Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUK. DÖNE. ÇOCUK AİLE EĞİ. VE DANIŞ. HİZM. | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken çocukluk dönemi eğitim programları içinde aile eğitimi ve danışmanlık programları geliştirebilme ve aile ihtiyaç analizi yapabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve dersten beklentileri tartışma,Erken çocukluk dönemi temel kavramlar ve tanımlar,Erken çocukluk dönemi eğitim ilkeleri,Aile tanımı ve değişen aile tanımı,Aile dinamikleri,Aile sistem teorileri,Çocuğun ailedeki değeri ve yeri,Eğitim sürecinde aile,Anne-baba etkileşiminde çocuğun yeri,Kardeş ilişkileri,Ana babalık becerileri,Ana baba eğitim programlarında temel prensipler,Aile eğitim programları geliştirme,Proje sunumları ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerinin ihtiyaçlarını değerlendirir ve tartışır. Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerine yönelik danışmanlık süreçlerini bilir, tartışır ve uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve dersten beklentileri tartışma | |
2 | Erken çocukluk dönemi temel kavramlar ve tanımlar | |
3 | Erken çocukluk dönemi eğitim ilkeleri | |
4 | Aile tanımı ve değişen aile tanımı | |
5 | Aile dinamikleri | |
6 | Aile sistem teorileri | |
7 | Çocuğun ailedeki değeri ve yeri | |
8 | Eğitim sürecinde aile | |
9 | Anne-baba etkileşiminde çocuğun yeri | |
10 | Kardeş ilişkileri | |
11 | Ana babalık becerileri | |
12 | Ana baba eğitim programlarında temel prensipler | |
13 | Aile eğitim programları geliştirme | |
14 | Proje sunumları ve tartışma |
Kaynak |
Alanla ilgili çeşitli makaleler Gordon, T. (2005) ?Etkili Anababa Eğitiminde Uygulamalar?. Sistem yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
0 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
0 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
0 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
0 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
0 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
0 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
0 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |