Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLANAN TOPLUM VE ERGOTERAPİ-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık koşullarının iyileşmesi ile dünya nüfusu yaşlanmaktadır. Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapmak, çözüm önerileri sunmak ve önerilen çözümlerin uygulanması hedeflenmektedir
Dersin İçeriğiBu ders; Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları,Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi,Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi,Yaşlanmanın psikososyal boyutu,Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri,Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları,Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar,Yaşlıda düşmenin önlenmesi,Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları,Uzun dönem bakım programları,Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapabilir. 10, 13, 16, 19, 38, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları
2Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi
3Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi
4Yaşlanmanın psikososyal boyutu
5Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri
6Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri
7Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri
8Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları
9Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar
10Yaşlıda düşmenin önlenmesi
11Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları
12Uzun dönem bakım programları
13Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı
14Literatür tartışması
Kaynak
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998 Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Yaşlılar için Ergoterapi kitabı, Hülya KAYIHAN

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLANAN TOPLUM VE ERGOTERAPİ-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık koşullarının iyileşmesi ile dünya nüfusu yaşlanmaktadır. Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapmak, çözüm önerileri sunmak ve önerilen çözümlerin uygulanması hedeflenmektedir
Dersin İçeriğiBu ders; Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları,Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi,Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi,Yaşlanmanın psikososyal boyutu,Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri,Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri,Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları,Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar,Yaşlıda düşmenin önlenmesi,Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları,Uzun dönem bakım programları,Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı,Literatür tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapinin yaşlanan toplumdaki yeri, sağlıklı yaşlanma, yerinde yaşlanma, var olan performans problemlerinin aktivite katılım ve toplumsal katılım konularına etkisi konusunda fizibilite çalışması yapabilir. 10, 13, 16, 19, 38, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dünya Sağlık Örgütünün yaşlılıkla ilgili stratejileri, Türkiye uygulamaları
2Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu ve kognitif fonksiyonlar üzerine etkisi
3Yaşlanmanın fonksiyonel yetenekler ile ilişkisi
4Yaşlanmanın psikososyal boyutu
5Yaşlının çevre, kültür, yaşam biçimi, değerler ve rol performansı değerlendirmeleri
6Yaşlıda üretkenlik, boş zaman ve kendine bakım aktivite değerlendirmeleri
7Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik ergoterapi değerlendirmeleri
8Yaşlının güvenliği ve yaşam kalitesini artırmaya yönelik güncel ergoterapi yaklaşımları
9Evde bakım değerlendirmeleri ve güncel programlar
10Yaşlıda düşmenin önlenmesi
11Yaşlı bakım evi, huzurevi organizasyonları
12Uzun dönem bakım programları
13Yardımcı teknoloji değerlendirmeleri, güncel yardımcı teknolojinin kullanımı
14Literatür tartışması
Kaynak
Duthie EH, , Practice of Geriatrics( ^ed), St Lous, MO, WB Saunders, 1998 Brown c, Stoffel, occupational therapy in mental health, Davis company 2010 Yaşlılar için Ergoterapi kitabı, Hülya KAYIHAN

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28