Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BAŞ-BOYUN KANSER. KONUŞMA,SES VE YUTMA REHA.-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, baş-boyun kanserlerine bağlı oluşan konuşma,ses ve yutma bozukluklarını öğrenmesi ve vakaya uygun değerlendirme araçlarını kullanıp, uygun rehabilitasyon programını çizebilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Baş-boyun bölgesinde gözlenen kanser türlerini, yayılım noktalarını ve uygulanan tedavilerle ilgili genel bilgileri sıralar.
Baş-boyun kanserinin orijin bölgesine göre alt türlerini ve ses,konuşma,yutma ve respirasyon fonksiyon veya fonksiyonları üzerine olası etkilerini sıralar.
Parsiyel larinjektomi cerrahisi sonrası ses ve yutma fonksiyonlarını değerlendirir
Total larinjektomi sonrası ses ve konuşmanın tekrar kazanılması için uygulanan yöntemler için uygun hasta seçimini ve terapi yöntemini uygular
Cerrahilerden sonra yutma için uygulanabilecek kompansatuar tedavileri ve rehabilitatif tedavi yöntemlerini tanımlar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Lewis K., Liss J., Clinical Anatomy &physiology of the Swallow Mechanism, Cengage Learning 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BAŞ-BOYUN KANSER. KONUŞMA,SES VE YUTMA REHA.-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, baş-boyun kanserlerine bağlı oluşan konuşma,ses ve yutma bozukluklarını öğrenmesi ve vakaya uygun değerlendirme araçlarını kullanıp, uygun rehabilitasyon programını çizebilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Baş-boyun bölgesinde gözlenen kanser türlerini, yayılım noktalarını ve uygulanan tedavilerle ilgili genel bilgileri sıralar.
Baş-boyun kanserinin orijin bölgesine göre alt türlerini ve ses,konuşma,yutma ve respirasyon fonksiyon veya fonksiyonları üzerine olası etkilerini sıralar.
Parsiyel larinjektomi cerrahisi sonrası ses ve yutma fonksiyonlarını değerlendirir
Total larinjektomi sonrası ses ve konuşmanın tekrar kazanılması için uygulanan yöntemler için uygun hasta seçimini ve terapi yöntemini uygular
Cerrahilerden sonra yutma için uygulanabilecek kompansatuar tedavileri ve rehabilitatif tedavi yöntemlerini tanımlar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Lewis K., Liss J., Clinical Anatomy &physiology of the Swallow Mechanism, Cengage Learning 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:38Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:40