Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİDOĞAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, Dünya’da ve ülkemizde yenidoğan sağlığının durumu ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak ve yenidoğan uygulamaları ile ilgili beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri,Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi,Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi,Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon,Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon,Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım,Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yenidoğan sağlığında ebelerin rol ve sorumluluklarını açıklar | 10, 16, 18, 9 | A |
Yenidoğan sağlığını korumak ve sürdürmek için uygulanan ebelik bakımını açıklar | 18, 9 | A |
Yenidoğan değerlendirmesi aşamalarını açıklar | 13, 16, 37, 38, 4, 6, 9 | A |
Yenidoğan sağlığını değerlendirir | 10, 12, 15, 16, 18, 19, 2, 5, 6, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar | http://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf |
2 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar | http://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf |
3 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri | Aslan, G., & Şenol, S. (2006). Türkiye’de bebek ve çocukların durumuna ilişkin sorunlar ve ebenin rolü. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 64-72. Eroğlu, K., & Koç, G. (2012). Dünden Bugune Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 15(2). |
4 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri | Aslan, G., & Şenol, S. (2006). Türkiye’de bebek ve çocukların durumuna ilişkin sorunlar ve ebenin rolü. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 64-72. Eroğlu, K., & Koç, G. (2012). Dünden Bugune Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 15(2). |
5 | Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi | Turan, T., Ceylan, S. S., & Teyikçi, S. (2008). Annelerin düzenli prenatal bakım alma durumları ve etkileyen faktörler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(9), 157-172. Sönmez, Y. (2007). Doğum öncesi bakım hizmetleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 16(1), 9-12. |
6 | Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi | Turan, T., Ceylan, S. S., & Teyikçi, S. (2008). Annelerin düzenli prenatal bakım alma durumları ve etkileyen faktörler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(9), 157-172. Sönmez, Y. (2007). Doğum öncesi bakım hizmetleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 16(1), 9-12. |
7 | Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon | ÖZTÜRK, S. (2014). Annelerin doğum sonu dönemde yaşam kalitesi ve desteklerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). Duman, N. B. (2009). Pospartum Erken Taburculuk Sonrası Evde Bakım. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8(1). |
8 | Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon | ÖZTÜRK, S. (2014). Annelerin doğum sonu dönemde yaşam kalitesi ve desteklerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). Duman, N. B. (2009). Pospartum Erken Taburculuk Sonrası Evde Bakım. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8(1). |
9 | Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım | Özbek, E., Genel, F., Atlıhan, F., Güngör, İ., Malatyalı, R., Menteş, J., & Berk, T. (2011). Yenidoğan yoğun bakım ünitemizde prematüre retinopatisi insidansı, risk faktörleri ve izlem sonuçları. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 1(1), 7-12. World Health Organization. (2013). Essential nutrition actions: improving maternal, newborn, infant and young child health and nutrition. |
10 | Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım | Özbek, E., Genel, F., Atlıhan, F., Güngör, İ., Malatyalı, R., Menteş, J., & Berk, T. (2011). Yenidoğan yoğun bakım ünitemizde prematüre retinopatisi insidansı, risk faktörleri ve izlem sonuçları. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 1(1), 7-12. World Health Organization. (2013). Essential nutrition actions: improving maternal, newborn, infant and young child health and nutrition. |
11 | Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu | CAN, H. Ö. (2015). Doğum Sonrası Bakım Rehberlerinin Kanıt Temelli Çalışmalarla Gözden Geçirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 40-47. Yearley, C., Rogers, C., & Jay, A. (2017). Including the newborn physical examination in the pre-registration midwifery curriculum: National survey. British Journal of Midwifery, 25(1). |
