Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL İŞLEV. TEMEL.VE TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ-Güz Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel işlevlerin temellerini, tarihçesini, temel klinik nörolojideki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
,Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
,Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
,Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
,Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri,Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
,Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi,Hafıza ve Diğer Konular,Neuroanatomi ve inme,Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
,Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
,Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları,Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
,Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Bilişsel işlevin tanımını ve tarihçesini açıklayabilecektir. A
Bilişsel işlev fonksiyonlarını açıklayabilecektir. A
Bilişsel işlevle bağlantılı hastalıkları tanımlayabilecektir.A
Temel klinik nöroloji başlığı altındaki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını tanımlayabilecektir.A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
2Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
3Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
4Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
5Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri
6Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
7Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi
8Hafıza ve Diğer Konular
9Neuroanatomi ve inme
10Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
11Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
12Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları
13Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
14Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar
Kaynak
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc. 2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı14242
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)233
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL İŞLEV. TEMEL.VE TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ-Güz Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel işlevlerin temellerini, tarihçesini, temel klinik nörolojideki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
,Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
,Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
,Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
,Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri,Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
,Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi,Hafıza ve Diğer Konular,Neuroanatomi ve inme,Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
,Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
,Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları,Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
,Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Bilişsel işlevin tanımını ve tarihçesini açıklayabilecektir. A
Bilişsel işlev fonksiyonlarını açıklayabilecektir. A
Bilişsel işlevle bağlantılı hastalıkları tanımlayabilecektir.A
Temel klinik nöroloji başlığı altındaki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını tanımlayabilecektir.A
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri
2Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar
3Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi
4Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları
5Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri
6Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza.
7Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi
8Hafıza ve Diğer Konular
9Neuroanatomi ve inme
10Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar
11Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları
12Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları
13Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı
14Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar
Kaynak
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc. 2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:54