Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEYİN ARAŞTIRMALARINDA YÖNTEM VE İSTATİSTİK | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mustafa OTRAR, Dr.Öğr.Üye. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile; bilimsel araştırma süreçleri ve yöntemlerinin neler olduğu, beyin araştırmalarında sık kullanılan yöntemler ve araştırma verilerinin istatistik analizlerinin yazılım kullanarak nasıl yapılacağı bilgi ve becerisi kazandırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmanın tanımı ve ilkeleri,Bilimsel araştırma çeşitleri ve evreleri,Bilimsel araştırma evreleri,Bilimsel yayının tanımı, çeşitleri ve elektronik veri kaynakları.,Frekans dağılımları, yüzdelikler ve SPSS uygulamaları,Merkezi yığılım ölçüleri,Yaygınlık ölçüleri ve SPSS uygulamaları,Normal dağılım ve standart normal dağılım,Betimsel istatistik, grafik yazdırma ve SPSS uygulamaları,Korelasyon ve SPSS uygulamaları,Kısmi korelasyon, basit regresyon analizi ve SPSS uygulamaları,Fark analizleri,Güç analizi ve örneklem büyüklüğü hesaplama,Genel gözden geçirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırmanın amacına uygun bir yöntem uygulayabilir. | 1 | C, D |
Bilimsel kavramını tanımlayabilir. | 1, 6 | C, D |
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanabilir. | 6 | D |
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirebilir. | 1 | D |
Araştırma verilerinin niteliğine uygun istatistik analizleri yapabilir. | 15, 6 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilimsel araştırmanın tanımı ve ilkeleri | |
2 | Bilimsel araştırma çeşitleri ve evreleri | |
3 | Bilimsel araştırma evreleri | |
4 | Bilimsel yayının tanımı, çeşitleri ve elektronik veri kaynakları. | |
5 | Frekans dağılımları, yüzdelikler ve SPSS uygulamaları | |
6 | Merkezi yığılım ölçüleri | |
7 | Yaygınlık ölçüleri ve SPSS uygulamaları | |
8 | Normal dağılım ve standart normal dağılım | |
9 | Betimsel istatistik, grafik yazdırma ve SPSS uygulamaları | |
10 | Korelasyon ve SPSS uygulamaları | |
11 | Kısmi korelasyon, basit regresyon analizi ve SPSS uygulamaları | |
12 | Fark analizleri | |
13 | Güç analizi ve örneklem büyüklüğü hesaplama | |
14 | Genel gözden geçirme |
Kaynak |
Dersin öğretim elemanının ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | X | |||||
0 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | X | |||||
0 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | X | |||||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | X | |||||
0 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | X | |||||
0 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |