Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAKALE OKUMA VE YAZMA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımı,leştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri,Makale nedir ?,Akademik Yazım Tekniklerine Giriş,Akademik Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Elektronik atıf programları kullanımı öğretme,Makale sunumu,Makale Sunumu,Makale Sunumu, Makale Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir10, 11, 16, 3, 6, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2leştirel Okuma ve Düşünme YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Makale nedir ?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Akademik Yazım Tekniklerine GirişÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Akademik Araştırma YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Makale Yazım TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Makale Yazım SüreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Makale Yazım SüreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Bilgi Kaynaklarının YönetimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Elektronik atıf programları kullanımı öğretmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Makale sunumu
12Makale Sunumu
13Makale Sunumu
14 Makale Sunumu
Kaynak
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel BiR Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay, http://www.kutuphane.ege.edu.tr/files/bilimselmakale.pdf
1. Bir Makaleyi Nasıl Okumalı?, İsmail Arı, 5 May 2013, http://ismailari.com/blog/bir-makaleyi-nasil-okumali/ 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır? İsmail Yıldız ve arkd. https://www.journalagent.com/cocuk/pdfs/CD_15_1_1_2.pdf 3. Makale Nasıl Değerlendirilir ? Arif Kaygusuz, http://www.ankemdernegi.org.tr/ANKEMJOURNALPDF/ANKEM_26_4_228_232.pdf 4. Bilimsel Makale Yazım Teknikleri, Canan Uluoğlu, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum6/uluoglu.pdf 5. Makalelerde Öz Hazırlama Üzerine, Aytaç YILDIZELi, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum3/014_aytac.pdf 6. Bilimsel etik ve intihal, Nazan Özenç Uçak, https://biotek.ankara.edu.tr/files/2070-4099-1-PB.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
X
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
X
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)116
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MAKALE OKUMA VE YAZMA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımı,leştirel Okuma ve Düşünme Yöntemleri,Makale nedir ?,Akademik Yazım Tekniklerine Giriş,Akademik Araştırma Yöntemleri,Makale Yazım Teknikleri,Makale Yazım Süreçleri,Makale Yazım Süreçleri,Bilgi Kaynaklarının Yönetimi,Elektronik atıf programları kullanımı öğretme,Makale sunumu,Makale Sunumu,Makale Sunumu, Makale Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders öğrencilerin akademik yaşamlarında okuma ve yazma becerilerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için bir çerçeve sunmaktadır. Akademik okuma ve yazma süreçlerini analiz etmelerine yardımcı olarak etkili yazım becerilerini geliştirir10, 11, 16, 3, 6, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma Makale listesi paylaşımı Ders işleyiş ve içeriğinin paylaşımıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2leştirel Okuma ve Düşünme YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Makale nedir ?Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Akademik Yazım Tekniklerine GirişÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Akademik Araştırma YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Makale Yazım TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Makale Yazım SüreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Makale Yazım SüreçleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Bilgi Kaynaklarının YönetimiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Elektronik atıf programları kullanımı öğretmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Makale sunumu
12Makale Sunumu
13Makale Sunumu
14 Makale Sunumu
Kaynak
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel BiR Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay, http://www.kutuphane.ege.edu.tr/files/bilimselmakale.pdf
1. Bir Makaleyi Nasıl Okumalı?, İsmail Arı, 5 May 2013, http://ismailari.com/blog/bir-makaleyi-nasil-okumali/ 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır? İsmail Yıldız ve arkd. https://www.journalagent.com/cocuk/pdfs/CD_15_1_1_2.pdf 3. Makale Nasıl Değerlendirilir ? Arif Kaygusuz, http://www.ankemdernegi.org.tr/ANKEMJOURNALPDF/ANKEM_26_4_228_232.pdf 4. Bilimsel Makale Yazım Teknikleri, Canan Uluoğlu, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum6/uluoglu.pdf 5. Makalelerde Öz Hazırlama Üzerine, Aytaç YILDIZELi, http://uvt.ulakbim.gov.tr/tip/sempozyum3/014_aytac.pdf 6. Bilimsel etik ve intihal, Nazan Özenç Uçak, https://biotek.ankara.edu.tr/files/2070-4099-1-PB.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ebelik uygulamaları ve doğum alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Ebelik uygulamalarında, ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
Ebelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiye erişir, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar.
X
4
Ebeliğe özgü kavram ve kuram oluşturur.
X
5
Öğretim becerileri yöntemlerini uygular.
X
6
Ebelik alanıyla ilgili özel yetkinlik gerektiren bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür.
X
7
Ebelikle ilgili uzmanlık gerektiren bir sorunu saptar, çözümü yöntemi belirler, soruna yönelik veri toplar, analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
X
8
Ebelik mesleği ve mesleki uygulamalar ile ilgili problemlerin çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
Bilginin sürekli değiştiği sağlık hizmetinde yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
10
Ebelik alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası literatürü takip eder, bilimsel çalışmalar yürütür ve sonuçlarını paylaşır.
X
11
Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilmek için İngilizceyi yeterli düzeyde kullanır.
X
12
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde görev alır.
X
13
Mesleki organizasyonların çalışmalarında görev alır.
X
14
Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazar.
X
15
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı ile yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:14