapi kitabı, Hülya KAYIHAN |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAŞLANAN TOPLUM VE ERGOTERAPİ | ERGY1114189 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık koşullarının iyileşmesi ile dünya nüfusu yaşlanmaktadır. Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapmak, çözüm önerileri sunmak ve önerilen çözümlerin uygulanması hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları,Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi,Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi,Yaşlanmanın psikososyal boyutu,Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri,Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları,Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar,Yaşlıda düşmenin önlenmesi,Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları,Uzun dönem bakım programları,Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı,Literatür tartışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapar. | 10, 13, 14, 16, 38, 4, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
2 | Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
3 | Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
4 | Yaşlanmanın psikososyal boyutu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
5 | Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
6 | Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
7 | Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
8 | Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
9 | Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
10 | Yaşlıda düşmenin önlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
11 | Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
12 | Uzun dönem bakım programları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
13 | Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
14 | Literatür tartışması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır |
Kaynak |
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998 Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Yaşlılar için Ergoterapi kitabı, Hülya KAYIHAN |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
4 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir | X | |||||
5 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür | X | |||||
6 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
8 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
9 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
10 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |