Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KAYNAŞTIRMA-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı engel gruplarından çocukların kaynaştırma uygulamalarına nasıl dahil edileceğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve dersin tanıtılması,Zihinsel engellilerin özellikleri ve kaynaştırılması,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma,Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma,Fiziksel engelliler ve kaynaştırma,Otizm ve kaynaştırma,Otizm ve kaynaştırma,Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma,Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma,Görme engelliler ve kaynaştırma,Dil ve konuşma bozukluğu ve kaynaştırma,Down sendromu ve kaynaştırma,Davranış sorunlarını kontrol etme,Sınıf ortamının düzenlenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kaynaştırma sırasında yapılması gereken uygulamaları bilir
Farklı engel gruplarını tanır
Kaynaştırmadaki yasal düzenlemeleri bilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve dersin tanıtılması
2Zihinsel engellilerin özellikleri ve kaynaştırılması
3Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma
4Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma
5Fiziksel engelliler ve kaynaştırma
6Otizm ve kaynaştırma
7Otizm ve kaynaştırma
8Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma
9Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma
10Görme engelliler ve kaynaştırma
11Dil ve konuşma bozukluğu ve kaynaştırma
12Down sendromu ve kaynaştırma
13Davranış sorunlarını kontrol etme
14Sınıf ortamının düzenlenmesi
Kaynak
Metin, N. & Yükselen A. (2016) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Kaynaştırma. Hedef Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)185
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(185/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KAYNAŞTIRMA-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı engel gruplarından çocukların kaynaştırma uygulamalarına nasıl dahil edileceğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve dersin tanıtılması,Zihinsel engellilerin özellikleri ve kaynaştırılması,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma,Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma,Fiziksel engelliler ve kaynaştırma,Otizm ve kaynaştırma,Otizm ve kaynaştırma,Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma,Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma,Görme engelliler ve kaynaştırma,Dil ve konuşma bozukluğu ve kaynaştırma,Down sendromu ve kaynaştırma,Davranış sorunlarını kontrol etme,Sınıf ortamının düzenlenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kaynaştırma sırasında yapılması gereken uygulamaları bilir
Farklı engel gruplarını tanır
Kaynaştırmadaki yasal düzenlemeleri bilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve dersin tanıtılması
2Zihinsel engellilerin özellikleri ve kaynaştırılması
3Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma
4Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma
5Fiziksel engelliler ve kaynaştırma
6Otizm ve kaynaştırma
7Otizm ve kaynaştırma
8Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma
9Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma
10Görme engelliler ve kaynaştırma
11Dil ve konuşma bozukluğu ve kaynaştırma
12Down sendromu ve kaynaştırma
13Davranış sorunlarını kontrol etme
14Sınıf ortamının düzenlenmesi
Kaynak
Metin, N. & Yükselen A. (2016) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Kaynaştırma. Hedef Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:27Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:28