12 | Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu | CAN, H. Ö. (2015). Doğum Sonrası Bakım Rehberlerinin Kanıt Temelli Çalışmalarla Gözden Geçirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 40-47. Yearley, C., Rogers, C., & Jay, A. (2017). Including the newborn physical examination in the pre-registration midwifery curriculum: National survey. British Journal of Midwifery, 25(1). |
13 | Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu | Visscher, M. O., Adam, R., Brink, S., & Odio, M. (2015). Newborn infant skin: physiology, development, and care. Clinics in dermatology, 33(3), 271-280. Anderzen-Carlsson, A., Lamy, Z. C., & Eriksson, M. (2014). Parental experiences of providing skin-to-skin care to their newborn infant-Part 1: A qualitative systematic review. International journal of qualitative studies on health and well-being, 9. |
14 | Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu | Visscher, M. O., Adam, R., Brink, S., & Odio, M. (2015). Newborn infant skin: physiology, development, and care. Clinics in dermatology, 33(3), 271-280. Anderzen-Carlsson, A., Lamy, Z. C., & Eriksson, M. (2014). Parental experiences of providing skin-to-skin care to their newborn infant-Part 1: A qualitative systematic review. International journal of qualitative studies on health and well-being, 9. |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | ||||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 20 | 80 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 8 | 16 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 2 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YENİDOĞAN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin, Dünya’da ve ülkemizde yenidoğan sağlığının durumu ile ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak ve yenidoğan uygulamaları ile ilgili beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri,Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri,Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi,Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi,Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon,Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon,Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım,Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu,Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yenidoğan sağlığında ebelerin rol ve sorumluluklarını açıklar | 10, 16, 18, 9 | A |
Yenidoğan sağlığını korumak ve sürdürmek için uygulanan ebelik bakımını açıklar | 18, 9 | A |
Yenidoğan değerlendirmesi aşamalarını açıklar | 13, 16, 37, 38, 4, 6, 9 | A |
Yenidoğan sağlığını değerlendirir | 10, 12, 15, 16, 18, 19, 2, 5, 6, 9 | A, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar | http://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf |
2 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Tanımlamalar ve sınıflandırmalar | http://ekutuphane.sagem.gov.tr/kitaplar/saglik_istatistikleri_yilligi_2015.pdf |
3 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri | Aslan, G., & Şenol, S. (2006). Türkiye’de bebek ve çocukların durumuna ilişkin sorunlar ve ebenin rolü. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 64-72. Eroğlu, K., & Koç, G. (2012). Dünden Bugune Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 15(2). |
4 | Ülkemizde ve Dünyada Yenidoğan Sağlığının Durumu; Yenidoğana ilişkin sağlık verileri | Aslan, G., & Şenol, S. (2006). Türkiye’de bebek ve çocukların durumuna ilişkin sorunlar ve ebenin rolü. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 64-72. Eroğlu, K., & Koç, G. (2012). Dünden Bugune Sağlık Mevzuatında Kadın Sağlığı Kapsamında Ana Çocuk Sağlığı Hemşirelik Hizmetleri. Journal of Anatolia Nursing and Health Sciences, 15(2). |
5 | Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi | Turan, T., Ceylan, S. S., & Teyikçi, S. (2008). Annelerin düzenli prenatal bakım alma durumları ve etkileyen faktörler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(9), 157-172. Sönmez, Y. (2007). Doğum öncesi bakım hizmetleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 16(1), 9-12. |
6 | Doğum Öncesi Dönem İzlem ve Bakım ; Fetal-Maternal İlişki, Prenatal Çevrenin Fetus ve Yenidoğan Sağlığına Etkisi | Turan, T., Ceylan, S. S., & Teyikçi, S. (2008). Annelerin düzenli prenatal bakım alma durumları ve etkileyen faktörler. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 3(9), 157-172. Sönmez, Y. (2007). Doğum öncesi bakım hizmetleri. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 16(1), 9-12. |
7 | Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon | ÖZTÜRK, S. (2014). Annelerin doğum sonu dönemde yaşam kalitesi ve desteklerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). Duman, N. B. (2009). Pospartum Erken Taburculuk Sonrası Evde Bakım. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8(1). |
