Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LABORATUVAR ROTASYONU - II-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersin YardımcılarıDers Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin AmacıHer hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin temel moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları,Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri,Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu,Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları,Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği,Moleküler Biyolojide Protein Analizleri,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı hücre tiplerinin kültür yaklaşımları, transgenik deneysel hayvan modelleri, sinirbilim çalışmalarında kullanılan elektroensefalografi ve elektrofizyoloji metodları ile temel kanser laboratuvarı çalışmaları, hücre canlılık testleri, FACS ve histolojik analizlerde kesit almak gibi temel laboratuvar tekniklerini açıklar. 14, 17, 3, 9A, E
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini açıklar. 14, 17, 9A, E
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar. 14, 17, 9A, E
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar. 14, 17, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeliBireysel çalışma
2Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği Bireysel çalışma
3Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniğiBireysel çalışma
4Fonksiyonel Nöroloji UygulamalarıBireysel çalışma
5Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamalarıBireysel çalışma
6Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları
7Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi
8İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri
9Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu
10Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri
11Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları
12Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği
13Moleküler Biyolojide Protein Analizleri
14Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi
Kaynak
1. Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
İnternet veritabanı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme6318
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LABORATUVAR ROTASYONU - II-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersin YardımcılarıDers Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin AmacıHer hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-II" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin temel moleküler biyoloji, floresanla aktive edilmiş hücre izolasyonu (FACS), elektrofizyoloji, canlılık testleri, transgenik fare modelleri ve uygulamalar, primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları ile sinirbilim ve kanser alanında kullanılan temel teknikler, gene ifade ve protein analizlerinin temel teknikleri konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeli,Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği ,Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniği,Fonksiyonel Nöroloji Uygulamaları,Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamaları,Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi,İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri,Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu,Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri,Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları,Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği,Moleküler Biyolojide Protein Analizleri,Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı hücre tiplerinin kültür yaklaşımları, transgenik deneysel hayvan modelleri, sinirbilim çalışmalarında kullanılan elektroensefalografi ve elektrofizyoloji metodları ile temel kanser laboratuvarı çalışmaları, hücre canlılık testleri, FACS ve histolojik analizlerde kesit almak gibi temel laboratuvar tekniklerini açıklar. 14, 17, 3, 9A, E
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini açıklar. 14, 17, 9A, E
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar. 14, 17, 9A, E
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar. 14, 17, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Elektroensefalogram (EGG) ve sinir bilim çalışmalarının temeliBireysel çalışma
2Elektroensefalogram (EGG) uygulaması ve pratiği Bireysel çalışma
3Floresansla Aktive Edilerek Hücre Ayrıştırılması (FACS) tekniğiBireysel çalışma
4Fonksiyonel Nöroloji UygulamalarıBireysel çalışma
5Primer hücreler ve hücre hatlarında kültür uygulamalarıBireysel çalışma
6Deneysel ve transgenik hayvan modelleri ve uygulamaları
7Laboratuvar Defteri Teslimi ve Ara Sınav Değerlendirmesi
8İlaç uygulamaları ve hücre canlılık testleri
9Elektrofizyoloji ve yama kıskacı metodu
10Moleküler Biyolojide Gen ifade Analizleri
11Kanser Biyolojisi Laboratuvarı ve Uygulamaları
12Histoloji ve doku kesiti alınma tekniği
13Moleküler Biyolojide Protein Analizleri
14Laboratuvar Defteri Teslimi ve Genel Sınav Değerlendirmesi
Kaynak
1. Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
İnternet veritabanı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:53Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 15:54