Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi, Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi, Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması, Makale ve tez yazımı konusunda çalışma, Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmaları, Teknolojik ve güncel ergoterapi araştırmaları, Kanıta dayalı ergoterapi müdahale yöntemleri ve araştırmaları, Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları, Kanıta dayalı nörolojik rehabilitasyon yaklaşımları ve araştırmalar, ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri, özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri konularını içermektedir
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi,Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması,Makale ve tez yazımı konusunda çalışma,Kanıta dayalı aktivite uygulamaları ve araştırmaları,Teknolojik ve güncel ergoterapi araştırmaları,Kanıta dayalı ergoterapi müdahale yöntemleri ve araştırmaları,Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları,Kanıta dayalı nörolojik rehabilitasyon yaklaşımları ve araştırmalar,Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri,Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi yapar.
10, 12, 16, 18, 19, 2, 5
E
Araştırma verilerinin toplar, değerlendirir ve sonuçlandırır.
10, 16, 18, 19, 5, 9
E
Kanıta dayalı rehabilitasyon yaklaşımlarını analiz eder.
10, 11, 12, 13, 16, 18, 4, 5, 9
E, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
2
Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
3
Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi
4
Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması
5
Makale ve tez yazımı konusunda çalışma
6
Kanıta dayalı aktivite uygulamaları ve araştırmaları
7
Teknolojik ve güncel ergoterapi araştırmaları
8
Kanıta dayalı ergoterapi müdahale yöntemleri ve araştırmaları
9
Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları
10
Kanıta dayalı nörolojik rehabilitasyon yaklaşımları ve araştırmalar
11
Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
12
Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
13
Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri
14
Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri
Kaynak
-Law, M., Baum, C. & Dunn, W. (2005). Measuring Occupational Performance : Supporting Best Practice in Occupational Therapy. 2nd ed. Thorofare, NJ: SLACK Inc.
-Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
4
56
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
2
14
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
4
56
Performans Görevi, Bakım Planı
14
2
28
Toplam İş Yükü (Saat)
238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SEMİNER
-
Bahar Dönemi
0+0
-
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi Verenler
Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi, Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi, Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması, Makale ve tez yazımı konusunda çalışma, Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmaları, Teknolojik ve güncel ergoterapi araştırmaları, Kanıta dayalı ergoterapi müdahale yöntemleri ve araştırmaları, Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları, Kanıta dayalı nörolojik rehabilitasyon yaklaşımları ve araştırmalar, ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri, özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri konularını içermektedir
Dersin İçeriği
Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi,Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması,Makale ve tez yazımı konusunda çalışma,Kanıta dayalı aktivite uygulamaları ve araştırmaları,Teknolojik ve güncel ergoterapi araştırmaları,Kanıta dayalı ergoterapi müdahale yöntemleri ve araştırmaları,Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları,Kanıta dayalı nörolojik rehabilitasyon yaklaşımları ve araştırmalar,Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri,Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi yapar.
10, 12, 16, 18, 19, 2, 5
E
Araştırma verilerinin toplar, değerlendirir ve sonuçlandırır.
10, 16, 18, 19, 5, 9
E
Kanıta dayalı rehabilitasyon yaklaşımlarını analiz eder.
10, 11, 12, 13, 16, 18, 4, 5, 9
E, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
2
Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi
3
Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi
4
Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması
5
Makale ve tez yazımı konusunda çalışma
6
Kanıta dayalı aktivite uygulamaları ve araştırmaları
7
Teknolojik ve güncel ergoterapi araştırmaları
8
Kanıta dayalı ergoterapi müdahale yöntemleri ve araştırmaları
9
Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları
10
Kanıta dayalı nörolojik rehabilitasyon yaklaşımları ve araştırmalar
11
Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
12
Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri
13
Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri
14
Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri
Kaynak
-Law, M., Baum, C. & Dunn, W. (2005). Measuring Occupational Performance : Supporting Best Practice in Occupational Therapy. 2nd ed. Thorofare, NJ: SLACK Inc.
-Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.