Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REZONANS BOZUK. : DAMAK YARIK. VE KRANY. ANOMA. İLERİ UYG.-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, rezonans bozukluklarına neden olabilecek kraniyofasiyal sendromlar hakkında bilgi sahibi olmak ve ekip çalışması içinde bu sorunlara nasıl müdahalede bulunabileceğini bilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Normal kraniofasiyel anatomisi,2. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda genetik özellikler,3. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler I,4. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler II,5. Hafta: Sıklıkla gözlenen kraniofasiyel sendromlar,6. Hafta: Kraniyofasiyal sendromlarda gözlenen KBB ile ilişkili malformasyonlar,7. Hafta: Rezonans bozuklukları: Tanımı, ayırıcı tanısı,8. Hafta: Rezonans bozuklarının değerlendirmesi,9. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme,10. Hafta: Rezonans bozukluğunun neden olabileceği konuşma sorunları,11. Hafta: Öğrenci sunumları: rezonans bozukluklarına cerrahi müdahale,12. Hafta: Rezonans bozukluklarına prostetik müdahale,13. Hafta: Rezonans bozukluklarında konuşma terapisi,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anatomi ile konuşma arasındaki bağlantıyı kurar 12, 16
Dudak damak yarığına bağlı konuşma özelliklerini tanımlar.16, 9
Ekip çalışması hakkında bilgi sahibi olur.4
Güncel müdahale yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.4
Damak yarığına sıkça eşlik eden sendromları bilir.14, 9
Dudak damak yarığının sınıflamasını bilir.16, 9
Dudak damak yarığında aletsel olmayan değerlendirme yöntemlerini açıklar.6
Dudak damak yarığının aletsel değerlendirilmesinde kullanılan cihazları tanımlar.6, 8
Kranio fasiyal sendromlara eşlik eden KBB ile ilişkili bozuklukları açıklar.13, 14, 9
Dudak damak yarığı embriyolojisini bilir.14, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Normal kraniofasiyel anatomisi
22. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda genetik özellikler
33. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler I
44. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler II
55. Hafta: Sıklıkla gözlenen kraniofasiyel sendromlar
66. Hafta: Kraniyofasiyal sendromlarda gözlenen KBB ile ilişkili malformasyonlar
77. Hafta: Rezonans bozuklukları: Tanımı, ayırıcı tanısı
88. Hafta: Rezonans bozuklarının değerlendirmesi
99. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme
1010. Hafta: Rezonans bozukluğunun neden olabileceği konuşma sorunları
1111. Hafta: Öğrenci sunumları: rezonans bozukluklarına cerrahi müdahale
1212. Hafta: Rezonans bozukluklarına prostetik müdahale
1313. Hafta: Rezonans bozukluklarında konuşma terapisi
1414. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
PowerPoint sunu dosyaları
Kummer, A. (2013). Cleft Palate & Craniofacial Anomalies: Effects on Speech and Resonance, 3rd Edition. Howard, S., Lohmander, A., (2011) Cleft Palate Speech: Assessment and Intervention. Damak yarığı ve kraniofasiyal sendromlarla ilişkili bilimsel dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
X
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
X
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4520
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)179
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REZONANS BOZUK. : DAMAK YARIK. VE KRANY. ANOMA. İLERİ UYG.-Güz Dönemi2+236
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, rezonans bozukluklarına neden olabilecek kraniyofasiyal sendromlar hakkında bilgi sahibi olmak ve ekip çalışması içinde bu sorunlara nasıl müdahalede bulunabileceğini bilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Normal kraniofasiyel anatomisi,2. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda genetik özellikler,3. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler I,4. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler II,5. Hafta: Sıklıkla gözlenen kraniofasiyel sendromlar,6. Hafta: Kraniyofasiyal sendromlarda gözlenen KBB ile ilişkili malformasyonlar,7. Hafta: Rezonans bozuklukları: Tanımı, ayırıcı tanısı,8. Hafta: Rezonans bozuklarının değerlendirmesi,9. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme,10. Hafta: Rezonans bozukluğunun neden olabileceği konuşma sorunları,11. Hafta: Öğrenci sunumları: rezonans bozukluklarına cerrahi müdahale,12. Hafta: Rezonans bozukluklarına prostetik müdahale,13. Hafta: Rezonans bozukluklarında konuşma terapisi,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anatomi ile konuşma arasındaki bağlantıyı kurar 12, 16
Dudak damak yarığına bağlı konuşma özelliklerini tanımlar.16, 9
Ekip çalışması hakkında bilgi sahibi olur.4
Güncel müdahale yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.4
Damak yarığına sıkça eşlik eden sendromları bilir.14, 9
Dudak damak yarığının sınıflamasını bilir.16, 9
Dudak damak yarığında aletsel olmayan değerlendirme yöntemlerini açıklar.6
Dudak damak yarığının aletsel değerlendirilmesinde kullanılan cihazları tanımlar.6, 8
Kranio fasiyal sendromlara eşlik eden KBB ile ilişkili bozuklukları açıklar.13, 14, 9
Dudak damak yarığı embriyolojisini bilir.14, 9
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Normal kraniofasiyel anatomisi
22. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda genetik özellikler
33. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler I
44. Hafta: Kraniofasiyel sendromlarda sıklıkla gözlenen anomaliler II
55. Hafta: Sıklıkla gözlenen kraniofasiyel sendromlar
66. Hafta: Kraniyofasiyal sendromlarda gözlenen KBB ile ilişkili malformasyonlar
77. Hafta: Rezonans bozuklukları: Tanımı, ayırıcı tanısı
88. Hafta: Rezonans bozuklarının değerlendirmesi
99. Hafta: Rezonans bozukluklarında aletsel değerlendirme
1010. Hafta: Rezonans bozukluğunun neden olabileceği konuşma sorunları
1111. Hafta: Öğrenci sunumları: rezonans bozukluklarına cerrahi müdahale
1212. Hafta: Rezonans bozukluklarına prostetik müdahale
1313. Hafta: Rezonans bozukluklarında konuşma terapisi
1414. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
PowerPoint sunu dosyaları
Kummer, A. (2013). Cleft Palate & Craniofacial Anomalies: Effects on Speech and Resonance, 3rd Edition. Howard, S., Lohmander, A., (2011) Cleft Palate Speech: Assessment and Intervention. Damak yarığı ve kraniofasiyal sendromlarla ilişkili bilimsel dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Disiplinlerarası çalışabilme becerisi.
X
2
Temel uzmanlık alan bilgileri.
X
3
Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi.
X
4
Tipik dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi.
X
5
Dil ve konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi.
X
6
Formal ve informal değerlendirme araçlarını kullanabilme becerisi.
X
7
Bilişsel, iletişimsel, duygusal, psikomotor ve sosyal gelişim ile ilgili öğrenme teorilerini açıklayabilme ve uygulama becerisi.
X
8
Ailelerle iletişim kurma ve danışmanlık yapma becerisi.
X
9
Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi.
X
10
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma becerisi.
X
11
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma bozukluklarına yol açabilen durumları/hastalıkları betimleyebilme becerisi.
X
12
Dil ve konuşma sorunu olan bireylerin dil örneklerinin dil bilgisel özelliklerini belirleme, analiz etme becerisi.
X
13
Bağımsız olarak öğrenim gereksinimlerini ve amaçlarını belirleyebilme ve kendini mesleki anlamda yaşam boyu geliştirme becerisi
X
14
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili araştırma yürütme, verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
X
15
Dil ve konuşma terapisi gerektiren (akıcılık bozuklukları, edinilmiş nörojenik bozukluklar, gelişimsel dil ve konuşma bozuklukları, ses bozuklukları, yutma bozuklukları, konuşma sesi bozuklukları, rezonans bozuklukları, vb.) durumlara yönelik bireyselleştirilmiş terapi planı geliştirebilme ve uygulayabilme becerisi.
X
16
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü güncel teknolojiyi ve bilimsel gelişmeleri takip edebilme ve bu güncel bilgileri ve teknolojiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanabilme becerisi
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:46Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:47