Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN, Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ;öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanabilmesidir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Araştırmanın planlanması,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Verilerin tartışılması,Verilerin tartışılması,Sonuç ve öneriler,Danışman huzurunda araştırmanın sunulması,Dinleyicilere araştırmanın sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapabilecektir. | 10, 9 | F |
Bilgi seçiciliği becerisi kazanacaktır. | 10, 9 | F |
Bir araştırmanın planlanmasındaki genel ilkeleri sıralayabilecektir. | 10, 9 | F |
Araştırmanın hipotezlerini oluşturabilecektir. | 10, 9 | F |
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilecektir. | 10, 9 | F |
Verileri istatiksel olarak analiz edebilecek ve yorumlayabilecektir. | 10, 9 | F |
Literatür taraması sonucu elde edilen bulguları, araştırmanın bulguları ile karşılaştırabilecektir. | 10, 9 | F |
Araştırmanın bulguları ve çözüm önerilerini özetleyebilecektir. | 10, 9 | F |
Akademik sunum tekniklerini kullanarak, çalışma sonuçlarını dinleyicilere etkin şekilde sunabilecektir. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Araştırmanın planlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Veri analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Veri analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Verilerin tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Verilerin tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sonuç ve öneriler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Danışman huzurunda araştırmanın sunulması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Dinleyicilere araştırmanın sunulması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
Ulusal/uluslararası veri tabanları ve kütüphaneler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | | | | | X |
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | | | | | X |
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | | | | | X |
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | | | | X | |
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | | | | | |
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | | | | | X |
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | | | | X | |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | | | | | |
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | | | | | |
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | | | | X | |
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 157 | 1570 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 8 | 112 |
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 5 | 50 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 1788 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1788/30) | 60 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 60 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN, Yeliz VARIŞOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ;öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanabilmesidir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Araştırmanın planlanması,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Verilerin tartışılması,Verilerin tartışılması,Sonuç ve öneriler,Danışman huzurunda araştırmanın sunulması,Dinleyicilere araştırmanın sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapabilecektir. | 10, 9 | F |
Bilgi seçiciliği becerisi kazanacaktır. | 10, 9 | F |
Bir araştırmanın planlanmasındaki genel ilkeleri sıralayabilecektir. | 10, 9 | F |
Araştırmanın hipotezlerini oluşturabilecektir. | 10, 9 | F |
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilecektir. | 10, 9 | F |
Verileri istatiksel olarak analiz edebilecek ve yorumlayabilecektir. | 10, 9 | F |
Literatür taraması sonucu elde edilen bulguları, araştırmanın bulguları ile karşılaştırabilecektir. | 10, 9 | F |
Araştırmanın bulguları ve çözüm önerilerini özetleyebilecektir. | 10, 9 | F |
Akademik sunum tekniklerini kullanarak, çalışma sonuçlarını dinleyicilere etkin şekilde sunabilecektir. | 10, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Araştırma konusunun belirlenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Araştırmanın planlanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Veri toplama | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Veri analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Veri analizi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Verilerin tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Verilerin tartışılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Sonuç ve öneriler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Danışman huzurunda araştırmanın sunulması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Dinleyicilere araştırmanın sunulması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar
Ulusal/uluslararası veri tabanları ve kütüphaneler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir. | | | | | X |
2 | Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | | | | X | |
3 | Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | | | | | X |
4 | Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur. | | | | | X |
5 | Öğretim becerileri yöntemlerini uygular. | | | | | X |
6 | Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
7 | Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir. | | | | X | |
8 | Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | | | | | |
9 | Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | X | |
10 | Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır. | | | | | X |
11 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır. | | | | X | |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır. | | | | | |
13 | Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır. | | | | | |
14 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar. | | | | X | |
15 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Öğrenci Başarı Durumu
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14