Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİDE ERGOTERAPİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Endüstride sağlık personeli olarak ergoterapistin rolü, kişisel, çevresel ve işe yönelik değerlendirmelerin yapılması, iş ve işyeri risk analizlerinin yapılması, endüstriyel alanlarda ergonomik iyileştirmelerin yapılması, çalışan/işçi sağlığı için koruyucu rehabilitasyon yöntemleri ile eğitimlerin üzerinde durulması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Endüstride Ergoterapi ve Rehabilitasyon kavramı,Endüstride ergoterapinin gelişimi,İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre ergoterapiyi ilgilendiren yasal yükümlülükler,İş Analizinin yapılması,Kümülatif travma disorders kavramı,Ağır iş çalışanlarında görülen hastalıklar ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Ayakta çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Oturarak çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve güncel ergoterapi müdaheleleri,Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar - I; Oto tamircileri, marangozlar,Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar -II; Gıda sektörü, İnşaat işçileri,İş kazaları ve korunma önerileri,Sağlık endüstrisinde iş kazaları ve korunma yöntemleri,İş kazalarından korunmaya yönelik egzersiz programları,Güncel literatür değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Endüstride sağlık personeli olarak ergoterapistin rolünü bilir. | 1, 16, 2, 3, 4, 8 | A, B, C |
Kişisel, çevresel ve işe yönelik değerlendirmeleri yapabilir. | 1, 15, 16, 22, 3, 4 | A, B |
İş ve işyeri risk analizlerini yapabilir. | 1, 2, 3, 8 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Endüstride Ergoterapi ve Rehabilitasyon kavramı | |
2 | Endüstride ergoterapinin gelişimi | |
3 | İş sağlığı ve güvenliği mevzuatına göre ergoterapiyi ilgilendiren yasal yükümlülükler | |
4 | İş Analizinin yapılması | |
5 | Kümülatif travma disorders kavramı | |
6 | Ağır iş çalışanlarında görülen hastalıklar ve güncel ergoterapi müdaheleleri | |
7 | Ayakta çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve güncel ergoterapi müdaheleleri | |
8 | Oturarak çalışan fabrika işçilerinde görülen kas iskelet sistemi hastalıkları ve güncel ergoterapi müdaheleleri | |
9 | Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar - I; Oto tamircileri, marangozlar | |
10 | Farklı iş kolları ve mesleki hastalıklar -II; Gıda sektörü, İnşaat işçileri | |
11 | İş kazaları ve korunma önerileri | |
12 | Sağlık endüstrisinde iş kazaları ve korunma yöntemleri | |
13 | İş kazalarından korunmaya yönelik egzersiz programları | |
14 | Güncel literatür değerlendirmesi |
Kaynak |
Trickey-Rokenbrod, D. (2017). Occupational therapy in action: A library of case studies. Philadelphia: Wolters Kluwer. Braveman, B. (2016). Leading and managing occupational therapy services: An evidence-based approach (2nd edition). Philadelphia: F.A. Davis Company. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |