Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROFESYONEL SES BOZUKLUKLARI-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere profesyonel ses bozuklukları, semptomları, sınıflandırması ve tedavisine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Profesyonel ses bozukluklarına giriş,2. Kapsamlı vaka anamnezi toplanması,3. Ses kullanım modelleri,4. Performans çalışmaları I,5. Performans çalışmaları II,6. İşitsel-algısal değerlendirme,7. Opera ve klasik şarkıcılar için geleneksel sınıflandırma,8. Akustik ve aerodinamik değerlendirme,9. Boyun ön kısmı palpasyonu,10. Endirekt larengoskopi,11. Profesyonel ses bozukluklarının tedavisi,12. Cerrahi endikasyonlar,13. Sürekli eğitim önerileri,14. Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- profesyonel ses bozukluklarını tanır ve tanımlar,10, 13, 9A, D, E
- profesyonel ses bozukluklarında vaka anemnezinin nasıl toplanacağını bilir,10, 13, 9A, D
- profesyonel ses bozukluklarını sınıflandırır ve değerlendirir,13, 9A, D
- profesyonel ses bozukluklarında uygulanan tedavi yöntemlerini bilir,19, 9A, D
- profesyonel ses bozukluklarında işitsel değerlendirme yapar,13, 9A, D, E
- profesyonel ses bozukluklarında akustik değerlendirme yapar,9A, D, E
- profesyonel ses bozukluklarında larengoskopi kullanır,13, 4, 9A, D
- profesyonel ses bozukluklarında cerrahi endikasyonları açıklar,13, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Profesyonel ses bozukluklarına girişSes bozuklukları alanını internetten araştırarak bu alanın araştırma konuları hakkında fikir sahibi olmak.
22. Kapsamlı vaka anamnezi toplanmasıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
33. Ses kullanım modelleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
44. Performans çalışmaları IKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
55. Performans çalışmaları IIKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
66. İşitsel-algısal değerlendirmeKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
77. Opera ve klasik şarkıcılar için geleneksel sınıflandırmaKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
88. Akustik ve aerodinamik değerlendirmeKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
99. Boyun ön kısmı palpasyonuKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1010. Endirekt larengoskopiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1111. Profesyonel ses bozukluklarının tedavisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1212. Cerrahi endikasyonlarKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1313. Sürekli eğitim önerileriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1414. Genel değerlendirmeKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları
Aronson, Arnold E., and Diane Bless. Clinical voice disorders. Thieme, 2011. Benninger, M., Jacobson, B., & Johnson, A. (1994). Vocal arts medicine: the care and prevention of professional voice disorders. Thieme.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4520
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROFESYONEL SES BOZUKLUKLARI-Bahar Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Eylül BİRKENT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere profesyonel ses bozuklukları, semptomları, sınıflandırması ve tedavisine yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Profesyonel ses bozukluklarına giriş,2. Kapsamlı vaka anamnezi toplanması,3. Ses kullanım modelleri,4. Performans çalışmaları I,5. Performans çalışmaları II,6. İşitsel-algısal değerlendirme,7. Opera ve klasik şarkıcılar için geleneksel sınıflandırma,8. Akustik ve aerodinamik değerlendirme,9. Boyun ön kısmı palpasyonu,10. Endirekt larengoskopi,11. Profesyonel ses bozukluklarının tedavisi,12. Cerrahi endikasyonlar,13. Sürekli eğitim önerileri,14. Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- profesyonel ses bozukluklarını tanır ve tanımlar,10, 13, 9A, D, E
- profesyonel ses bozukluklarında vaka anemnezinin nasıl toplanacağını bilir,10, 13, 9A, D
- profesyonel ses bozukluklarını sınıflandırır ve değerlendirir,13, 9A, D
- profesyonel ses bozukluklarında uygulanan tedavi yöntemlerini bilir,19, 9A, D
- profesyonel ses bozukluklarında işitsel değerlendirme yapar,13, 9A, D, E
- profesyonel ses bozukluklarında akustik değerlendirme yapar,9A, D, E
- profesyonel ses bozukluklarında larengoskopi kullanır,13, 4, 9A, D
- profesyonel ses bozukluklarında cerrahi endikasyonları açıklar,13, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Profesyonel ses bozukluklarına girişSes bozuklukları alanını internetten araştırarak bu alanın araştırma konuları hakkında fikir sahibi olmak.
22. Kapsamlı vaka anamnezi toplanmasıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
33. Ses kullanım modelleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
44. Performans çalışmaları IKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
55. Performans çalışmaları IIKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
66. İşitsel-algısal değerlendirmeKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
77. Opera ve klasik şarkıcılar için geleneksel sınıflandırmaKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
88. Akustik ve aerodinamik değerlendirmeKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
99. Boyun ön kısmı palpasyonuKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1010. Endirekt larengoskopiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1111. Profesyonel ses bozukluklarının tedavisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1212. Cerrahi endikasyonlarKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1313. Sürekli eğitim önerileriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
1414. Genel değerlendirmeKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
Kaynak
PowerPoint sunum dosyaları
Aronson, Arnold E., and Diane Bless. Clinical voice disorders. Thieme, 2011. Benninger, M., Jacobson, B., & Johnson, A. (1994). Vocal arts medicine: the care and prevention of professional voice disorders. Thieme.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:47