Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUM BESLENMESİ-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri beslenme durumunu saptama yöntemleri, toplumda beslenme ile ilişkili olarak karşılaşılan sorunlar ve çözüm yöntemleri hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplum beslenmesinin tanımı ve içeriği,Beslenme epidemiyolojisi,Toplum beslenmesi konusunda dünya çapında çalışmalar yürüten kurum ve kuruluşlar ile bunların görevleri,Beslenme durumunu saptama yöntemleri,Beslenme antropometrisinde kullanılan altın standartlar,Toplumda beslenmeye bağlı görülen sorunlar,Beslenme yetersizliğinin klinik belirtileri,Biyomarkerlar: Biyokimyasal yöntemler,Biyomarkerlar: Hematolojik yöntemler,Sağlık istatistikleri,Yaşa özgü mortalite ve morbidite hızları,Besin tüketim araştırmaları,Ekolojik etmenler,Ödevlerin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Risk gruplarının beslenme sorunlarını tanımlar ve değerlendirir. 10, 16, 9A
2. Beslenme sorunlarına yönelik çözüm yolları belirler.10, 16, 9A
3. Beslenme plan ve politikaları için öneri geliştirir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplum beslenmesinin tanımı ve içeriğiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Beslenme epidemiyolojisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Toplum beslenmesi konusunda dünya çapında çalışmalar yürüten kurum ve kuruluşlar ile bunların görevleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Beslenme durumunu saptama yöntemleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Beslenme antropometrisinde kullanılan altın standartlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Toplumda beslenmeye bağlı görülen sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Beslenme yetersizliğinin klinik belirtileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Biyomarkerlar: Biyokimyasal yöntemlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Biyomarkerlar: Hematolojik yöntemlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Sağlık istatistikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Yaşa özgü mortalite ve morbidite hızlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Besin tüketim araştırmalarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Ekolojik etmenlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Ödevlerin değerlendirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Gibson RS. Principles of Nutritional Assessment. Oxford University Press, Newyork, 2nd Ed,2005. 2. Toplumun Beslenmede Bilinçlendirilmesi. Şentürk Ş., Yüksel B., Özer H., Çakır B. 3. Baskı. Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü, Ankara, 2002. 4. Community Nutrition: Planning Health Promotion And Disease Prevention. Nnakwe N. Jones & Bartlett Learning; 2 edition. 2012. 5. Community Nutrition in Action: An Entrepreneurial Approach. Boyle M.A., Holben D.H. Cengage Learning; 6 edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31545
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı3515
Genel Sınav ve Hazırlığı3515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)201
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(201/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLUM BESLENMESİ-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri beslenme durumunu saptama yöntemleri, toplumda beslenme ile ilişkili olarak karşılaşılan sorunlar ve çözüm yöntemleri hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Toplum beslenmesinin tanımı ve içeriği,Beslenme epidemiyolojisi,Toplum beslenmesi konusunda dünya çapında çalışmalar yürüten kurum ve kuruluşlar ile bunların görevleri,Beslenme durumunu saptama yöntemleri,Beslenme antropometrisinde kullanılan altın standartlar,Toplumda beslenmeye bağlı görülen sorunlar,Beslenme yetersizliğinin klinik belirtileri,Biyomarkerlar: Biyokimyasal yöntemler,Biyomarkerlar: Hematolojik yöntemler,Sağlık istatistikleri,Yaşa özgü mortalite ve morbidite hızları,Besin tüketim araştırmaları,Ekolojik etmenler,Ödevlerin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Risk gruplarının beslenme sorunlarını tanımlar ve değerlendirir. 10, 16, 9A
2. Beslenme sorunlarına yönelik çözüm yolları belirler.10, 16, 9A
3. Beslenme plan ve politikaları için öneri geliştirir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Toplum beslenmesinin tanımı ve içeriğiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Beslenme epidemiyolojisiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Toplum beslenmesi konusunda dünya çapında çalışmalar yürüten kurum ve kuruluşlar ile bunların görevleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Beslenme durumunu saptama yöntemleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Beslenme antropometrisinde kullanılan altın standartlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Toplumda beslenmeye bağlı görülen sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Beslenme yetersizliğinin klinik belirtileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Biyomarkerlar: Biyokimyasal yöntemlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Biyomarkerlar: Hematolojik yöntemlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Sağlık istatistikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Yaşa özgü mortalite ve morbidite hızlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Besin tüketim araştırmalarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Ekolojik etmenlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Ödevlerin değerlendirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Gibson RS. Principles of Nutritional Assessment. Oxford University Press, Newyork, 2nd Ed,2005. 2. Toplumun Beslenmede Bilinçlendirilmesi. Şentürk Ş., Yüksel B., Özer H., Çakır B. 3. Baskı. Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlık Projesi Genel Koordinatörlüğü, Ankara, 2002. 4. Community Nutrition: Planning Health Promotion And Disease Prevention. Nnakwe N. Jones & Bartlett Learning; 2 edition. 2012. 5. Community Nutrition in Action: An Entrepreneurial Approach. Boyle M.A., Holben D.H. Cengage Learning; 6 edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34