Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EBELER İÇİN TEMEL ULTRASONOGRAFİ-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDünyada ve ülkemizde USG nin tarihsel gelişimi ve kullanım alanları ile birlikte ebelerin temel USG becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Ultrasonda ebelerin görev, yetki ve sorumlulukları,USG nin tarihsel gelişimi, mekanizması ve görüntü değerlendirmenin nasıl yapıldığı,USG' nin jinekolojide kullanımı,USG'nin obstetrikte kullanımı,Jinekolojide normal bulguların öğrenilmesi,Jinekolojide patolojik bulguların ayırt edilebilmesi ,Obstetrikte fetal normal değerlerin öğretilmesi ve ölçüm yöntemlerinin gösterilmesi,Fetal anomalilerin tespiti (Santral sinir sistemi),Fetal anomalilerin tespiti (Gastrointestinal sistem),Fetal anomalilerin tespiti (Kardiovasküler sistem),Fetal anomalilerin tespiti (Ekstremiteler ve diğer patolojiler),Girişimsel usg nin gelişimi ve günümüzdeki kullanımı, işlem onam belgesinin önemi,Obstetrikde Patolojik durumlarda hastanın yönlendirilme esasları,Jinekolojik patolojilerde hastanın yönlendirilme esasları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Jinekolojik normal anatomik yapının usg ile değerlendirilmesi aşamalarını açıklar16, 19, 6, 9E
Jinekolojik patolojik bulguları sayar16, 19, 6, 9E
Obstetrikde normal fetusda ölçümlerin nasıl yapıldığını açıklar16, 19, 6, 9E
Fetal anomali bulgularını açıklar16, 19, 6, 9E
Travayda USG uygulama ve değerlendirme kriterlerini açıklar16, 19, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ultrasonda ebelerin görev, yetki ve sorumluluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2USG nin tarihsel gelişimi, mekanizması ve görüntü değerlendirmenin nasıl yapıldığıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3USG' nin jinekolojide kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4USG'nin obstetrikte kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Jinekolojide normal bulguların öğrenilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Jinekolojide patolojik bulguların ayırt edilebilmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Obstetrikte fetal normal değerlerin öğretilmesi ve ölçüm yöntemlerinin gösterilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Fetal anomalilerin tespiti (Santral sinir sistemi)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Fetal anomalilerin tespiti (Gastrointestinal sistem)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Fetal anomalilerin tespiti (Kardiovasküler sistem)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Fetal anomalilerin tespiti (Ekstremiteler ve diğer patolojiler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Girişimsel usg nin gelişimi ve günümüzdeki kullanımı, işlem onam belgesinin önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Obstetrikde Patolojik durumlarda hastanın yönlendirilme esaslarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Jinekolojik patolojilerde hastanın yönlendirilme esasları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı13030
Toplam İş Yükü (Saat)227
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EBELER İÇİN TEMEL ULTRASONOGRAFİ-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDünyada ve ülkemizde USG nin tarihsel gelişimi ve kullanım alanları ile birlikte ebelerin temel USG becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Ultrasonda ebelerin görev, yetki ve sorumlulukları,USG nin tarihsel gelişimi, mekanizması ve görüntü değerlendirmenin nasıl yapıldığı,USG' nin jinekolojide kullanımı,USG'nin obstetrikte kullanımı,Jinekolojide normal bulguların öğrenilmesi,Jinekolojide patolojik bulguların ayırt edilebilmesi ,Obstetrikte fetal normal değerlerin öğretilmesi ve ölçüm yöntemlerinin gösterilmesi,Fetal anomalilerin tespiti (Santral sinir sistemi),Fetal anomalilerin tespiti (Gastrointestinal sistem),Fetal anomalilerin tespiti (Kardiovasküler sistem),Fetal anomalilerin tespiti (Ekstremiteler ve diğer patolojiler),Girişimsel usg nin gelişimi ve günümüzdeki kullanımı, işlem onam belgesinin önemi,Obstetrikde Patolojik durumlarda hastanın yönlendirilme esasları,Jinekolojik patolojilerde hastanın yönlendirilme esasları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Jinekolojik normal anatomik yapının usg ile değerlendirilmesi aşamalarını açıklar16, 19, 6, 9E
Jinekolojik patolojik bulguları sayar16, 19, 6, 9E
Obstetrikde normal fetusda ölçümlerin nasıl yapıldığını açıklar16, 19, 6, 9E
Fetal anomali bulgularını açıklar16, 19, 6, 9E
Travayda USG uygulama ve değerlendirme kriterlerini açıklar16, 19, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ultrasonda ebelerin görev, yetki ve sorumluluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2USG nin tarihsel gelişimi, mekanizması ve görüntü değerlendirmenin nasıl yapıldığıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3USG' nin jinekolojide kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4USG'nin obstetrikte kullanımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Jinekolojide normal bulguların öğrenilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Jinekolojide patolojik bulguların ayırt edilebilmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Obstetrikte fetal normal değerlerin öğretilmesi ve ölçüm yöntemlerinin gösterilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Fetal anomalilerin tespiti (Santral sinir sistemi)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Fetal anomalilerin tespiti (Gastrointestinal sistem)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Fetal anomalilerin tespiti (Kardiovasküler sistem)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Fetal anomalilerin tespiti (Ekstremiteler ve diğer patolojiler)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Girişimsel usg nin gelişimi ve günümüzdeki kullanımı, işlem onam belgesinin önemiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Obstetrikde Patolojik durumlarda hastanın yönlendirilme esaslarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Jinekolojik patolojilerde hastanın yönlendirilme esasları Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.
X
4
Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir.
5
Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir.
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür.
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir.
8
Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir.
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır.
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir.
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:11Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 10:12