Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ ÇOCUK EDEBİYATI-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin temel amacı öğrencilere çocuk kitabının içerik, resimleme ve fiziksel özelliklerinin öğretilmesini ve iyi bir kitabın önemini örneklerle sunarak tartışılmasını sağlamaktır. Dersin sonunda öğrencinin çocuk kitabının türleri, özellikleri ile öykü seçme ve hazırlama teknikleri konusunda teorik ve pratik bilgileri kazanmış olmaları beklenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk edebiyatının genel hedefleri
,Okul öncesi çocuk kitaplarının tanıtımı
,Okul öncesi çocuk kitaplarının tanıtımı
,Yaş gruplarına göre çocuk kitapları
,Yaş gruplarına göre çocuk kitapları,Edebi türler açısından çocuk edebiyatı,Edebi türler açısından çocuk edebiyatı,Özel amaçla yazılmış çocuk kitapları: Çocuk kitaplarında engelli kavramı,Özel amaçla yazılmış çocuk kitapları: Çocuk kitaplarında engelli kavramı,Elektronik çocuk kitapları,Storyline Yöntemi,İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri,İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri,Okul öncesi çocuklarda okuma alışkanlığı kazandırma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk edebiyatı ve türleri hakkında bilgi edinmek.
Yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun kitap seçimi yapmak.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk edebiyatının genel hedefleri
2Okul öncesi çocuk kitaplarının tanıtımı
3Okul öncesi çocuk kitaplarının tanıtımı
4Yaş gruplarına göre çocuk kitapları
5Yaş gruplarına göre çocuk kitapları
6Edebi türler açısından çocuk edebiyatı
7Edebi türler açısından çocuk edebiyatı
8Özel amaçla yazılmış çocuk kitapları: Çocuk kitaplarında engelli kavramı
9Özel amaçla yazılmış çocuk kitapları: Çocuk kitaplarında engelli kavramı
10Elektronik çocuk kitapları
11Storyline Yöntemi
12İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri
13İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri
14Okul öncesi çocuklarda okuma alışkanlığı kazandırma
Kaynak
Şirin, M., (1998). Çocuk Edebiyatı. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul. Nodelman, P., Reimer, M. (2003). The Pleasure of Children?s Literature, Allyn&Bacon. Güleç,H.,Geçgel,H.(2006). Çocuk Edebiyatı. Kök Yayıncılık, Ankara. Sever, S. (2010).Çocuk ve Edebiyat, Tudem Yayıncılık, İzmir. Gönen, M. (2013). Çocuk Edebiyatı, Eğiten Kitap, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)185
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(185/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ ÇOCUK EDEBİYATI-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin temel amacı öğrencilere çocuk kitabının içerik, resimleme ve fiziksel özelliklerinin öğretilmesini ve iyi bir kitabın önemini örneklerle sunarak tartışılmasını sağlamaktır. Dersin sonunda öğrencinin çocuk kitabının türleri, özellikleri ile öykü seçme ve hazırlama teknikleri konusunda teorik ve pratik bilgileri kazanmış olmaları beklenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk edebiyatının genel hedefleri
,Okul öncesi çocuk kitaplarının tanıtımı
,Okul öncesi çocuk kitaplarının tanıtımı
,Yaş gruplarına göre çocuk kitapları
,Yaş gruplarına göre çocuk kitapları,Edebi türler açısından çocuk edebiyatı,Edebi türler açısından çocuk edebiyatı,Özel amaçla yazılmış çocuk kitapları: Çocuk kitaplarında engelli kavramı,Özel amaçla yazılmış çocuk kitapları: Çocuk kitaplarında engelli kavramı,Elektronik çocuk kitapları,Storyline Yöntemi,İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri,İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri,Okul öncesi çocuklarda okuma alışkanlığı kazandırma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk edebiyatı ve türleri hakkında bilgi edinmek.
Yaş gruplarına ve gelişim özelliklerine uygun kitap seçimi yapmak.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk edebiyatının genel hedefleri
2Okul öncesi çocuk kitaplarının tanıtımı
3Okul öncesi çocuk kitaplarının tanıtımı
4Yaş gruplarına göre çocuk kitapları
5Yaş gruplarına göre çocuk kitapları
6Edebi türler açısından çocuk edebiyatı
7Edebi türler açısından çocuk edebiyatı
8Özel amaçla yazılmış çocuk kitapları: Çocuk kitaplarında engelli kavramı
9Özel amaçla yazılmış çocuk kitapları: Çocuk kitaplarında engelli kavramı
10Elektronik çocuk kitapları
11Storyline Yöntemi
12İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri
13İlkokullarda çocuk kitapları ve dergileri
14Okul öncesi çocuklarda okuma alışkanlığı kazandırma
Kaynak
Şirin, M., (1998). Çocuk Edebiyatı. Çocuk Vakfı Yayınları, İstanbul. Nodelman, P., Reimer, M. (2003). The Pleasure of Children?s Literature, Allyn&Bacon. Güleç,H.,Geçgel,H.(2006). Çocuk Edebiyatı. Kök Yayıncılık, Ankara. Sever, S. (2010).Çocuk ve Edebiyat, Tudem Yayıncılık, İzmir. Gönen, M. (2013). Çocuk Edebiyatı, Eğiten Kitap, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:27Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:28