Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul ortamı, eğitimci ve çocuk arasındaki ilişki, öğrenmeyi destekleyici ortam hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriğiBu ders; Okula başlama- okul olgunluğu,Temel öğretim becerileri, Sınıfta etkili öğrenme ortamı nasıl oluşturulur?, Ders sunumu, Destekleyici geri bildirim verme, Ev ödevleri ,Ders yönetimi, öğrencinin katılımını sağlamak, düşünmeyi öğrenme, grup çalışması, öğrencileri motive etme, başarı beklentisi artırmak, öğretmen-öğrenci ilişkileri, öğretmen tipleri, sınıfta disiplin,Sınıf yönetiminin temel ilkeleri ,Pekiştirme ve ceza, güdülenme,Sosyal Öğrenme Kuramı,Sunuş yoluyla öğretim,Öğrenmenin gerçekleşmesi ,Okul Başarısızlığı,Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı,Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı,Geleceğin toplumu ve bilgi toplumunun öğretmeni,Eğitim kurumları ve öğretim ortamları,Eğitim ortamlarının değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okula başlama- okul olgunluğu
2Temel öğretim becerileri, Sınıfta etkili öğrenme ortamı nasıl oluşturulur?, Ders sunumu, Destekleyici geri bildirim verme, Ev ödevleri
3Ders yönetimi, öğrencinin katılımını sağlamak, düşünmeyi öğrenme, grup çalışması, öğrencileri motive etme, başarı beklentisi artırmak, öğretmen-öğrenci ilişkileri, öğretmen tipleri, sınıfta disiplin
4Sınıf yönetiminin temel ilkeleri
5Pekiştirme ve ceza, güdülenme
6Sosyal Öğrenme Kuramı
7Sunuş yoluyla öğretim
8Öğrenmenin gerçekleşmesi
9Okul Başarısızlığı
10Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı
11Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı
12Geleceğin toplumu ve bilgi toplumunun öğretmeni
13Eğitim kurumları ve öğretim ortamları
14Eğitim ortamlarının değerlendirilmesi
Kaynak
Santrock, W.J. (2016). Yaşam Boyu Gelişim - Gelişim Psikolojisi (13. Basım) Galip Yüksel (Çev.). Nobel Yayınları: İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)185
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(185/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKUL PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. İbrahim Haluk YAVUZER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul ortamı, eğitimci ve çocuk arasındaki ilişki, öğrenmeyi destekleyici ortam hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriğiBu ders; Okula başlama- okul olgunluğu,Temel öğretim becerileri, Sınıfta etkili öğrenme ortamı nasıl oluşturulur?, Ders sunumu, Destekleyici geri bildirim verme, Ev ödevleri ,Ders yönetimi, öğrencinin katılımını sağlamak, düşünmeyi öğrenme, grup çalışması, öğrencileri motive etme, başarı beklentisi artırmak, öğretmen-öğrenci ilişkileri, öğretmen tipleri, sınıfta disiplin,Sınıf yönetiminin temel ilkeleri ,Pekiştirme ve ceza, güdülenme,Sosyal Öğrenme Kuramı,Sunuş yoluyla öğretim,Öğrenmenin gerçekleşmesi ,Okul Başarısızlığı,Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı,Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı,Geleceğin toplumu ve bilgi toplumunun öğretmeni,Eğitim kurumları ve öğretim ortamları,Eğitim ortamlarının değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okula başlama- okul olgunluğu
2Temel öğretim becerileri, Sınıfta etkili öğrenme ortamı nasıl oluşturulur?, Ders sunumu, Destekleyici geri bildirim verme, Ev ödevleri
3Ders yönetimi, öğrencinin katılımını sağlamak, düşünmeyi öğrenme, grup çalışması, öğrencileri motive etme, başarı beklentisi artırmak, öğretmen-öğrenci ilişkileri, öğretmen tipleri, sınıfta disiplin
4Sınıf yönetiminin temel ilkeleri
5Pekiştirme ve ceza, güdülenme
6Sosyal Öğrenme Kuramı
7Sunuş yoluyla öğretim
8Öğrenmenin gerçekleşmesi
9Okul Başarısızlığı
10Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı
11Sorunlu davranış karşısında öğretmen davranışı
12Geleceğin toplumu ve bilgi toplumunun öğretmeni
13Eğitim kurumları ve öğretim ortamları
14Eğitim ortamlarının değerlendirilmesi
Kaynak
Santrock, W.J. (2016). Yaşam Boyu Gelişim - Gelişim Psikolojisi (13. Basım) Galip Yüksel (Çev.). Nobel Yayınları: İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.
X
2
Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.
X
3
0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.
X
4
0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.
X
5
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.
X
6
Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.
X
7
Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.
X
8
Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
X
9
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:27Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 15:28