Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DUYU ALGI MOTOR BÜTÜNLÜĞÜ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Duyu bütünleme teorisinin nöronal altyapıları, değerlendirme araçları ve müdahale stratejileri hakkında öğrencinin güncel literatürü inceleyerek analiz ve sentez yapması hedeflenmektedir. Duyu bütünleme problemlerinin tespit edilmesi için öğrencinin araştırma yapma becerisi kazanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Motor öğrenme ve algı tanımları, öğrenmenin ve algının değerlendirilmesi ve aşamaları,Motor öğrenme teorileri, prensipleri, müdahele stratejileri,Ayres duyu bütünlüğü teorisinin tanımı ,Duyusal sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi,Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi Fonskiyon/Disfonksiyon,Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları,Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları - vaka örneği,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre I,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 1ve 2 ,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 2a ve 3 ,Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 4 ,Hemiplejik hastada duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi ,Duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisi,Hemiplejik hastada duyu-algı bozukluklarının tedavisi ,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duyu bütünlüğünde ölçme ve değerlendirme araştırma ve stratejileri planlar | 1, 2, 22, 3, 4, 5 | A, C, F |
Duyu-algı-motor bütünlüğü ve duyu bütünleme sorunlarını duyu sistemi ve fonksiyonla ilişkilendirerek açıklar | 1, 2, 3 | A, C |
Duyu-algı-motor bütünlüğü sorunu olan kişilerde modülasyon, regülasyon ve motor planlama sorunlarını tanımlar. | 1, 2, 21, 22, 3, 4 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Motor öğrenme ve algı tanımları, öğrenmenin ve algının değerlendirilmesi ve aşamaları | |
2 | Motor öğrenme teorileri, prensipleri, müdahele stratejileri | |
3 | Ayres duyu bütünlüğü teorisinin tanımı | |
4 | Duyusal sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi | |
5 | Duyusal Sistemlerin Nörofizyolojik Temellerinin öğrenilmesi Fonskiyon/Disfonksiyon | |
6 | Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları | |
7 | Pediatride görülebilen duyu bütünleme disfonksiyonları - vaka örneği | |
8 | Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre I | |
9 | Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 1ve 2 | |
10 | Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 2a ve 3 | |
11 | Hemiplejik hastada motor fonksiyonların değerlendirilmesi - Devre 4 | |
11 | Hemiplejik hastada duyu- algı problemlerinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi | |
12 | Duyu sistemlerinin günlük yaşamla ilişkisi | |
13 | Hemiplejik hastada duyu-algı bozukluklarının tedavisi | |
14 | Vaka çalışması |
Kaynak |
Bundy AC, Lane SJ, Sensbory Integration theory and practici , Davic company 2002 Ayres Duyu Bütünleme İçin Klinisyenin Uygulama Rehberi Ayres AJ, Developing norm-references standardized tests, Physical and occupational therapy in pediatrics, 1989, |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Ergoterapi alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Uzmanlaşacağı alanda bütüncül bakış açısıyla değerlendirme, planlama ve müdahale etme bilgisine sahiptir. | X | |||||
0 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ergoterapi gerektiren bireylere değerlendirme ve müdahale programı planlaması yapar. | X | |||||
0 | Sağlık politikaları çerçevesinde ergoterapi için teknolojik temelli değerlendirme ve terapi uygulamalarını geliştirir, danışanlara yönlendirir. | X | |||||
0 | Bilgi ve becerilerini kullanarak ergoterapi alanında sorunları analiz eder, araştırma konusu belirler ve proje geliştirir. | X | |||||
0 | Ergoterapi hizmetlerinin toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesine destek olur. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme ve öğretme prensiplerine uygun davranış geliştirerek kalite süreçlerine katkı verir. | X | |||||
0 | Ergoterapi konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
0 | Rehabilitasyon alanında güncel gelişmeleri takip ederek toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
0 | Ergoterapi mesleğinin etik standartlarını, değerlerini ve mesleki bağımsızlığını koruyucu bir tutum sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |