Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞ. TERAPİSİNDE KANITA DAYALI UYG-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin dil ve konuşma terapisi uygulamalarını kanıta dayalı uygulamalar çerçevesinde gerçekleştirme bilgi ve becerilerini edinmelerini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: KDU'ya giriş,2. Hafta: KDU'ya yönelik bilgi ve becerilerin geliştirilmesi,3. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği I,4. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği II,5. Hafta: Kanıta dayalı klinik kaynaklarının geliştirilmesi,6. Hafta: Klinik sorunlara karşı kanıt kullanma,7. Hafta: Dil ve konuşmanın kanıta dayalı tanısı,8. Hafta: Yutmanın kanıta dayalı tanısı,9. Hafta: Vaka incelemesi: Otizmde KDU,10. Hafta: Vaka incelemesi: Akıcılık bozukluklarında KDU,11. Hafta: Vaka incelemesi: Prosodi müdahalesinde KDU,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- DKT'de KDU'nun önemini kavrar18, 19, 9E
- SLT uygulamalarında KDU kullanır16, 18, 9E
- DKT meselelerine KDU temelinde yaklaşır.16, 9E
-KDU'yu tanımlar16E
-KDU'nun tarihçesini ve dil ve konuşma terapisi alanı ile ilişkisini anlar16, 9E
-Teori, problem, hipotez ve soru kavramları arasındaki farkları ve bu ayrımların KDU açısından önemini kavrar.16, 9E
-KDU'nun öğelerini ve birbirleriyle ilişkilerini anlar16, 9E
-dil ve konuşma bozuklukları alanında müdahale ve tanılama çalışmalarında kabul edilebilir kanıtlarla ilgili bilgi sahibi olur16, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: KDU'ya giriş
22. Hafta: KDU'ya yönelik bilgi ve becerilerin geliştirilmesi
33. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği I
44. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği II
55. Hafta: Kanıta dayalı klinik kaynaklarının geliştirilmesi
66. Hafta: Klinik sorunlara karşı kanıt kullanma
77. Hafta: Dil ve konuşmanın kanıta dayalı tanısı
88. Hafta: Yutmanın kanıta dayalı tanısı
99. Hafta: Vaka incelemesi: Otizmde KDU
1010. Hafta: Vaka incelemesi: Akıcılık bozukluklarında KDU
1111. Hafta: Vaka incelemesi: Prosodi müdahalesinde KDU
1212. Hafta: Öğrenci sunumları
1313. Hafta: Öğrenci sunumları
1414. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
PowerPoint sunu dosyaları ve seçilen makaleler
Roddam, H., & Skeat, J. (Eds.). (2010). Embedding evidence-based practice in speech and language therapy: International examples. West Sussex: Wiley-Blackwell. Dollaghan, C. A. (2007). The Handbook for Evidence-based Practice in Communication Disorders. Paul H. Brookes Pub.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi41040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)166
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞ. TERAPİSİNDE KANITA DAYALI UYG-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin dil ve konuşma terapisi uygulamalarını kanıta dayalı uygulamalar çerçevesinde gerçekleştirme bilgi ve becerilerini edinmelerini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: KDU'ya giriş,2. Hafta: KDU'ya yönelik bilgi ve becerilerin geliştirilmesi,3. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği I,4. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği II,5. Hafta: Kanıta dayalı klinik kaynaklarının geliştirilmesi,6. Hafta: Klinik sorunlara karşı kanıt kullanma,7. Hafta: Dil ve konuşmanın kanıta dayalı tanısı,8. Hafta: Yutmanın kanıta dayalı tanısı,9. Hafta: Vaka incelemesi: Otizmde KDU,10. Hafta: Vaka incelemesi: Akıcılık bozukluklarında KDU,11. Hafta: Vaka incelemesi: Prosodi müdahalesinde KDU,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- DKT'de KDU'nun önemini kavrar18, 19, 9E
- SLT uygulamalarında KDU kullanır16, 18, 9E
- DKT meselelerine KDU temelinde yaklaşır.16, 9E
-KDU'yu tanımlar16E
-KDU'nun tarihçesini ve dil ve konuşma terapisi alanı ile ilişkisini anlar16, 9E
-Teori, problem, hipotez ve soru kavramları arasındaki farkları ve bu ayrımların KDU açısından önemini kavrar.16, 9E
-KDU'nun öğelerini ve birbirleriyle ilişkilerini anlar16, 9E
-dil ve konuşma bozuklukları alanında müdahale ve tanılama çalışmalarında kabul edilebilir kanıtlarla ilgili bilgi sahibi olur16, 9E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: KDU'ya giriş
22. Hafta: KDU'ya yönelik bilgi ve becerilerin geliştirilmesi
33. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği I
44. Hafta: Klinisyen-araştırmacı işbirliği II
55. Hafta: Kanıta dayalı klinik kaynaklarının geliştirilmesi
66. Hafta: Klinik sorunlara karşı kanıt kullanma
77. Hafta: Dil ve konuşmanın kanıta dayalı tanısı
88. Hafta: Yutmanın kanıta dayalı tanısı
99. Hafta: Vaka incelemesi: Otizmde KDU
1010. Hafta: Vaka incelemesi: Akıcılık bozukluklarında KDU
1111. Hafta: Vaka incelemesi: Prosodi müdahalesinde KDU
1212. Hafta: Öğrenci sunumları
1313. Hafta: Öğrenci sunumları
1414. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
PowerPoint sunu dosyaları ve seçilen makaleler
Roddam, H., & Skeat, J. (Eds.). (2010). Embedding evidence-based practice in speech and language therapy: International examples. West Sussex: Wiley-Blackwell. Dollaghan, C. A. (2007). The Handbook for Evidence-based Practice in Communication Disorders. Paul H. Brookes Pub.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:38Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:40