Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin Amacı
Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar.
14, 17, 2, 9
A, E
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar.
10, 12, 14, 17, 2, 9
A, E
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır.
14, 17, 9
E
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar.
14, 17, 9
A, E
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar.
14, 17, 2, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Moleküler Biyoloji-1, Lab-1
Bireysel hazırlık
2
Moleküler Biyoloji-1, Lab-1
Bireysel hazırlık
3
Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2
Bireysel hazırlık
4
Moleküler Biyoloji-2, Lab-3
Bireysel hazırlık
5
Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4
Bireysel hazırlık
6
Flow Sitometrinin Prensipleri
Bireysel hazırlık
7
Ara Sınav Değerlendirmesi
Bireysel hazırlık ve ders notları
8
Histoloji laboratuvarı
Bireysel hazırlık
9
Medisinal Kimya
Bireysel hazırlık
10
Genomiks ve Proteomiks
Bireysel hazırlık
11
Mikroskopi
Bireysel hazırlık
12
Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM)
Bireysel hazırlık
13
Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM)
Bireysel hazırlık
14
Final
Bireysel hazırlık ve ders notları
Kaynak
Laboratory Biosafety Manual (Third edition)
1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title.
ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
İnternet veritabanı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
6
3
18
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
5
70
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin Amacı
Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar.
14, 17, 2, 9
A, E
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar.
10, 12, 14, 17, 2, 9
A, E
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır.
14, 17, 9
E
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar.
14, 17, 9
A, E
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar.
14, 17, 2, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Moleküler Biyoloji-1, Lab-1
Bireysel hazırlık
2
Moleküler Biyoloji-1, Lab-1
Bireysel hazırlık
3
Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2
Bireysel hazırlık
4
Moleküler Biyoloji-2, Lab-3
Bireysel hazırlık
5
Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4
Bireysel hazırlık
6
Flow Sitometrinin Prensipleri
Bireysel hazırlık
7
Ara Sınav Değerlendirmesi
Bireysel hazırlık ve ders notları
8
Histoloji laboratuvarı
Bireysel hazırlık
9
Medisinal Kimya
Bireysel hazırlık
10
Genomiks ve Proteomiks
Bireysel hazırlık
11
Mikroskopi
Bireysel hazırlık
12
Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM)
Bireysel hazırlık
13
Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM)
Bireysel hazırlık
14
Final
Bireysel hazırlık ve ders notları
Kaynak
Laboratory Biosafety Manual (Third edition)
1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title.
ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
İnternet veritabanı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.