Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF NÖROBİLİM VE GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, dil ve konuşma bozukluklarına müdahalede kullanılan Kognitif Nörobilim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi kazandırmak, özellikle beyin uyarım yöntemlerinin dil ve konuşma bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; DKT ve Kognitif Nörobilim ilişkisi,Kognitif Nörobilimde kullanılan kayıt ve uyarım yöntemlerine genel bakış,Dil ve konuşma bozuklukları ve fMRI,Dil ve konuşma bozuklukları ve EEG/ERP'ler,Transkraniyal manyetik uyarım, çalışma prensibi ve güvenlik,Transkraniyal manyetik uyarımın afazi rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal manyetik uyarımın akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı,Transkraniyal manyetik uyarımın DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.),Transkranial doğru akım uyarımı, çalışma prensibi ve güvenlik ,Transkraniyal doğru akım uyarımının afazi rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal doğru akım uyarımının akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal doğru akım uyarımının DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.),Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1DKT ve Kognitif Nörobilim ilişkisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
2Kognitif Nörobilimde kullanılan kayıt ve uyarım yöntemlerine genel bakışKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3Dil ve konuşma bozuklukları ve fMRIKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
4Dil ve konuşma bozuklukları ve EEG/ERP'lerKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
5Transkraniyal manyetik uyarım, çalışma prensibi ve güvenlikKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
6Transkraniyal manyetik uyarımın afazi rehabilitasyonunda kullanımı Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
7Transkraniyal manyetik uyarımın akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
8Transkraniyal manyetik uyarımın DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.)Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
9Transkranial doğru akım uyarımı, çalışma prensibi ve güvenlik Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
10Transkraniyal doğru akım uyarımının afazi rehabilitasyonunda kullanımı Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
11Transkraniyal doğru akım uyarımının akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
12Transkraniyal doğru akım uyarımının DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.)Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
Kaynak
1- Stemmer, B., & Whitaker, H. A. (Eds.). (2008). Handbook of the neuroscience of language. Academic Press. 2- Gazzaniga, M., & Ivry, R. B. (2013). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind: Fourth International Student Edition. WW Norton. 2- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. Psychology Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
X
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
X
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı20120
Genel Sınav ve Hazırlığı20120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)176
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF NÖROBİLİM VE GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, dil ve konuşma bozukluklarına müdahalede kullanılan Kognitif Nörobilim yöntem ve teknikleri hakkında bilgi kazandırmak, özellikle beyin uyarım yöntemlerinin dil ve konuşma bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımına ilişkin bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; DKT ve Kognitif Nörobilim ilişkisi,Kognitif Nörobilimde kullanılan kayıt ve uyarım yöntemlerine genel bakış,Dil ve konuşma bozuklukları ve fMRI,Dil ve konuşma bozuklukları ve EEG/ERP'ler,Transkraniyal manyetik uyarım, çalışma prensibi ve güvenlik,Transkraniyal manyetik uyarımın afazi rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal manyetik uyarımın akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı,Transkraniyal manyetik uyarımın DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.),Transkranial doğru akım uyarımı, çalışma prensibi ve güvenlik ,Transkraniyal doğru akım uyarımının afazi rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal doğru akım uyarımının akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı ,Transkraniyal doğru akım uyarımının DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.),Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1DKT ve Kognitif Nörobilim ilişkisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
2Kognitif Nörobilimde kullanılan kayıt ve uyarım yöntemlerine genel bakışKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3Dil ve konuşma bozuklukları ve fMRIKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
4Dil ve konuşma bozuklukları ve EEG/ERP'lerKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
5Transkraniyal manyetik uyarım, çalışma prensibi ve güvenlikKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
6Transkraniyal manyetik uyarımın afazi rehabilitasyonunda kullanımı Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
7Transkraniyal manyetik uyarımın akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
8Transkraniyal manyetik uyarımın DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.)Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
9Transkranial doğru akım uyarımı, çalışma prensibi ve güvenlik Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
10Transkraniyal doğru akım uyarımının afazi rehabilitasyonunda kullanımı Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
11Transkraniyal doğru akım uyarımının akıcılık bozukluklarının rehabilitasyonunda kullanımı Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
12Transkraniyal doğru akım uyarımının DKT ile ilişkili diğer alanlarda kullanımı (disfaji, disleksi, otizm vs.)Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
Kaynak
1- Stemmer, B., & Whitaker, H. A. (Eds.). (2008). Handbook of the neuroscience of language. Academic Press. 2- Gazzaniga, M., & Ivry, R. B. (2013). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind: Fourth International Student Edition. WW Norton. 2- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. Psychology Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
X
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
X
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:38Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:40