8 | Doğum sonrası izlem ve Bakım; Uterus Dışı Yaşama Adaptasyon | ÖZTÜRK, S. (2014). Annelerin doğum sonu dönemde yaşam kalitesi ve desteklerinin değerlendirilmesi (Doctoral dissertation). Duman, N. B. (2009). Pospartum Erken Taburculuk Sonrası Evde Bakım. TAF Preventive Medicine Bulletin, 8(1). |
9 | Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım | Özbek, E., Genel, F., Atlıhan, F., Güngör, İ., Malatyalı, R., Menteş, J., & Berk, T. (2011). Yenidoğan yoğun bakım ünitemizde prematüre retinopatisi insidansı, risk faktörleri ve izlem sonuçları. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 1(1), 7-12. World Health Organization. (2013). Essential nutrition actions: improving maternal, newborn, infant and young child health and nutrition. |
10 | Doğum Odası İzlem ve Bakımı; Doğum Odasında İlk Değerlendirme ve Bakım | Özbek, E., Genel, F., Atlıhan, F., Güngör, İ., Malatyalı, R., Menteş, J., & Berk, T. (2011). Yenidoğan yoğun bakım ünitemizde prematüre retinopatisi insidansı, risk faktörleri ve izlem sonuçları. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi, 1(1), 7-12. World Health Organization. (2013). Essential nutrition actions: improving maternal, newborn, infant and young child health and nutrition. |
11 | Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu | CAN, H. Ö. (2015). Doğum Sonrası Bakım Rehberlerinin Kanıt Temelli Çalışmalarla Gözden Geçirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 40-47. Yearley, C., Rogers, C., & Jay, A. (2017). Including the newborn physical examination in the pre-registration midwifery curriculum: National survey. British Journal of Midwifery, 25(1). |
12 | Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu | CAN, H. Ö. (2015). Doğum Sonrası Bakım Rehberlerinin Kanıt Temelli Çalışmalarla Gözden Geçirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(2), 40-47. Yearley, C., Rogers, C., & Jay, A. (2017). Including the newborn physical examination in the pre-registration midwifery curriculum: National survey. British Journal of Midwifery, 25(1). |
13 | Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu | Visscher, M. O., Adam, R., Brink, S., & Odio, M. (2015). Newborn infant skin: physiology, development, and care. Clinics in dermatology, 33(3), 271-280. Anderzen-Carlsson, A., Lamy, Z. C., & Eriksson, M. (2014). Parental experiences of providing skin-to-skin care to their newborn infant-Part 1: A qualitative systematic review. International journal of qualitative studies on health and well-being, 9. |
14 | Yenidoğan Bakımı ve İzlemi; Postnatal Adaptasyon; Yenidoğanın Fiziksel Değerlendirmesi ve yoğun bakım adaptasyonu | Visscher, M. O., Adam, R., Brink, S., & Odio, M. (2015). Newborn infant skin: physiology, development, and care. Clinics in dermatology, 33(3), 271-280. Anderzen-Carlsson, A., Lamy, Z. C., & Eriksson, M. (2014). Parental experiences of providing skin-to-skin care to their newborn infant-Part 1: A qualitative systematic review. International journal of qualitative studies on health and well-being, 9. |
Kaynak |
Ders sunumları Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) Electronic database containing scientific articles (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilmek için yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ebelikte uzmanlık alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir. Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | X | |||||
4 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebelik alanında edindiği bilgilerle bütünleştirerek ebeliğe özgü teori geliştirebilir. | ||||||
5 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilir. | X | |||||
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir çalışmayı edindiği bilgi ve beceriler ışığında bağımsız olarak yürütür. | ||||||
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptamak, çözümü yöntemi belirlemek, soruna yönelik veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları değerlenmek için sorumluluk alabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
8 | Ebelik mesleği ile ilgili öngörülen ya da öngörülmeyen sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | ||||||
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | ||||||
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izlemek, bilimsel çalışmalar yapmak ve sonuçlarını sistemli olarak aktarabilir. | ||||||
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında aktif olarak görev alır. | X | |||||
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslararası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilir. | ||||||
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |