Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTA VE HASTA. YATAN ÇOCUK. EĞİT. VE ÖĞRET.-HASTANE OKULLARI | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 18:30-19:15 Cuma 19:30-20:15 Cuma 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Arzu YÜKSELEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastanede yatarak veya ayakta tedavi gören 0-18 yaş gurubu çocuklar ile diğer sağlık kuruluşlarına gelen çocukların hastane yaşantısına hazırlanmaları, çocuk-aile-personel etkileşimi ile çocukların gelişim alanlarını destekleyici uygulamalar hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar,Diğer sağlık kuruluşlarına başvuran çocuklar,Hastalık ve hastaneye yatışın çocuk üzerine etkisi,Çocuk-aile-personel etkileşimi,Çocukların hastane yaşantısına hazırlanmaları,Hastaneye hazırlayıcı eğitim programları,Çocuklarda sağlıklı gelişme sorunları ve çocuk gelişimcinin rolü,Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama,Hastane ve diğer sağlık kuruluşlarında oyun,Hastane okulları,Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel,Hastanede yatan çocukların hakları,Değerlendirme,Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastanede yatarak veya ayakta tedavi gören ve diğer sağlık kuruluşlarına başvuran 0-18 yaş çocukların gelişim özellikleri, çocuk gelişimci olarak çocuk-aile ve personele uygun yaklaşım ve hastanede uygun gelişim destek programlarının hazırlanması hakkında bilgi edinmek. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yaş gruplarına göre hastanede yatan çocuklar | |
2 | Diğer sağlık kuruluşlarına başvuran çocuklar | |
3 | Hastalık ve hastaneye yatışın çocuk üzerine etkisi | |
4 | Çocuk-aile-personel etkileşimi | |
5 | Çocukların hastane yaşantısına hazırlanmaları | |
6 | Hastaneye hazırlayıcı eğitim programları | |
7 | Çocuklarda sağlıklı gelişme sorunları ve çocuk gelişimcinin rolü | |
8 | Çocuk ve aileleri teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama | |
9 | Hastane ve diğer sağlık kuruluşlarında oyun | |
10 | Hastane okulları | |
11 | Ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel | |
12 | Hastanede yatan çocukların hakları | |
13 | Değerlendirme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynak |
Baykoç, N. (2006) Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi, Ankara. Ekşi, A. (Edt.) (2011). Ben Hasta Değilim. Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir. | X | |||||
0 | Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder. | X | |||||
0 | 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | |||||
0 | 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | |||||
0 | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | |||||
0 | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır. | X | |||||
0 | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | |||||
0 | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |