Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SEMİNER 0+0 - 6,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Yüksek Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi Verenler Prof.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Beslenme ve Diyetetik ile ilintili güncel konularda yapılmış araştırmaların seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konuda literatür taranarak incelenmesi ve sunulmasıdır.
Dersin İçeriği Bu ders; Seminer konusunun belilrlenmesi,Seminer konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Veri toplama,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Rapor hazırlama,Rapor hazırlama,Danışman huzurunda seminerin sunulması,Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. Bilimsel makale yazabilecektir. 1, 2, 3 C, D
1.1. Araştırma planı hazırlar. 1, 2, 3 C, D
1.2. Literatür taraması yapar. 1, 2, 3 C, D
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar. 1, 2, 3 C, D
2. Bilimsel makaleleri yorumlayabilecektir. 1, 2, 3 C, D
2.1. Araştırma amacını açıklar. 1, 2, 3 C, D
2.2. Araştırma metodunu tartışır. 1, 2, 3 C, D
2.3. Elde edilen sonuçları değerlendirir. 1, 2, 3 C, D
3. Makale sunumunu planlayabilecektir. 1, 2, 3 C, D
3.1. Sunu taslağını tasarlar. 1, 2, 3 C, D
3.2. Makaleyi özetler. 1, 2, 3 C, D
3.3. Konuya ilişkin literatürleri bir araya getirir. 1, 2, 3 C, D
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri: C: Ödev, D: Proje / Tasarım
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Seminer konusunun belilrlenmesi Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2 Seminer konusunun belirlenmesi Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3 Literatür araştırması Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4 Literatür araştırması Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5 Literatür araştırması Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6 Literatür araştırması Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7 Veri toplama Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8 Veri toplama Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9 Veri toplama Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10 Veri analizi Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11 Veri analizi Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12 Rapor hazırlama Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13 Rapor hazırlama Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14 Danışman huzurunda seminerin sunulması Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
15 Dinleyicilere seminerin sunulması Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynaklar
Powerpoint sunum dosyaları.
Beslenme bilimleri ve diyetetik ile ilgili her türlü kaynak.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Beslenme ve diyetetik konusunda temel, güncel ve kanıta dayalı bilgileri içeren kitap, dergi, eğitim ve uygulamaya yönelik araç-gereç ile istatistiksel yöntemlere ilişkin ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Uzmanlık alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrayabilme yeteneğine sahiptir.
X
0
Beslenme ve diyetetik alanında, ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgi birikimine sahiptir.
X
0
Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
0
Beslenmeye dayalı sorunları bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek gelişen teknoloji ve güncel bilimsel veriler doğrultusunda çözüm önerileri getirir.
X
0
Beslenme ve diyetetik alanında uzmanlık düzeyinde edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
X
0
Beslenme ve diyetetik alanında bağımsız veya ekip olarak araştırmalar yapar, projeler planlar, yürütür, elde ettiği sonuçları bilimsel toplantılarda sunar, ulusal ve uluslararası düzeylerdeki dergilerde yayınlar.
X
0
Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
0
Beslenme ve diyetetik alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri, kendi çalışmalarını, alanı dışındaki bireylerle ya da gruplarla yazılı, sözlü ya da görsel olarak paylaşır.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Beslenme ve diyetetik uygulamalarında görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
0
Lisansüstü eğitiminde edindiği bilgi ve becerilerle beslenme ve diyetetik alanındaki hizmetin örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi konusunda bireysel ve ekip üyesi olarak kalite yönetimi ve süreçleri çerçevesinde sorumluluk alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   50
Genel Sınavın Başarıya Oranı   50
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 14 6 84
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu