Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN, Yeliz VARIŞOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ;öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanabilmesidir
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Araştırmanın planlanması,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Verilerin tartışılması,Verilerin tartışılması,Sonuç ve öneriler,Danışman huzurunda araştırmanın sunulması,Dinleyicilere araştırmanın sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapabilecektir.10, 9F
Bilgi seçiciliği becerisi kazanacaktır.10, 9F
Bir araştırmanın planlanmasındaki genel ilkeleri sıralayabilecektir.10, 9F
Araştırmanın hipotezlerini oluşturabilecektir.10, 9F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilecektir.10, 9F
Verileri istatiksel olarak analiz edebilecek ve yorumlayabilecektir.10, 9F
Literatür taraması sonucu elde edilen bulguları, araştırmanın bulguları ile karşılaştırabilecektir.10, 9F
Araştırmanın bulguları ve çözüm önerilerini özetleyebilecektir.10, 9F
Akademik sunum tekniklerini kullanarak, çalışma sonuçlarını dinleyicilere etkin şekilde sunabilecektir.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma konusunun belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Literatür araştırmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Literatür araştırmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Literatür araştırmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Araştırmanın planlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Veri toplamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Veri toplamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Veri analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Veri analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Verilerin tartışılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Verilerin tartışılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sonuç ve önerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Danışman huzurunda araştırmanın sunulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Dinleyicilere araştırmanın sunulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar Ulusal/uluslararası veri tabanları ve kütüphaneler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
X
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
X
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi101571570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler148112
Proje Sunumu / Seminer10550
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1788
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1788/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN, Yeliz VARIŞOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı ;öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanabilmesidir
Dersin İçeriğiBu ders; Araştırma konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Araştırmanın planlanması,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Verilerin tartışılması,Verilerin tartışılması,Sonuç ve öneriler,Danışman huzurunda araştırmanın sunulması,Dinleyicilere araştırmanın sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapabilecektir.10, 9F
Bilgi seçiciliği becerisi kazanacaktır.10, 9F
Bir araştırmanın planlanmasındaki genel ilkeleri sıralayabilecektir.10, 9F
Araştırmanın hipotezlerini oluşturabilecektir.10, 9F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabilecektir.10, 9F
Verileri istatiksel olarak analiz edebilecek ve yorumlayabilecektir.10, 9F
Literatür taraması sonucu elde edilen bulguları, araştırmanın bulguları ile karşılaştırabilecektir.10, 9F
Araştırmanın bulguları ve çözüm önerilerini özetleyebilecektir.10, 9F
Akademik sunum tekniklerini kullanarak, çalışma sonuçlarını dinleyicilere etkin şekilde sunabilecektir.10, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Araştırma konusunun belirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Literatür araştırmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Literatür araştırmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Literatür araştırmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Araştırmanın planlanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Veri toplamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Veri toplamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Veri analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Veri analiziÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Verilerin tartışılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Verilerin tartışılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sonuç ve önerilerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Danışman huzurunda araştırmanın sunulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Dinleyicilere araştırmanın sunulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Öğretim üyesinin önereceği her bir konu ile ilgili makale ve kitaplar Ulusal/uluslararası veri tabanları ve kütüphaneler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
X
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
X
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14