Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HÜCRE BİYOLOJİSİ VE BİYOKİMYA | 4+0 | 4 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Türkan YİĞİTBAŞI, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Karbonhidratlar,Yağlar,Proteinler,Enerji Metabolizması,Hormonlar,Vitamin ve Mineraller,Endomembran Sistem ve Organaller 1,Endomembran Sistem ve Organaller 2,Hücre İskeleti ve Hücre dışı ortam,Sinyal iletim mekanizmaları,Hücre Çekirdeği ve DNA,Protein Sentezi,Prokaryot Hücre,Mikrobial üreme ve metabolizma ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre biyolojisi, biyokimyası, fizyolojisi, hücre zarı, hücre organelleri, hücre zarında taşınma, hücre iskelet sistemi, hücreler arası bağlantı noktaları, hücrelerarası iletişim, hücre içi sinyalizasyon ve ikinci haberci sistemleri, hücre ve homeostazis ilişkisi, vücudun kontrol sistemleri, vücut sıvı bölümleri, kapiller dolaşım ve değişim, organ ve sistemlerin genel biyoloji, biyokimya ve fizyolojik etkileşimleri anlatılmaktadır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Karbonhidratlar | |
2 | Yağlar | |
3 | Proteinler | |
4 | Enerji Metabolizması | |
5 | Hormonlar | |
6 | Vitamin ve Mineraller | |
7 | Endomembran Sistem ve Organaller 1 | |
8 | Endomembran Sistem ve Organaller 2 | |
9 | Hücre İskeleti ve Hücre dışı ortam | |
10 | Sinyal iletim mekanizmaları | |
11 | Hücre Çekirdeği ve DNA | |
12 | Protein Sentezi | |
13 | Prokaryot Hücre | |
14 | Mikrobial üreme ve metabolizma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi kazanır. | ||||||
0 | İnsan bilişsel süreçlerini kavrar ve bunların nöral yapı ve süreçlerini bilir. | ||||||
0 | Davranışsal nöroanatominin ilkelerini göz önünde tutarak karşılaştığı beyin hasarlarını bilir ve benzer tabloları birbirinden ayırt edebilir. | ||||||
0 | Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygulayabilir. | ||||||
0 | Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirebilir. | ||||||
0 | Tek başına veya ekip halinde, özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirebilir. | ||||||
0 | Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışmayı benimser ve alanının etik kurallarını içselleştirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |