Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL PSİKOLOJİSİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul ortamı, eğitimci ve çocuk arasındaki ilişki, öğrenmeyi destekleyici ortam hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Okula başlama- okul olgunluğu,Temel öğretim becerileri, Sınıfta etkili öğrenme ortamı nasıl oluşturulur?, Ders sunumu, Destekleyici geri bildirim verme, Ev ödevleri ,Ders yönetimi, öğrencinin katılımını sağlamak, düşünmeyi öğrenme, grup çalışması, öğrencileri motive etme, başarı beklentisi artırmak, öğretmen-öğrenci ilişkileri, öğretmen tipleri, sınıfta disiplin,Sınıf yönetiminin temel ilkeleri ,Pekiştirme ve ceza, güdülenme,Sosyal Öğrenme Kuramı,Sunuş yoluyla öğretim,Öğrenmenin gerçekleşmesi ,Okul Başarısızlığı,Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı,Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı,Geleceğin toplumu ve bilgi toplumunun öğretmeni,Eğitim kurumları ve öğretim ortamları,Eğitim ortamlarının değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Okula başlama- okul olgunluğu | |
2 | Temel öğretim becerileri, Sınıfta etkili öğrenme ortamı nasıl oluşturulur?, Ders sunumu, Destekleyici geri bildirim verme, Ev ödevleri | |
3 | Ders yönetimi, öğrencinin katılımını sağlamak, düşünmeyi öğrenme, grup çalışması, öğrencileri motive etme, başarı beklentisi artırmak, öğretmen-öğrenci ilişkileri, öğretmen tipleri, sınıfta disiplin | |
4 | Sınıf yönetiminin temel ilkeleri | |
5 | Pekiştirme ve ceza, güdülenme | |
6 | Sosyal Öğrenme Kuramı | |
7 | Sunuş yoluyla öğretim | |
8 | Öğrenmenin gerçekleşmesi | |
9 | Okul Başarısızlığı | |
10 | Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı | |
11 | Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı | |
12 | Geleceğin toplumu ve bilgi toplumunun öğretmeni | |
13 | Eğitim kurumları ve öğretim ortamları | |
14 | Eğitim ortamlarının değerlendirilmesi |
Kaynak |
Santrock, W.J. (2016). Yaşam Boyu Gelişim - Gelişim Psikolojisi (13. Basım) Galip Yüksel (Çev.). Nobel Yayınları: İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
0 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
0 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
0 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
0 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
0 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
0 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
0 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |