Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE DEĞERLENDİRMELER-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirmek, değerlendirme metodolojilerinin tanımlanması, değerlendirmelerin yaygınlaştırılması bu yöntemleri kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla incelemek amaçlanır
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar,Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler,Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Güncel literatür tartışmas; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirebilir.16, 6, 9A, D, E, H
Değerlendirme metodolojilerini tanımlayabilir. 11, 16, 9A, E
Kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla inceleme yapabilir.10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar
2Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler
3Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
4Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri
5Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri
6Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
7Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
8Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri
9Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri
10Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri
11Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
12Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler
13Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
14Güncel literatür tartışmas
Kaynak
-Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. -Law M, Baum C, Dunn W. Measuring Occupational Performance , Suporting Best practice in Occupational Therapy, Second Ed. , Slack Incorporated, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİDE DEĞERLENDİRMELER-Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErgoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirmek, değerlendirme metodolojilerinin tanımlanması, değerlendirmelerin yaygınlaştırılması bu yöntemleri kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla incelemek amaçlanır
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar,Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler,Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler,Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri,Güncel literatür tartışmas; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi bilim alanında performans alanları kişisel faktörler ve çevresel faktörlerini değerlendirebilir.16, 6, 9A, D, E, H
Değerlendirme metodolojilerini tanımlayabilir. 11, 16, 9A, E
Kanıta dayalı olarak eleştirel bakış açısıyla inceleme yapabilir.10, 12, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapide değerlendirme yaklaşımlar
2Pediatrik ergoterapide güncel değerlendirmeler
3Kas iskelet sistemi yetersizliklerinde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
4Nörolojik bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri
5Bilişsel bozukluklarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri
6Psikososyal problemlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
7Geriatrik bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
8Kanserli hastalarda güncel ergoterapi değerlendirmeleri
9Yeme ve yutma bozukluklarında güncel ergoterapi değerlendirmeleri
10Kardiyopulmoner rehabilitasyonda güncel ergoterapi değerlendirmeleri
11Şiddet gören bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
12Görme engelli bireylerde güncel ergoterapi değerlendirmeler
13Bakım verenlerde güncel ergoterapi değerlendirmeleri
14Güncel literatür tartışmas
Kaynak
-Crepeau, E., Cohn, E., & Schell, B. (2003). Willard & Spackman?s occupational therapy, Tenth edition. Philadelphia: Lippincott. -Law M, Baum C, Dunn W. Measuring Occupational Performance , Suporting Best practice in Occupational Therapy, Second Ed. , Slack Incorporated, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28