Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | 0+0 | - | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi, Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi, Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması, Makale ve tez yazımı konusunda çalışma, Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmaları, Teknolojik ve güncel ergoterapi araştırmaları, Kanıta dayalı ergoterapi müdahale yöntemleri ve araştırmaları, Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları, Kanıta dayalı nörolojik rehabilitasyon yaklaşımları ve araştırmalar, ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri, özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri konularını içermektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi,Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi,Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması,Makale ve tez yazımı konusunda çalışma,Kanıta dayalı aktivite uygulamaları ve araştırmaları,Teknolojik ve güncel ergoterapi araştırmaları,Kanıta dayalı ergoterapi müdahale yöntemleri ve araştırmaları,Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları,Kanıta dayalı nörolojik rehabilitasyon yaklaşımları ve araştırmalar,Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri,Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri,Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi yapabilir. | 10, 11, 15, 16, 2, 3, 8 | C |
Araştırma verilerinin toplar, değerlendirir ve sonuçlandırır. | 1, 10, 11, 2, 3, 8 | C |
Kanıta dayalı rehabilitasyon yaklaşımlarını analiz edebilir. | 1, 11, 12, 15, 18, 2, 3, 5, 8 | C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | |
2 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | |
3 | Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi | |
4 | Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması | |
5 | Makale ve tez yazımı konusunda çalışma | |
6 | Kanıta dayalı aktivite uygulamaları ve araştırmaları | |
7 | Teknolojik ve güncel ergoterapi araştırmaları | |
8 | Kanıta dayalı ergoterapi müdahale yöntemleri ve araştırmaları | |
9 | Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları | |
10 | Kanıta dayalı nörolojik rehabilitasyon yaklaşımları ve araştırmalar | |
11 | Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | |
12 | Ergoterapi müdahalesi gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | |
13 | Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri | |
14 | Özel vaka sunumları ve ergoterapi müdahale seçenekleri |
Kaynak |
-Law, M., Baum, C. & Dunn, W. (2005). Measuring Occupational Performance : Supporting Best Practice in Occupational Therapy. 2nd ed. Thorofare, NJ: SLACK Inc. -Kielhofner G. Research in Occupational Therapy, Methods of Inquiry for Enhancing Practice, Davis Company, 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |