Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOMPLEKS ALGISAL BOZUKLUKLARIN REHABİLİTASYONU | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 07:00-07:45 Perşembe 08:00-08:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özden ERKAN OĞUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kompleks algısal bozukluklar ile ilgili kavramları tanımlamak, yorumlamak, kompleks algısal bozuklukların görüldüğü hastalıkları tanımlamak ve rehabilitasyon programı çizebilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel Algısal Süreçler,Görsel Algısal Süreçlerin Klinik Değerlendirmesi,Görsel Dikkat ve Görsel Hafıza Süreçleri ,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar ,Görsel Mekansal Dikkat ve Rehabilitasyonu,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar,Agnoziler ve Rehabilitasyonu ,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar,Görsel ve Mekansal işlevlerin Etkilendiği Hastalıklar ve Rehabilitasyonu ,Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması,Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kompleks algısal bozukluklar ile ilgili kavramları tanıyabilecek ve açıklayabilecektir. | ||
Kompleks algısal bozuklukların görüldüğü hastalıkları tanımlayabilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görsel Algısal Süreçler | |
2 | Görsel Algısal Süreçlerin Klinik Değerlendirmesi | |
3 | Görsel Dikkat ve Görsel Hafıza Süreçleri | |
4 | Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar | |
5 | Görsel Mekansal Dikkat ve Rehabilitasyonu | |
6 | Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar | |
7 | Agnoziler ve Rehabilitasyonu | |
8 | Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar | |
9 | Görsel ve Mekansal işlevlerin Etkilendiği Hastalıklar ve Rehabilitasyonu | |
10 | Literatür Taraması, Tartışma ve Sunumlar | |
11 | Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması | |
12 | Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması | |
13 | Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması | |
14 | Vaka Sunumu ve egzersiz protokollerinin oluşturulması |
Kaynak |
Barbara A. Wilson, Fergus Gracey, Jonathan C. Evans, Andrew Bateman. Nöropsikolojik Rehabilitasyon, Teori, Modeller, Terapi ve Sonuçlar, Medipol Üniversitesi Yayınları, ISBN 9786054797189, 2019. Oğuz Tanrıdağ. Davranış Psikolojisi, Güneş Tıp Kitapevleri, ISBN 9786053351801, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | ||||||
0 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | ||||||
0 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | ||||||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | ||||||
0 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |