Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLI BESLENMESİ-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri yaşlılıkta besin ögesi gereksinimi, beslenmenin önemi, beslenme durumunun değerlendirilmesi, yaşlılıkta beslenme programları ve politikalar hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatri Tanımı,Geriatri tanımı, kavramlar,WHO’ya göre yaşlılık,Yaşlılıkta fizyolojik değişiklikler,Yaşlıların beslenmesinin özellikleri,Yaşlıların beslenmesini etkileyen faktörler,Yaşlılıkta besin ve besin öğesi gereksinimleri,Yaşlı sağlığının korunması,Yaşlı sağlığının iyileştirilmesi,Yaşlı sağlığının geliştirilmesi,Kronik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde beslenme,Kronik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde beslenme,Sunum,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Risk grubu içerisinde yer alan yaşlıların beslenmesini etkileyen faktörleri açıklar.10, 16, 9A, D
2. Yaşlı sağlığının korunması, iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve kronik hastalıkların önlenmesi, tedavisi ile ilişkili beslenme bilgilerini ifade eder.10, 16, 9A, D
3. Yaşlılarda sağlıklı beslenmeyi sağlayabilecek plan ve programları uygular.10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatri TanımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Geriatri tanımı, kavramlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3WHO’ya göre yaşlılıkKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Yaşlılıkta fizyolojik değişikliklerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yaşlıların beslenmesinin özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Yaşlıların beslenmesini etkileyen faktörlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yaşlılıkta besin ve besin öğesi gereksinimleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Yaşlı sağlığının korunmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Yaşlı sağlığının iyileştirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yaşlı sağlığının geliştirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kronik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde beslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Kronik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde beslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13SunumKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14DeğerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Geriatric Nutrition: The Health Professional's Handbook 4th Edition by Ronni Chernoff Yaşlılıkta Beslenme Prof. Dr. Ayşe Baysal Hatipoğlu Yayınevi Powerpoint sunum dosyaları.
1. Geriatri ve Gerontoloji, (Ed:Arıoğul S) MN Medikal & Nobel, Özyurt Matbacılık, Ankara, 2006. 2. Nutrition For The Older Adult. Bernstein M., Luggen A. Jones & Bartlett Learning, 2009. 3. Nutrition for Middle Aged and Elderly. Bernhardt N., Kasko A. Nova Biomedikal, 2008. 4. Nutrition for the Middle Aged And Elderly. Bernhardt N., Kasko A. Nova Publishers, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31545
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı3515
Genel Sınav ve Hazırlığı3515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)201
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(201/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLI BESLENMESİ-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri yaşlılıkta besin ögesi gereksinimi, beslenmenin önemi, beslenme durumunun değerlendirilmesi, yaşlılıkta beslenme programları ve politikalar hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatri Tanımı,Geriatri tanımı, kavramlar,WHO’ya göre yaşlılık,Yaşlılıkta fizyolojik değişiklikler,Yaşlıların beslenmesinin özellikleri,Yaşlıların beslenmesini etkileyen faktörler,Yaşlılıkta besin ve besin öğesi gereksinimleri,Yaşlı sağlığının korunması,Yaşlı sağlığının iyileştirilmesi,Yaşlı sağlığının geliştirilmesi,Kronik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde beslenme,Kronik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde beslenme,Sunum,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Risk grubu içerisinde yer alan yaşlıların beslenmesini etkileyen faktörleri açıklar.10, 16, 9A, D
2. Yaşlı sağlığının korunması, iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve kronik hastalıkların önlenmesi, tedavisi ile ilişkili beslenme bilgilerini ifade eder.10, 16, 9A, D
3. Yaşlılarda sağlıklı beslenmeyi sağlayabilecek plan ve programları uygular.10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatri TanımıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Geriatri tanımı, kavramlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3WHO’ya göre yaşlılıkKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Yaşlılıkta fizyolojik değişikliklerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Yaşlıların beslenmesinin özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Yaşlıların beslenmesini etkileyen faktörlerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yaşlılıkta besin ve besin öğesi gereksinimleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Yaşlı sağlığının korunmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Yaşlı sağlığının iyileştirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yaşlı sağlığının geliştirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Kronik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde beslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Kronik hastalıkların önlenmesi ve tedavisinde beslenmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13SunumKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14DeğerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Geriatric Nutrition: The Health Professional's Handbook 4th Edition by Ronni Chernoff Yaşlılıkta Beslenme Prof. Dr. Ayşe Baysal Hatipoğlu Yayınevi Powerpoint sunum dosyaları.
1. Geriatri ve Gerontoloji, (Ed:Arıoğul S) MN Medikal & Nobel, Özyurt Matbacılık, Ankara, 2006. 2. Nutrition For The Older Adult. Bernstein M., Luggen A. Jones & Bartlett Learning, 2009. 3. Nutrition for Middle Aged and Elderly. Bernhardt N., Kasko A. Nova Biomedikal, 2008. 4. Nutrition for the Middle Aged And Elderly. Bernhardt N., Kasko A. Nova Publishers, 2008.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34