Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL BİLİŞSEL REHABİLİTASYON UYGULAMALARI | 2+4 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişsel rehabilitasyonun temel ilkeleri ve uygulamaları ile ilgili kavramları tanımak, yorumlamak, uygulamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; SSS de Hasarlanma fizyopatolojisi 1,SSS de Hasarlanma fizyopatolojisi 2,Gelişimsel Nörolojik Bozukluklar,Nörotarnasmitter bozuklukları,Uyku ve bozuklukları,Epilepsi ve Kognitif Rehabilitasyon,Demiyelinizan Hastalıklar ve Kognitif Rehabilitasyon,Kafa Travmalı Hasta ve Kognitif rehabiliatsyon,Strok ve Kognitif rehabilitasyon,Nörodejeneratif hastalıklar ve Kognitif rehabiliatsyon,Demanslar ve Kognitif rehabilitasyon,Kognitif rehabilitasyonda beslenme ve gündelik hayatın düzenlenmesi,Kognitif rehabilitasyonda HPA aksı,Kognitif rehabiliatsyonda barsak&beyin aksı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
SSS temel hasarlanma fizyopatolojisini açıklayabilecektir | ||
Gelişimsel ve akkiz bilişsel bozulma patolojilerini tasvir edebileceklerdir | ||
Farklı nörolojik hastalık durumlarında uygulanabilecek bilişsel rehabilitasyon ve süreçleri açıklayabileceklerdir | ||
Bilişsel bozukluğu olan hastalarda ortaya çıkan uyku, beyin&barsak aksı ve beslenme bozuklukları ile ilgili önlemleri uygulayabileceklerdir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | SSS de Hasarlanma fizyopatolojisi 1 | |
2 | SSS de Hasarlanma fizyopatolojisi 2 | |
3 | Gelişimsel Nörolojik Bozukluklar | |
4 | Nörotarnasmitter bozuklukları | |
5 | Uyku ve bozuklukları | |
6 | Epilepsi ve Kognitif Rehabilitasyon | |
7 | Demiyelinizan Hastalıklar ve Kognitif Rehabilitasyon | |
8 | Kafa Travmalı Hasta ve Kognitif rehabiliatsyon | |
9 | Strok ve Kognitif rehabilitasyon | |
10 | Nörodejeneratif hastalıklar ve Kognitif rehabiliatsyon | |
11 | Demanslar ve Kognitif rehabilitasyon | |
12 | Kognitif rehabilitasyonda beslenme ve gündelik hayatın düzenlenmesi | |
13 | Kognitif rehabilitasyonda HPA aksı | |
14 | Kognitif rehabiliatsyonda barsak&beyin aksı |
Kaynak |
Nöropsikolojik Rehabilitasyon. Medipol Yayınları 2018/İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | ||||||
0 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | ||||||
0 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | ||||||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | ||||||
0 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |