Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUK. DÖNE. ÇOCUK AİLE EĞİ. VE DANIŞ. HİZM.-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErken çocukluk dönemi eğitim programları içinde aile eğitimi ve danışmanlık programları geliştirebilme ve aile ihtiyaç analizi yapabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve dersten beklentileri tartışma,Erken çocukluk dönemi temel kavramlar ve tanımlar,Erken çocukluk dönemi eğitim ilkeleri,Aile tanımı ve değişen aile tanımı,Aile dinamikleri,Aile sistem teorileri,Çocuğun ailedeki değeri ve yeri,Eğitim sürecinde aile,Anne-baba etkileşiminde çocuğun yeri,Kardeş ilişkileri,Ana babalık becerileri,Ana baba eğitim programlarında temel prensipler,Aile eğitim programları geliştirme,Proje sunumları ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerinin ihtiyaçlarını değerlendirir ve tartışır. Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerine yönelik danışmanlık süreçlerini bilir, tartışır ve uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve dersten beklentileri tartışma
2Erken çocukluk dönemi temel kavramlar ve tanımlar
3Erken çocukluk dönemi eğitim ilkeleri
4Aile tanımı ve değişen aile tanımı
5Aile dinamikleri
6Aile sistem teorileri
7Çocuğun ailedeki değeri ve yeri
8Eğitim sürecinde aile
9Anne-baba etkileşiminde çocuğun yeri
10Kardeş ilişkileri
11Ana babalık becerileri
12Ana baba eğitim programlarında temel prensipler
13Aile eğitim programları geliştirme
14Proje sunumları ve tartışma
Kaynak
Alanla ilgili çeşitli makaleler Gordon, T. (2005) ?Etkili Anababa Eğitiminde Uygulamalar?. Sistem yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)185
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(185/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUK. DÖNE. ÇOCUK AİLE EĞİ. VE DANIŞ. HİZM.-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıErken çocukluk dönemi eğitim programları içinde aile eğitimi ve danışmanlık programları geliştirebilme ve aile ihtiyaç analizi yapabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve dersten beklentileri tartışma,Erken çocukluk dönemi temel kavramlar ve tanımlar,Erken çocukluk dönemi eğitim ilkeleri,Aile tanımı ve değişen aile tanımı,Aile dinamikleri,Aile sistem teorileri,Çocuğun ailedeki değeri ve yeri,Eğitim sürecinde aile,Anne-baba etkileşiminde çocuğun yeri,Kardeş ilişkileri,Ana babalık becerileri,Ana baba eğitim programlarında temel prensipler,Aile eğitim programları geliştirme,Proje sunumları ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerinin ihtiyaçlarını değerlendirir ve tartışır. Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerine yönelik danışmanlık süreçlerini bilir, tartışır ve uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve dersten beklentileri tartışma
2Erken çocukluk dönemi temel kavramlar ve tanımlar
3Erken çocukluk dönemi eğitim ilkeleri
4Aile tanımı ve değişen aile tanımı
5Aile dinamikleri
6Aile sistem teorileri
7Çocuğun ailedeki değeri ve yeri
8Eğitim sürecinde aile
9Anne-baba etkileşiminde çocuğun yeri
10Kardeş ilişkileri
11Ana babalık becerileri
12Ana baba eğitim programlarında temel prensipler
13Aile eğitim programları geliştirme
14Proje sunumları ve tartışma
Kaynak
Alanla ilgili çeşitli makaleler Gordon, T. (2005) ?Etkili Anababa Eğitiminde Uygulamalar?. Sistem yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:27Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:28