Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KAYNAŞTIRMA | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı engel gruplarından çocukların kaynaştırma uygulamalarına nasıl dahil edileceğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş ve dersin tanıtılması,Zihinsel engellilerin özellikleri ve kaynaştırılması,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma,Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma,Fiziksel engelliler ve kaynaştırma,Otizm ve kaynaştırma,Otizm ve kaynaştırma,Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma,Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma,Görme engelliler ve kaynaştırma,Dil ve konuşma bozukluğu ve kaynaştırma,Down sendromu ve kaynaştırma,Davranış sorunlarını kontrol etme,Sınıf ortamının düzenlenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kaynaştırma sırasında yapılması gereken uygulamaları bilir | ||
Farklı engel gruplarını tanır | ||
Kaynaştırmadaki yasal düzenlemeleri bilir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve dersin tanıtılması | |
2 | Zihinsel engellilerin özellikleri ve kaynaştırılması | |
3 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma | |
4 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve kaynaştırma | |
5 | Fiziksel engelliler ve kaynaştırma | |
6 | Otizm ve kaynaştırma | |
7 | Otizm ve kaynaştırma | |
8 | Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma | |
9 | Özel öğrenme güçlüğü ve kaynaştırma | |
10 | Görme engelliler ve kaynaştırma | |
11 | Dil ve konuşma bozukluğu ve kaynaştırma | |
12 | Down sendromu ve kaynaştırma | |
13 | Davranış sorunlarını kontrol etme | |
14 | Sınıf ortamının düzenlenmesi |
Kaynak |
Metin, N. & Yükselen A. (2016) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Kaynaştırma. Hedef Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
0 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
0 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
0 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
0 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
0 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
0 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
0 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |