Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DUYU ALGI MOTOR BÜTÜNLÜĞÜ3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDuyu bütünleme teorisinin nöronal altyapıları, değerlendirme araçları ve müdahale stratejileri hakkında öğrencinin güncel literatürü inceleyerek analiz ve sentez yapması hedeflenmektedir. Duyu bütünleme problemlerinin tespit edilmesi için öğrencinin araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor öğrenme ve algı tanımları, öğrenmenin ve algının değerlendirilmesi ve aşamaları,Motor öğrenme teorileri, prensipleri, müdahele stratejileri,Ayres duyu bütünlüğü teorisinin tanımı ,Duyusal sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi,Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi Fonskiyon/Disfonksiyon,Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları,Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları - vaka örneği,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre I,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 1ve 2 ,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 2a ve 3 ,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 4 ,Hemiplejik hastada duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi ,Duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisi,Hemiplejik hastada duyu-algı bozukluklarının tedavisi ,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duyu bütünlüğünde ölçme ve değerlendirme araştırma ve stratejileri planlar 1, 2, 22, 3, 4, 5A, C, F
Duyu-algı-motor bütünlüğü ve duyu bütünleme sorunlarını duyu sistemi ve fonksiyonla ilişkilendirerek açıklar 1, 2, 3A, C
Duyu-algı-motor bütünlüğü sorunu olan kişilerde modülasyon, regülasyon ve motor planlama sorunlarını tanımlar.1, 2, 21, 22, 3, 4A, B, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor öğrenme ve algı tanımları, öğrenmenin ve algının değerlendirilmesi ve aşamaları
2Motor öğrenme teorileri, prensipleri, müdahele stratejileri
3Ayres duyu bütünlüğü teorisinin tanımı
4Duyusal sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi
5Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi Fonskiyon/Disfonksiyon
6Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları
7Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları - vaka örneği
8Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre I
9Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 1ve 2
10Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 2a ve 3
11Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 4
11Hemiplejik hastada duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi
12Duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisi
13Hemiplejik hastada duyu-algı bozukluklarının tedavisi
14Vaka çalışması
Kaynak
Bundy AC, Lane SJ, Sensbory Integration theory and practici , Davic company 2002 Ayres Duyu Bütünleme İçin Klinisyenin Uygulama Rehberi Ayres AJ, Developing norm-references standardized tests, Physical and occupational therapy in pediatrics, 1989,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
0
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
0
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
0
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir.
X
0
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir.
X
0
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
0
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
0
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
0
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
0
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu