Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DUYU ALGI MOTOR BÜTÜNLÜĞÜ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin YardımcılarıArş. Gör. İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıDuyu bütünleme teorisinin nöronal altyapıları, değerlendirme araçları ve müdahale stratejileri hakkında öğrencinin güncel literatürü inceleyerek analiz ve sentez yapması hedeflenmektedir. Duyu bütünleme problemlerinin tespit edilmesi için öğrencinin araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor öğrenme ve algı tanımları, öğrenmenin ve algının değerlendirilmesi ve aşamaları,Motor öğrenme teorileri, prensipleri, müdahele stratejileri,Ayres duyu bütünlüğü teorisinin tanımı ,Duyusal sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi,Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi Fonskiyon/Disfonksiyon,Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları,Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları - vaka örneği,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre I,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 1ve 2 ,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 2a ve 3 ,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 4 ,Hemiplejik hastada duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi ,Duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisi,Hemiplejik hastada duyu-algı bozukluklarının tedavisi ,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duyu bütünlüğünde ölçme ve değerlendirme araştırma ve stratejileri planlar 10, 16, 3, 6, 9A, E
Duyu-algı-motor bütünlüğü ve duyu bütünleme sorunlarını duyu sistemi ve fonksiyonla ilişkilendirerek açıklar 10, 16, 9A, E
Duyu-algı-motor bütünlüğü sorunu olan kişilerde modülasyon, regülasyon ve motor planlama sorunlarını tanımlar.10, 16, 3, 37, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor öğrenme ve algı tanımları, öğrenmenin ve algının değerlendirilmesi ve aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Motor öğrenme teorileri, prensipleri, müdahele stratejileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Ayres duyu bütünlüğü teorisinin tanımı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Duyusal sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi Fonskiyon/DisfonksiyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları - vaka örneğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 1ve 2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 2a ve 3 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 4 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Hemiplejik hastada duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Hemiplejik hastada duyu-algı bozukluklarının tedavisi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Vaka çalışması
Kaynak
Bundy AC, Lane SJ, Sensbory Integration theory and practici , Davic company 2002 Ayres Duyu Bütünleme İçin Klinisyenin Uygulama Rehberi Ayres AJ, Developing norm-references standardized tests, Physical and occupational therapy in pediatrics, 1989,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DUYU ALGI MOTOR BÜTÜNLÜĞÜ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin YardımcılarıArş. Gör. İbrahim ERARSLAN
Dersin AmacıDuyu bütünleme teorisinin nöronal altyapıları, değerlendirme araçları ve müdahale stratejileri hakkında öğrencinin güncel literatürü inceleyerek analiz ve sentez yapması hedeflenmektedir. Duyu bütünleme problemlerinin tespit edilmesi için öğrencinin araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Motor öğrenme ve algı tanımları, öğrenmenin ve algının değerlendirilmesi ve aşamaları,Motor öğrenme teorileri, prensipleri, müdahele stratejileri,Ayres duyu bütünlüğü teorisinin tanımı ,Duyusal sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi,Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi Fonskiyon/Disfonksiyon,Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları,Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları - vaka örneği,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre I,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 1ve 2 ,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 2a ve 3 ,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 4 ,Hemiplejik hastada duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi ,Duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisi,Hemiplejik hastada duyu-algı bozukluklarının tedavisi ,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Duyu bütünlüğünde ölçme ve değerlendirme araştırma ve stratejileri planlar 10, 16, 3, 6, 9A, E
Duyu-algı-motor bütünlüğü ve duyu bütünleme sorunlarını duyu sistemi ve fonksiyonla ilişkilendirerek açıklar 10, 16, 9A, E
Duyu-algı-motor bütünlüğü sorunu olan kişilerde modülasyon, regülasyon ve motor planlama sorunlarını tanımlar.10, 16, 3, 37, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Motor öğrenme ve algı tanımları, öğrenmenin ve algının değerlendirilmesi ve aşamalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Motor öğrenme teorileri, prensipleri, müdahele stratejileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Ayres duyu bütünlüğü teorisinin tanımı Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Duyusal sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi Fonskiyon/DisfonksiyonÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları - vaka örneğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre IÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
9Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 1ve 2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
10Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 2a ve 3 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 4 Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
11Hemiplejik hastada duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
12Duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
13Hemiplejik hastada duyu-algı bozukluklarının tedavisi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
14Vaka çalışması
Kaynak
Bundy AC, Lane SJ, Sensbory Integration theory and practici , Davic company 2002 Ayres Duyu Bütünleme İçin Klinisyenin Uygulama Rehberi Ayres AJ, Developing norm-references standardized tests, Physical and occupational therapy in pediatrics, 1989,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir.
X
3
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar.
X
4
Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir
X
5
Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma projesi yürütür
X
6
Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur.
X
7
Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir.
X
8
Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
9
Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır.
X
10
Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 12:15Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 13:28