Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları açıklar.
10, 6, 9
Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
10, 6, 9
Bilimsel araştırma türlerini açıklar.
10, 6, 9
Bilimsel araştırma yürütür.
12, 2, 9
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar.
10, 12, 16, 2, 9
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir.
10, 12, 14, 16, 9
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.
10, 11, 14, 16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2
Bilimsel araştırma süreci
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3
Bilimsel araştırma türleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5
Bilimsel Projeler
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6
Proje Konusu Belirleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışmas
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
Kaynak
Ders sunum dosyaları.
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
29
29
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları açıklar.
10, 6, 9
Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
10, 6, 9
Bilimsel araştırma türlerini açıklar.
10, 6, 9
Bilimsel araştırma yürütür.
12, 2, 9
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar.
10, 12, 16, 2, 9
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir.
10, 12, 14, 16, 9
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.
10, 11, 14, 16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2
Bilimsel araştırma süreci
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3
Bilimsel araştırma türleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5
Bilimsel Projeler
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6
Proje Konusu Belirleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışmas
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
Kaynak
Ders sunum dosyaları.
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
2
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
3
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
4
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
5
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
6
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
7
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.