Sağlık koşullarının iyileşmesi ile dünya nüfusu yaşlanmaktadır. Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapmak, çözüm önerileri sunmak ve önerilen çözümlerin uygulanması hedeflenmektedir
Dersin İçeriği
Bu ders; Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları,Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi,Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi,Yaşlanmanın psikososyal boyutu,Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri,Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları,Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar,Yaşlıda düşmenin önlenmesi,Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları,Uzun dönem bakım programları,Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapabilir.
10, 13, 16, 19, 38, 4, 5, 9
A, D, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları
2
Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi
3
Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi
4
Yaşlanmanın psikososyal boyutu
5
Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri
6
Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri
7
Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri
8
Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları
9
Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar
10
Yaşlıda düşmenin önlenmesi
11
Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları
12
Uzun dönem bakım programları
13
Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı
14
Literatür tartışması
Kaynak
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Yaşlılar için Ergoterapi kitabı, Hülya KAYIHAN
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YAŞLANAN TOPLUM VE ERGOTERAPİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sağlık koşullarının iyileşmesi ile dünya nüfusu yaşlanmaktadır. Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapmak, çözüm önerileri sunmak ve önerilen çözümlerin uygulanması hedeflenmektedir
Dersin İçeriği
Bu ders; Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları,Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi,Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi,Yaşlanmanın psikososyal boyutu,Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri,Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları,Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar,Yaşlıda düşmenin önlenmesi,Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları,Uzun dönem bakım programları,Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapabilir.
10, 13, 16, 19, 38, 4, 5, 9
A, D, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları
2
Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi
3
Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi
4
Yaşlanmanın psikososyal boyutu
5
Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri
6
Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri
7
Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri
8
Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları
9
Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar
10
Yaşlıda düşmenin önlenmesi
11
Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları
12
Uzun dönem bakım programları
13
Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı
14
Literatür tartışması
Kaynak
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998
Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010
Yaşlılar için Ergoterapi kitabı, Hülya KAYIHAN
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.