Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİDE DEĞERLENDİRMELER | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Miray BUDAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Miray BUDAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ergoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirmek, değerlendirme metodolojilerinin tanımlanması, değerlendirmelerin yaygınlaştırılması bu yöntemleri kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla incelemek amaçlanır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar,Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler,Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Güncel literatür tartışmas; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirebilir. | 1, 2, 4 | A, B, C, F |
Değerlendirme metodolojilerini tanımlayabilir. | 1, 2, 5 | A, C |
Kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla inceleme yapabilir. | 1, 10, 14, 15, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar | |
2 | Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler | |
3 | Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
4 | Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
5 | Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
6 | Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
7 | Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
8 | Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
9 | Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
10 | Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
11 | Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
12 | Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler | |
13 | Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri | |
14 | Güncel literatür tartışmas |
Kaynak |
-Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. -Law M, Baum C, Dunn W. Measuring Occupational Performance , Suporting Best practice in Occupational Therapy, Second Ed. , Slack Incorporated, 2005. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |