Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOMPLEKS ALGISAL BOZUKLUKLARIN REHABİLİTASYONU2+236
Ders Programı Perşembe 07:00-07:45 Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKompleks algısal bozukluklar ile ilgili kavramları tanımlamak, yorumlamak, kompleks algısal bozuklukların görüldüğü hastalıkları tanımlamak ve rehabilitasyon programı çizebilmek
Dersin İçeriğiBu ders; Görsel Algısal Süreçler,Görsel Algısal Süreçlerin Klinik Değerlendirmesi,Görsel Dikkat ve Görsel Hafıza Süreçleri ,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar ,Görsel Mekansal Dikkat ve Rehabilitasyonu,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar,Agnoziler ve Rehabilitasyonu ,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar,Görsel ve Mekansal işlevlerin Etkilendiği Hastalıklar ve Rehabilitasyonu ,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kompleks algısal bozukluklar ile ilgili kavramları tanıyabilecek ve açıklayabilecektir.
Kompleks algısal bozuklukların görüldüğü hastalıkları tanımlayabilecektir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görsel Algısal Süreçler
2Görsel Algısal Süreçlerin Klinik Değerlendirmesi
3Görsel Dikkat ve Görsel Hafıza Süreçleri
4Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar
5Görsel Mekansal Dikkat ve Rehabilitasyonu
6Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar
7Agnoziler ve Rehabilitasyonu
8Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar
9Görsel ve Mekansal işlevlerin Etkilendiği Hastalıklar ve Rehabilitasyonu
10Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar
11Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması
12Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması
13Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması
14Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması
Kaynak
Barbara A. Wilson, Fergus Gracey, Jonathan C. Evans, Andrew Bateman. Nöropsikolojik Rehabilitasyon, Teori, Modeller, Terapi ve Sonuçlar, Medipol Üniversitesi Yayınları, ISBN 9786054797189, 2019. Oğuz Tanrıdağ. Davranış Psikolojisi, Güneş Tıp Kitapevleri, ISBN 9786053351801, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır.
0
İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir.
0
Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir.
0
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir.
0
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir.
0
Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir.
0
Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu