Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİKSEL BOZUKLUKLARDA ERGOTERAPİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Miray BUDAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Miray BUDAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri, bu problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında incelemek amaçlanır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Muskuloskeletal sistem oluşumları,Motor kontrol Segmental motor inervasyon,Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirme,Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesi,Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi,Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleri,Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleri,Genel problemler,Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleri,Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri,Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleri,Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kas iskelet sisteminde fonksiyonel bozukluğa sebep olarak günlük yaşam aktivitelerinde kısıtlılığa sebep olan nörolojik-ortopedik problemleri bilir. | ||
Nörolojik-ortopedik problemlere özgü değerlendirme ve müdahale stratejilerini kişi-çevre-aktivite bağlamlarında inceler. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Muskuloskeletal sistem oluşumları | |
2 | Motor kontrol Segmental motor inervasyon | |
3 | Genel fiziksel ve ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirme | |
4 | Muskuloskeletal sistemin ergoterapi modelleri çerçevesinde değerlendirmesi | |
5 | Omurga ve ekstremitelerin bölgesel değerlendirilmesi | |
6 | Spinal mobilite ve ergoterapi müdaheleleri | |
7 | Postüral varyasyonlar ve ergoterapi müdaheleleri | |
8 | Genel problemler | |
9 | Omurga ve pelvis ve ergoterapi müdaheleleri | |
10 | Üst ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri | |
11 | Alt ekstremite ve ergoterapi müdaheleleri | |
12 | Akut kas-iskelet ağrıda ergoterapi müdaheleleri | |
13 | Kronik ağrıda ergoterapi müdaheleleri | |
14 | Koruyucu ve önleyici yaklaşımlar |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |