Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE BESLENME-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi, anne sütünün önemi, beslenmeyi etkileyen faktörler, karşılaşılan sorunlar, çözüm önerileri konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi,Bebeklik döneminde beslenme anne sütü ile beslenme, Anne sütünün önemi, içeriği, verimliliği, yeterliliği, saklanması,Anne sütünün desteklenmesi, kontraindikasyonları,Bebeklik döneminde formüla ile beslenme,Prematüre bebeğin beslenmesi,Tamamlayıcı beslenme uygulamaları,Okul öncesi dönemde beslenme, sorunlar, çözüm önerileri,Okul döneminde beslenme, sorunlar, çözüm önerileri,Ergenlik döneminde beslenme,Ergenlik döneminde kemik sağlığı, hamilelik, yeme bozuklukları vb durumlarda beslenme önerileri,Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenmeyi etkileyen faktörler,Sporcu çocuğun beslenmesi,Çocuklarda güvenli besin ve beslenme uygulamaları: hızlı hazır besinler, organik besinler, geleneksel uygulamalar,Genel değerlendirme ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde büyüme ve gelişmeyi değerlendirir. 10, 16, 18, 4, 9A, D, F
2. Prematüre ve normal bebeklik dönemindeki beslenmeye ilişkin teorik ve pratik uygulamaları açıklar.10, 16, 18, 4, 9A, D, F
3. Okul öncesi, okul ve ergenlik dönemlerindeki çocukların beslenme programlarını belirler.10, 16, 18, 4, 9A, D, F
4. Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenmeyi etkileyen faktörleri tanımlar.10, 16, 18, 4, 9A, D, F
5. Güvenli besin ve beslenme uygulamalarına ilişkin yorum yapar.10, 16, 18, 4, 9A, D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Bebeklik döneminde beslenme anne sütü ile beslenme, Anne sütünün önemi, içeriği, verimliliği, yeterliliği, saklanmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Anne sütünün desteklenmesi, kontraindikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Bebeklik döneminde formüla ile beslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Prematüre bebeğin beslenmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Tamamlayıcı beslenme uygulamalarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Okul öncesi dönemde beslenme, sorunlar, çözüm önerileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Okul döneminde beslenme, sorunlar, çözüm önerileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ergenlik döneminde beslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Ergenlik döneminde kemik sağlığı, hamilelik, yeme bozuklukları vb durumlarda beslenme önerileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenmeyi etkileyen faktörlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sporcu çocuğun beslenmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Çocuklarda güvenli besin ve beslenme uygulamaları: hızlı hazır besinler, organik besinler, geleneksel uygulamalarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirme ve tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları
1. Lawrence RA, Lawrence MR.Breastfeeding. A guıde fort he medical profession. 7th edition. Mosby Elsevier. 2011. 2. American Academy of Pediatrics. Pediatric Nutrition Handbook. Sixth Edition. 2009. 3. Gökçay G. Garipağaoğlu M. Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme Saga Yayınları 2002. 4. American Academy of Pediatrics. Nutrition. Bright Futures. Third Edition. 2011. 5. Pediatri I-II Eds:Neyzi O. Ertuğrul T. 3.baskı-2010. 6. Uluslararası beslenme ve diyetetik dergileri (Pediatrics, JADA, Am J Clin. Nutr, vb.)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31545
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı3515
Genel Sınav ve Hazırlığı3515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)201
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(201/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK VE ERGENLİK DÖNEMİNDE BESLENME-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde büyüme-gelişmenin değerlendirilmesi, anne sütünün önemi, beslenmeyi etkileyen faktörler, karşılaşılan sorunlar, çözüm önerileri konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesi,Bebeklik döneminde beslenme anne sütü ile beslenme, Anne sütünün önemi, içeriği, verimliliği, yeterliliği, saklanması,Anne sütünün desteklenmesi, kontraindikasyonları,Bebeklik döneminde formüla ile beslenme,Prematüre bebeğin beslenmesi,Tamamlayıcı beslenme uygulamaları,Okul öncesi dönemde beslenme, sorunlar, çözüm önerileri,Okul döneminde beslenme, sorunlar, çözüm önerileri,Ergenlik döneminde beslenme,Ergenlik döneminde kemik sağlığı, hamilelik, yeme bozuklukları vb durumlarda beslenme önerileri,Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenmeyi etkileyen faktörler,Sporcu çocuğun beslenmesi,Çocuklarda güvenli besin ve beslenme uygulamaları: hızlı hazır besinler, organik besinler, geleneksel uygulamalar,Genel değerlendirme ve tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde büyüme ve gelişmeyi değerlendirir. 10, 16, 18, 4, 9A, D, F
2. Prematüre ve normal bebeklik dönemindeki beslenmeye ilişkin teorik ve pratik uygulamaları açıklar.10, 16, 18, 4, 9A, D, F
3. Okul öncesi, okul ve ergenlik dönemlerindeki çocukların beslenme programlarını belirler.10, 16, 18, 4, 9A, D, F
4. Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenmeyi etkileyen faktörleri tanımlar.10, 16, 18, 4, 9A, D, F
5. Güvenli besin ve beslenme uygulamalarına ilişkin yorum yapar.10, 16, 18, 4, 9A, D, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde büyüme ve gelişmenin değerlendirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Bebeklik döneminde beslenme anne sütü ile beslenme, Anne sütünün önemi, içeriği, verimliliği, yeterliliği, saklanmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Anne sütünün desteklenmesi, kontraindikasyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Bebeklik döneminde formüla ile beslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Prematüre bebeğin beslenmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Tamamlayıcı beslenme uygulamalarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Okul öncesi dönemde beslenme, sorunlar, çözüm önerileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Okul döneminde beslenme, sorunlar, çözüm önerileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ergenlik döneminde beslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Ergenlik döneminde kemik sağlığı, hamilelik, yeme bozuklukları vb durumlarda beslenme önerileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde beslenmeyi etkileyen faktörlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sporcu çocuğun beslenmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Çocuklarda güvenli besin ve beslenme uygulamaları: hızlı hazır besinler, organik besinler, geleneksel uygulamalarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirme ve tartışmaKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları
1. Lawrence RA, Lawrence MR.Breastfeeding. A guıde fort he medical profession. 7th edition. Mosby Elsevier. 2011. 2. American Academy of Pediatrics. Pediatric Nutrition Handbook. Sixth Edition. 2009. 3. Gökçay G. Garipağaoğlu M. Çocukluk ve Ergenlik Döneminde Beslenme Saga Yayınları 2002. 4. American Academy of Pediatrics. Nutrition. Bright Futures. Third Edition. 2011. 5. Pediatri I-II Eds:Neyzi O. Ertuğrul T. 3.baskı-2010. 6. Uluslararası beslenme ve diyetetik dergileri (Pediatrics, JADA, Am J Clin. Nutr, vb.)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34