Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisi alanında eleştirel makale okumaları ve sunumları yapmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Okunacak ve sunulacak makalelerin belirlenmesi ve öğrencilerin görevlendirilmesi,2. Hafta: Öğrenci makale sunumu,3. Hafta: Öğrenci makale sunumu,4. Hafta: Öğrenci makale sunumu,5. Hafta: Öğrenci makale sunumu,6. Hafta: Öğrenci makale sunumu,7. Hafta: Öğrenci makale sunumu,8. Hafta: Öğrenci makale sunumu,9. Hafta: Öğrenci makale sunumu,10. Hafta: Öğrenci makale sunumu,11. Hafta: Öğrenci makale sunumu,12. Hafta: Öğrenci makale sunumu,13. Hafta: Öğrenci makale sunumu,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dil ve konuşma terapisi alanında eleştirel makale okuyabilir13, 18, 9D, E
Makale sunumu ve değerlendirmesi yapabilir13, 18, 9D, E
Bilimsel makale yazabilir13, 18, 9D, E
Bilimsel makaleleri yorumlayabilir13, 18, 9D, E
Elde edilen sonuçları yorumlayabilir13, 18, 9D, E
Kanıta dayalı DKT uygulamalarını yorumlayabilir13, 18, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Okunacak ve sunulacak makalelerin belirlenmesi ve öğrencilerin görevlendirilmesiLiteratür taraması
22. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
33. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
44. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
55. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
66. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
77. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
88. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
99. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1010. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1111. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1212. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1313. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1414. Hafta: Genel değerlendirmeLiteratür taraması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları ve belirlenen makaleler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
X
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
X
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1400
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer41040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)50
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisi alanında eleştirel makale okumaları ve sunumları yapmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Okunacak ve sunulacak makalelerin belirlenmesi ve öğrencilerin görevlendirilmesi,2. Hafta: Öğrenci makale sunumu,3. Hafta: Öğrenci makale sunumu,4. Hafta: Öğrenci makale sunumu,5. Hafta: Öğrenci makale sunumu,6. Hafta: Öğrenci makale sunumu,7. Hafta: Öğrenci makale sunumu,8. Hafta: Öğrenci makale sunumu,9. Hafta: Öğrenci makale sunumu,10. Hafta: Öğrenci makale sunumu,11. Hafta: Öğrenci makale sunumu,12. Hafta: Öğrenci makale sunumu,13. Hafta: Öğrenci makale sunumu,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dil ve konuşma terapisi alanında eleştirel makale okuyabilir13, 18, 9D, E
Makale sunumu ve değerlendirmesi yapabilir13, 18, 9D, E
Bilimsel makale yazabilir13, 18, 9D, E
Bilimsel makaleleri yorumlayabilir13, 18, 9D, E
Elde edilen sonuçları yorumlayabilir13, 18, 9D, E
Kanıta dayalı DKT uygulamalarını yorumlayabilir13, 18, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Okunacak ve sunulacak makalelerin belirlenmesi ve öğrencilerin görevlendirilmesiLiteratür taraması
22. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
33. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
44. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
55. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
66. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
77. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
88. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
99. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1010. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1111. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1212. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1313. Hafta: Öğrenci makale sunumuLiteratür taraması
1414. Hafta: Genel değerlendirmeLiteratür taraması
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları ve belirlenen makaleler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
X
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
X
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:38Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:40