Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞSEL İŞLEV. TEMEL.VE TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel işlevlerin temellerini, tarihçesini, temel klinik nörolojideki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri ,Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar ,Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi ,Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları ,Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri,Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza. ,Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi,Hafıza ve Diğer Konular,Neuroanatomi ve inme,Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar ,Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları ,Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları,Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı ,Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Bilişsel işlevin tanımını ve tarihçesini açıklayabilecektir. | A | |
Bilişsel işlev fonksiyonlarını açıklayabilecektir. | A | |
Bilişsel işlevle bağlantılı hastalıkları tanımlayabilecektir. | A | |
Temel klinik nöroloji başlığı altındaki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını tanımlayabilecektir. | A |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri | |
2 | Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar | |
3 | Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi | |
4 | Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları | |
5 | Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri | |
6 | Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza. | |
7 | Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi | |
8 | Hafıza ve Diğer Konular | |
9 | Neuroanatomi ve inme | |
10 | Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar | |
11 | Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları | |
12 | Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları | |
13 | Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı | |
14 | Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar |
Kaynak |
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc. 2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | ||||||
0 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | ||||||
0 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | ||||||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | ||||||
0 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |