Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLEVSEL BESİNLER-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşlevsel besinlerin sağlık üzerine yararları ve güvenilirliğini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İşlevsel besinlerin tanımı, tarihçesi ve sınıflandırılması,Üretim ve kullanım amaçlarına göre işlevsel besin grupları,İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-I,İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-II,İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-III,İşlevsel besin bilimine teknolojik bakış,Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-I,Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-II,Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-III,İşlevsel besinlerin besin güvenliği ve toksikolojisi açısından değerlendirilmesi,İşlevsel besinlerin toplum sağlığı üzerindeki etkileri,İşlevsel besinler ile ilgili uluslararası gelişmeler,İşlevsel besinlerle ilgili yasal düzenlemeler,İşlevsel besinlerin geleceği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İşlevsel besin bilimini ve işlevsel besin bilimi ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16, 9A
2. İşlevsel besinlerin sağlık üzerine olan etkilerine ilişkin bilgilerini açıklar.10, 16, 9A
3. İşlevsel besinleri besin güvenliği ve toksisite yönüyle açıklar.10, 16, 9A
4. İşlevsel besinlerin mevcut ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelere uygunluğunu açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşlevsel besinlerin tanımı, tarihçesi ve sınıflandırılmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Üretim ve kullanım amaçlarına göre işlevsel besin gruplarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-IIIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşlevsel besin bilimine teknolojik bakışKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-IIIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşlevsel besinlerin besin güvenliği ve toksikolojisi açısından değerlendirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İşlevsel besinlerin toplum sağlığı üzerindeki etkileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşlevsel besinler ile ilgili uluslararası gelişmelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşlevsel besinlerle ilgili yasal düzenlemelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14İşlevsel besinlerin geleceğiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Saarela M. Functional foods: Concept to product, 2nd Ed. 2011. 2. Shi J. Functional Food Ingredients and Nutraceuticals: Processing Technologies, 2006. 3. Wildman REC (ed), Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods. CRC Press, 2001 4. Gibson GR, Williams CM (ed), Functional Foods Concept to Product. CRC Press, 2000. 5. Schmidl MK, Labuza TP. Essentials of functional foods. 2000 6. Özen M (Ed). Sağlıklı Kalmak İçin Probiyotikler Prebiyotikler Anlatılmayan Tarihçe, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)207
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(207/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLEVSEL BESİNLER-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşlevsel besinlerin sağlık üzerine yararları ve güvenilirliğini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İşlevsel besinlerin tanımı, tarihçesi ve sınıflandırılması,Üretim ve kullanım amaçlarına göre işlevsel besin grupları,İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-I,İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-II,İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-III,İşlevsel besin bilimine teknolojik bakış,Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-I,Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-II,Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-III,İşlevsel besinlerin besin güvenliği ve toksikolojisi açısından değerlendirilmesi,İşlevsel besinlerin toplum sağlığı üzerindeki etkileri,İşlevsel besinler ile ilgili uluslararası gelişmeler,İşlevsel besinlerle ilgili yasal düzenlemeler,İşlevsel besinlerin geleceği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İşlevsel besin bilimini ve işlevsel besin bilimi ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16, 9A
2. İşlevsel besinlerin sağlık üzerine olan etkilerine ilişkin bilgilerini açıklar.10, 16, 9A
3. İşlevsel besinleri besin güvenliği ve toksisite yönüyle açıklar.10, 16, 9A
4. İşlevsel besinlerin mevcut ulusal ve uluslararası yasal düzenlemelere uygunluğunu açıklar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşlevsel besinlerin tanımı, tarihçesi ve sınıflandırılmasıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Üretim ve kullanım amaçlarına göre işlevsel besin gruplarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İşlevsel besin bileşenleri ve özellikleri-IIIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İşlevsel besin bilimine teknolojik bakışKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Sağlık ile ilişkilendirilen işlevsel besinler-IIIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İşlevsel besinlerin besin güvenliği ve toksikolojisi açısından değerlendirilmesiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İşlevsel besinlerin toplum sağlığı üzerindeki etkileriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşlevsel besinler ile ilgili uluslararası gelişmelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşlevsel besinlerle ilgili yasal düzenlemelerKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14İşlevsel besinlerin geleceğiKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Saarela M. Functional foods: Concept to product, 2nd Ed. 2011. 2. Shi J. Functional Food Ingredients and Nutraceuticals: Processing Technologies, 2006. 3. Wildman REC (ed), Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods. CRC Press, 2001 4. Gibson GR, Williams CM (ed), Functional Foods Concept to Product. CRC Press, 2000. 5. Schmidl MK, Labuza TP. Essentials of functional foods. 2000 6. Özen M (Ed). Sağlıklı Kalmak İçin Probiyotikler Prebiyotikler Anlatılmayan Tarihçe, 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34